Damla Çikolatalı Muffin

Çok kek ,börek muffin yaparım .Elim de bir sürü tarif var ,deneyip de beğendiklerimi bloguma yazıyorum .Yaptığım muffinler ertesi güne dayanmadan bitiyor .Çocuklara ve eşime öğlen yemeği olarak yanlarına koyuyorum .Kızımın kreşinin yanında bir pastane var ,bazen oradan ona çok sevdiği muffinlerden  alıyorum .Puf puf ,damla çikolatalı muffine bayılıyor miniğim.Aynen pastanedeki gibi muffin yapmak için bloglarda ve internette dolaşırken bu tarifi buldum .Tarif www.onbirnisan.blogspot.com .Çok beğendik ,kızım içinde ki yoğun çikolata tadına ,damla çikolatalara ve kocaman kabarmış muffinine  bayıldı .İşte tarifi ve yapılışı ,

-2 adet oda sıcaklığında yumurta
-4 fincan şeker
-2 fincan yoğurt
-2 fincan sıvı yağı
-6 fincan un
-3 çorba kaşığı kakao
-1 paket kabartma tozu
-1 su bardağı damla çikolata
İlk olarak yumurta ve şekeri mikserle iyice çırpalım.
İçerisine yağı ve yoğurdu koyarak karıştıralım.
unu ,kabartma tozunu ,kakao yu ekleyelim .Ben keki söndürmemek için plastik çırpıcıyla çırptım .Mikser kullanmadım .
Damla çikolataları ekleyerek ,muffin kağıtları serilmiş kalıplara hamurumuzu ilave edilim .Kağıdın bitmesine bir parmak kalana kadar hamuru ekleyebiliriz.Çok kabarıyor .En üstünde bir kaç tane damla çikolata serpiştirebilirsiniz.
Önceden ısıtılmış fırın da 180 derece de yaklaşık 20 dakika pişirebilirsiniz.17 adet muffin çıkıyor bu  ölçülerden .Herkese afiyet olsun .

Yorumlar

  1. muffine asla hayır demem...
    çayla süper olur...
    ellerine sağlık tatlım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. tamda çay içerken olmadı aşkım.canım çekti.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ne de güzel kabarmış,ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  4. ne kadar güzel gözüküyor.ellerine sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Tarifi beğenmenize çok sevindim, görünce çok mutlu oldum. ellerinize sağlık, çok güzel görünüyorlar. bizim evde de kolayca tüketilen bir tariftir. sıkça yapmamaya çalışıyorum o yüzden böyle şeyleri...çoğu zamanda dayanamıyorum sanırım...

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık,çok güzel görünüyorlar,sevgiler:))

    YanıtlaSil
  7. Muffine nbayılırım ben damla çikolata alıp bunuda denemem lazım. Ellerine sağlık.

    Görüşmek üzere
    http://www.bakbuharika.blogspot.com
    http://www.facebook.com/harikadekorasyon

    YanıtlaSil

Yorum Gönder