Şeker Hamurlu Çilekli Pasta

Yine bir pasta tarifi .Bu sefer de içinin resmini çekemiyorum .Çünkü pastam  bir arkadaşıma geçmiş olsuna gitti.Aslında amacım sade bir pasta yapmaktı ama şeker hamuru beni yine kendine çekti .Biz çocukken oyun hamuru falan yoktu .Böyle şeylerle oynayamadığımdan  içim de ukdemi kaldı acaba?Gerçi çocuklarıma çok aldım bu oyun hamurlarından yere kocaman bir örtü ,küçük bir merdane saatlerce oynarlardı .Anneleri ise o sırada etraf kirleniyor mu diye kontrolle meşgul olurdu .Sonunda  şeker hamurlarını keşfettim de beraber oturup oynayabiliyoruz ....:))))Petunyalarım blogtan aldım krema tarifini .Zaten o siteye girince ekrana yapışıyorum .resmen .Gelelim pastamıza ;
Gerekli malzemeler,
-iki katlı sade pasta tabanı
-400 gr (iki kutu krema)
-2 paket krema sertleştirici
-3 yemek kaşığı toz şeker
-5 -6 adet çilek
-çilek marmeladı veya çilek püresi
-İçini ıslatmak için yarım su bardağı süt
-Hindistan cevizi

Pasta tabanının katlarını ,şekerli su ile ıslatalım.Katın arasına ilk olarak çilek marmeladını veya çilek püresini sürelim .
Kremayı sertleştirici ile çırpalım ,Oluşan krem şantinin içine şekeri koyarak tekrar çırpalım ,kesilmiş çilek tanelerini  ekleyelim .Kremayı buzdolabın da bekletelim.Daha sonra çilek püresinin üzerine  yarısını sürelim .Üzerini diğer parçayla kapatarak en üstüne tekrar krema yayalım .Bir gece beklettikten sonra  üzerine bolca  hindistan cevizini dökelim .
Gelelim Şeker hamuruyla süsleme kısmına ,önce pastanın uzunluğunda ince şeritler yaparak ,cetvelle  ölçerek kalıp çıkarttım .Daha sonra çember şeklinde pastanın etrafına geçirdim .Tabii altlarını ıslatarak .
Daha sonra da bu güzel gülleri yapmaya çalıştım .Kurdeladan gül yapanlarınız var mı bilmiyorum .Aynen o şekilde yapmaya çalıştım .Çokta  kolay oldu .Afiyet olsun .

Yorumlar

  1. harika görünüyor...
    canım benim ellerien sağlık...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sirinecim senin tavuk ruloda superdi.once tuzlu sonra tatli goturelim bunlari.

      Sil
  2. güllere bayıldım canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gulleri kizimin minik elleriyle yaptik.sagolasin.

      Sil
  3. Ellerine saglik..gullerde cok guzel olmuslar:)) sevgiler

    YanıtlaSil
  4. tesekkue ederim .senin angry birdde cok guzeldi.

    YanıtlaSil
  5. çok güzel olmuş ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. ELLERİNE SAĞLIK CANIM
    YEEE BENİİİİİ DİYOR
    ALDIM HİÇÇÇÇÇ ARAMA
    :)

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık canım.Harika görünüyor.
    Güller çokk güzel olmuş.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Canım ellerine sağlık çok şirin bir pasta sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. ooooo çok şeker olmuş, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel çok sevimli olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  11. Üzerindeki gülleri çok beğendim ellerinize sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  12. Çok güzelll ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  13. Çok zarif ve şık olmuş,elinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder