Simit Poğaça

Hiç yazasım yok bugün ,parmaklarım zorla geziniyor klavyenin üzerinde ,Yine yağmur mu suçlu  yoksa depresyon bulutları mı geziniyor bilmiyorum .Almanca kursuma  da gitmedim .Öyle boş boş evde oturmak istedim .Kaçırılan kızları ,ağlayan anneleri ,öldürülen adamları izliyorum T.V.de bir taraftan .Göz ucuyla bakıyorum pencereden dışarıya  ,soğuk bir bahar havası var .Oysa güzel başladı bugün yıllardır görmediğim arkadaşımla konuştum telefonda .Eşim 2 gündür İstanbul da .Bir otel de kalıyor iş için ,İstanbul'un sayılı otellerinden birisi ,liseden arkadaşım da okuldan sonra orada çalışmaya başlamıştı ,kafamızda gençlik rüzgarları eserken çok sevdiğim bir arkadaşımdı ,irtibatımız koptu zamanla .Eşime adını ,soyadını verdim ,bir araştırsın diye .Meğer 20 yıldır aynı otel de çalışıyormuş ,müdür olmuş ,evlenmemiş .Eşim telefonla  arayarak ,"bak sana kimi vereceğim dedi" .Yıllar geçmiş uzun yıllar ,o ses ,o tını beni 17 yaşıma götürdü.Canım yaaa....
Bu kadar karamsar satırlardan sonra gelelim dün akşam yaptığım açmaya , bir arkadaşım vermişti ,denememiştim bugüne kadar .Pastane açması gibi olmadı .simit poğaçalar şeklin de arzı endam etti.Çocuklar ise sürekli peynirli ,kıymalı poğaçalar yediği için ,pek sevmediler .Ama bence yanın da beyaz peynirle,zeytinle iyi bir konbin oluşturdu.Herkese afiyet olsun.
-1  su bardağı ılık su
-1 küçük paket  kuru maya
-1 su bardağı ılık süt
-1 su bardağından bir parmak eksik sıvı yağı
-3 çorba kaşığı şeker
-1,5 çay kaşığı şeker
-Aldığı un
-Bezelere sürmek için margarin

Bir bardak ılık suda mayayı erit.Bir karıştırma kabının içerisine 1 bardak ılık sütü ,sıvı yağı,3 çorba kaşığı şekeri ,tuzu  koyarak ,elinizle karıştırın .Bir parça un ekle,Mayayı da koy karıştır ,Gerekli kadar unu ilave ederek , kulak memesinden biraz daha yumuşak bir hamur yap .Hamuru yarım saat kadar ılık bir ortam da beklet .Hamurdan cevizden büyük parçalar kopararak bezeler yap .Her bir bezeyi elinle veya merdaneyle aç ,Üzerine yarım çay kaşığı margarin sür ,Bir ucundan başlayarak rulo yap ,iki ucundan tutarak kıvır .Simit şeklini ver .Önceden ısıtılmış fırına  üzerine yumurta sarısı sürerek verebiliriz .Yumurta sarısının içerisine birkaç damla ayçiçek yağı ve ,süt damlatabilirsiniz.180 derece de üzeri kızarana kadar pişirilerek ,servis yapabilirsiniz.                                                                                                                                                                        

Yorumlar

  1. Ne guzel yeniden bulman arkadasini..
    Benimde var oyle arasamda bulsam dedigim arkadaslarim..
    Eline saglik olsun canim..
    Harika gozukuyor simitler..

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor simitlerin.Bazen havanın ağırlığı insanda isteksizlik yapıyor.Arkadaşını bulmuşsun.ne mutlu:)

    YanıtlaSil
  3. KOKULAR BANA KADAR GELDİ
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM
    :)

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım..ne güzel eski arkadaşını bulmuşsun.bizim zamanımızda sosyal medya olmadığı için bazı arkadaşlarımızla koptuk.şimdiki gençlik bu konuda şanslı:)) sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık,bakarak doydum:)))

    YanıtlaSil
  6. yanındada çay hımm harika olur canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder