Etimek Tatlısı

Avrupa da yaşayan Türklere karşı neden  bir ön yargı var dersiniz ?Almanya da yaşadığım süre boyunca Türklerle ilgili olumsuz yaklaşımlara tanık oldum  .Açıkça belirtilmese de ,direkt dile getirilmese de ,yapılan o kadar çok iğneleme  var ki .Kibarca başlayan -ama  siz Türkler - diye devam eden cümleler .
Tam da bugün böyle bir  durumla karşılaştım .Gönüllü olarak çalıştığım  kurumların birinde birkaç Alman ve bir uzakdoğulu bayanla görev alıyordum .30 senedir Almanya da yaşayan  uzakdoğulu hanım  bana ;
-Siz Türkler neden çocuklarınızın arkadaşların da gece kalmasına izin vermiyorsunuz ,Benim kızımın çok yakın Türk arkadaşları var ama aileleri bizde gecelemesine müsaade etmiyor .dedi.

Ona aynı kibarlıkla bu durumun benim ailemde de böyle olduğunu .Kızımın arkadaşların da gece kalamayacağını ama isterse tüm arkadaşlarını bize davet edebileceğini söyledim .
Diğer bayan ise ,
-Kızımın bu durumda kendini kötü hissedeceğini ,neden türk ailelerin böyle yaptığını sordu ?
Ona ,
-Onlara bunun bir kültür olduğunu ,kültürün sorgulanmasını ve illa bir sebep aranmaması gerektiğini söyledim .Ayrıca aynı durumu çocuklukta benim de yaşadığımı bunu doğru bulduğumu o yüzden kendi çocuklarımın da her gece bir arkadaşların da gecelemesinin ailemiz de mümkün olmadığını anlatmaya çalıştım .
Kısaca artık tüm türkler hayatın bizzat içindeyken ,yıllardır burada yaşarken  ,yakın  ilişkiler kurarken  benim kültürümü sorgulamaları gözlerimden ateş çıkardı .
Sana ne ???? Ben senin 10.ooo km ötede eski ülken de köpek etini yumuşatmak için önce den köpekleri dövdüğünü etlerini afiyetle yediğini soruyor muyum ?Sana kültürüne ,yemeğine saygı göstermeye çalışıyorum .Çocuklarının sevgililerinden bahsetmene ,çok küçük yaşta cinselliğe başlamalarını dinliyorum ,yargılamıyorum .
Aynı saygıyı sen niye gösteremiyorsun ?Bırak bizim aile yapımızda böyle kalsın .Gün gelir bizim çocuklarımız da yetişkin oldukların da istedikleri yerde gece kalırlar .Ama çocuklarını kanatlarının altında saklayan bir geleneğimiz göreneğimiz var ,bundan da bir evlat olarak hiç zarar görmedim ben bir anne olarakta çocuklarımın zarar göreceğini sanmıyorum .
Konu nerelere geldi ,etimek tarifi yazacaktım ,parmaklarım klavye de dolaşırken bu satırlar ortaya çıktı .Şimdi gelelim etimek tarifimize aşağıda ki malzemeler ile iki tatlı hazırladım ben .Bir tane büyük borcama 12 adet etimek  dizerek bize hazırladım .Diğer küçük diktörtgen borcama da yaklaşık 9 adet etimek yerleştirerek arkadaşım için yaptım .
Şerbeti için ,
1.5 su bardağı şeker
2 su bardağı  sıcak su

Muhallebi için ,
1 lt süt
6 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı  tereyağı
6 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta

üstü için,
kremşanti

İlk olarak şerbeti hazırlıyoruz .Şekeri ve suyu karıştırarak kaynatıyoruz .Soğuması için kenar da bekletiyoruz.
Dikdörtgen borcama etimekleri yerleştirerek üzerine ılık şerbeti döküyoruz .Her tarafını etimeklerin ıslatıyoruz .
Diğer taraftan muhallebiyi  sürekli karıştırarak pişiriyoruz .En son vanilya ve tereyağını ekliyoruz .
Muhallebiyi bir süre dinlendirdikten sonra etimeklerin üzerine yayıyoruz .
Buzdolabına koyarak iyice soğumasını sağlıyoruz .Bu arada kremşantiyi üzerindeki tarife göre hazırlıyoruz ve soğuyan muhallebinin üzerine döküyoruz .Arzu edersiniz üzerine fıstık veya cevizle süsleyebilirsiniz.



Yorumlar

  1. Bırakın iki ülkenin gelenek göreneklerini, iki aile arasında bile büyük yaşam farkları, görüş ayrılıkları olabiliyor. Herkes birbirinin yaşam biçimine saygı gösterse huzur ve barışta beraberinde gelir. bu arada tatlının nefis olmuş, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanirim saygi isin anahtari.ya saygisizlara ne yapmali?

      Sil
  2. çocukluğumun tatlıısı...
    annem ben küçükken çok yapardı...

    o günlerim aklıma geldi...
    ellerine sağlık canım...
    harika görünüyor...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dogru valla ben kucukkenden yapardik ama krem santisizini.boylesi daha da guzel.

      Sil
  3. Yazdıklarınızda o kadar haklısınız ki...
    Herkes birbirine saygı duymak zorunda, kimse kimseyi hele ki aile yapısı, gelenekleri, kültürü, örf ve adetleriyle sorgulayamaz.
    etimek tatlınıza gelince çok güzel olmuş. çok severim. birazdan mutfağa girip puding yapmayı planlıyordum ama aklımı çeldiniz...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pudingten daha cazip bir tatli bencede.saygi ile ilgili sozlerine de aynen katiliyorum.

      Sil
  4. yazına katılıyorum canım.tatlın harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. tesekkur ederim.tatilden once son yazilar.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder