Tabbule Tarif

Arkadaşım Marie -Andre 'nin yaptığı Lübnan Mutfağına ait bir salata  Tabbule .Bizim bilmediğimiz ,tanımadığımız bir lezzet .Arap kültürü ve mutfağı ,Türklerle  içiçe geçmiş, yüzyıllardır  bir arada  yaşamış iki halk ortak lezzetler de birleşmişler .ancak nasıl olduysa Tabbule ,Türkiye sınırlarına geçmemiş.Kısaca bulgur salatası diyebileceğimiz ,tabbule ,aynı zaman da meze olaraktan arak(rakı)nın yanına arkadaş oluyormuş .Tarifi okurken kısır gibi bir tadı olduğunu düşünebilirsiniz .Ancak lezzeti çok farklı .Ben arkadaşımın yaptığı salatayı çok beğendim ,hepinize tavsiye ederim.
Malzemeleri,
1 çay bardağı ince bulgur
2 çay bardağı  sıcak su
1 büyük demet maydanoz
1 adet kabuğu soyulmuş domates
1 tutam taze nane
1 bağ yeşil soğan
1 adet limonun suyu
tuz
karabiber
tarçın (Lübnan mutfağının olmazsa olmazı)

İnce bulguru bir kaba alarak aynen kısır gibi üzerine sıcak su koyarak demleyelim .
Yaklaşık yarım saat sonra bulgurlar yumuşayınca  incecik doğranmış yeşillikleri içerisine katalım.
Sanırım tabbulenin lezzeti yeşilliklerinin çokluğundan geliyor .Bulgur çok az ama yeşillik çok olmalı.
İçerisine minicik doğranmış domatesleri ,limon suyunu ,tuzunu ve karabiberini ilave edelim .Tarçın bizim daha çok tatlılar da kullandığımız baharat .Arzu ederseniz tarçının miktarını çay kaşığının ucuyla katarak deneyin .Afiyet olsun.

Yorumlar

  1. Ben de yeni yaptım. Akşama sosu dökülecek ve yenecek.
    Maydanoz resmen misssss gibi kokuyor, ellerine sağlık, Pırıl.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben bu salatayi lubnanli arkadasimi taniyana kadar bilmiyordum.cok begendim onda yiyince.

      Sil
  2. Beni merak eden birilerinin olması güzel bir duygu teşekkür ederim, dediğim gibi fotoğraf makinem bozulunca mecburi ara verdim başka bir sorun yok çok şükür. Salata nefis görünüyor ben de kısır yapmayı düşünüyordum ama bunu denmeye karar verdim. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık.İlk yapışta tarifi aynen uygulama taraftarıyım.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslinda tarcin bana biraz uzak .ama bir dene istersen.

      Sil
  4. canım harika görünüyor...
    ellerine sağlık...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım..nefis gözüküyor.sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık arkadaşım,selamlar.

    YanıtlaSil
  7. Kısırın az bulgurlu tarçınlısı Valla denemek lazım. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Çok severim nefis olmuş ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  9. Arkadaşımda yemiştim,nar ekşisi de vardı.Ben de ilk fırsatta deniycem.
    Tarçın tuzluda nasıl olur bilemedim.Aslında çokk faydalı bir baharat çeşidimiz,lübnanlılar herşey de kullanarak sağlıklarını koruyorlar demek ki:)
    Ellerine sağlık canım.Bu güzel paylaşımın için.

    Oralar da meyvelerin tazesini bulamadığını yazmışsın.Çok haklısın.Norveç'te ben de gördüm.Karpuzu bile dilimleyip serastreç'lenmiş olarak satıyorlar ve çok pahalıydı.Maalesef yurtdışın da öyle.Artık tatile geldikçe o özlemler giderilicek.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Canım,
    arkadaşının ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor. Paylaşım için teşekkürler.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  11. Çok duydum ama hiç denemedim. Artık deneme zamanı geldi zira çok nefis görünüyor. Ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. adını duymama rağmen ne denediim nede yedim..ama bulgurlu salatalar tam benlik.nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  13. tadı nefis olur bilirim, çok da iştah açıcı duruyor, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  14. kısıra bayılırım buda değişik bir ülkenin mutfak yemeği olarak denenebilir bence de.Tarçın kullanmayı seven bir olarak yakışır diye düşünüyorum,eline sağlık..

    YanıtlaSil
  15. tam benlik salata ve bulgur muhteşem ikili :)
    ellerine sağlık canım sevgilr:)

    YanıtlaSil
  16. Tarçın koyulduğu bilmezdim,ama dolmaya koyuyoruzda buna neden olmasın.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  17. bulgursever olarak bayılırım buna:))
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  18. tam benım damak tadıma hıtap eden bır salata harıka ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  19. Ben çok severim tabuleyi fakat tarçını denememiştim, bir dahaki sefere tarçınlı denicem, ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder