Waffle Pastası

Birileri beni durdursun! Sürekli pasta yapmak istiyorum ,mutfağa gidip pasta yapmak için bir sebep bulmaya çalışıyorum .Kimileri pastayı keki çok sever ,pişirir ,dayanamaz yer .Benim durumum ise tam tersi yemeyi sevmiyorum ,pastayı yapmaya süslemeye bayılıyorum .Kızlarımın da eline bir şeyler tutuşturuyorum .Mikseri kullanıyorlar ,kesme işlerini yapıyorlar ,yavaş yavaş mutfağa alışıyorlar .
Waffel pastasını tarifini tatlılar gülcanda görmüştüm .Ben birebir aynısını hazırlamadım .Elim de bulunan malzemelere göre tarifte değişiklikler yaptım .Misafirlerim için hazırladığım pasta çok hafifti ve tam not aldı .
Gerekli malzemeler,
-1 paket hazır waffel(12 adet)
-1 paket çiğ krema
-2 paket krema sıkılaştırıcı
-1 paket schmand(yağsız süzme yoğurt)
-3 yemek kaşığı toz şeker
-1 çay bardağı süt
-Üzeri için çilek marmeladı veya hazır çilek sosu
İlk olarak kremayı ve krema sıklaştırıcıyı ,sütü çırpma kabına alarak çırpıyoruz.Krem şanti kıvamın da oluyor .
İçerisine schmandı koyarak ,tekrar çırpıyoruz.
Buzdolabında en az bir saat dinlendiriyoruz.
Borcama bir kat waffel döşüyoruz .Ben yuvarlak borcam kullandım ,kenardakileri kabın şekline uydurmak için üçgen şeklinde kestim .Aralarda boşluk kalmayacak şekil de yerleştirdim.
Üzerine dolapta ki kremamızı güzelce sürüyoruz.
Dolapta bir gece bekletiyoruz .
Servis yapmadan önce marmelat şeklinde ki çilek reçelini biraz sulandırıp akıcı bir kıvam elde ediyoruz .Ve pastamızın üzerine yayıyoruz.
Not ;bu sefer ki pasta  da Alman ürünlerini kullandım .Türkiye de yaşayan bu malzemeleri bulamayacak arkadaşlar ,arzu ederlerse krem şanti hazırlayıp içerisine biraz süzme yoğurtta ekleyerek kremayı hazırlayabilirler .Ayrıca burada satılan reçeller jöle kıvamın da olduğu için biraz sulandırınca pastalar için harika bir sos oluyor .İsterseniz siz üzerine kendi yaptığınız marmeladı veya hazır renkli bir sosu da kullanabilirsiniz.Afiyet olsun.

Yorumlar

  1. canım ellerine sağlık..pastan harika.....ben maalesef yapınca yemeyi seviyorum..yapmayım desemde evde sürekli pasta oluyor...keşke bende yemesem:))))

    YanıtlaSil
  2. vaaaaaav diyorum vaaaaaaaaav...
    süper muhteşem görüntü...
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Yiyecek birileri varsa kimse durdurmasın bence :)

    YanıtlaSil
  4. Harika görünüyor. :)

    Bende pasta börek yapmayı sevmem ama yemeyi çok severim. :)

    Misafirler için mecbur yapıyorum o başka :))

    YanıtlaSil
  5. Arkadaşım; sormuşsunuz, yanıtlamaya geldim:) Evet, pilavlık bulgurla da oluyor ama iri pilavlık bulgurlar var, hani şu yarma gibi olanlar. İşte onunla yapıyorum daha ziyade, nefis oluyor gerçekten. Salçasız ama leziz.. Denemenizi tavsiye ederim, teşekkür ederim ziyaretiniz için..

    YanıtlaSil
  6. Üff bu çok kalorili...
    Tatlıya dayanamayan ben'im, iyi ki yakınımda değilsiniz.
    Sürekli pasta yapan olsa, sürekli yerim.

    YanıtlaSil
  7. Canım,
    ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor. Bence tatlıların şahı waffle.
    Güzel olan sen yapmasını sevip, yemesini sevmiyormuşsun. Bense hem yapmasını hem de yemesini seviyorum. Üstelik bu tada asla hayır diyemem. Sıkıca yemek yediğim halde üzerine yiyebilecek kadar.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder