Eve Dönüş-Dersaadet (iSTANBUL)

Uzun bir tatil yaptıktan evimize kavuştuk .Yuvamızı özlemişiz .İnsanın evi Mozambik çöllerinde bile olsa sanırım gözüne cennet parçası gibi görünüyor .İlk iş toplam ağırlığı 60 kg olan 3 kişiye ait  bavulların yerleştirilmesi ,sanki tüm gardrobu toplayıp götürmüşüz  üstüne bir de memleketimin güzide pazarlarından,dükkanlarından   alınan çeşit çeşit kıyafetler ek
lenince bizim bavullar kaya  ağırlığına erişiveriyor.Sonra ki gün sabah 8 de heyecanla başlayan temizlik  çalışmaları  halen bitirilemedi .Blog  sayfamı güncellemeye de ara verince birkaç gün elim bilgisayara bir türlü gitmedi .Fotoğrafları yüklerken istanbul'un güzelliği birkere daha beni benden aldı .Binlerce yıldır varolan ,nice medeniyetlere nice kültürlere ev sahipliği yapan 24 saat yaşayan etkileyici şehir .Bir haftalık süre boyunca Heybeliada da teyzemler de kaldım ve hergün  vapurla İstanbul'a geldim .Kimi sefer Bostancı da arkadaşımla buluştum kimin de kabataştan Galata kulesine yürüyüş yaptım .Tüm tarihi turistik mekanlarına ayak bastım ,yıllardır görmediğim lise arkadaşlarımla buluştum .Nasıl olduğunu anlayamadan ,sanki hiç ara vermemişiz gibi kaldığımız yerden  sohbet edebildik .Ve bir kere daha anladım ki eski dostların yeride ,tadıda ,muhabbeti de bir ayrı oluyor.
Bir günü ise sadece kızıma ayırdım,onun ülkesini daha iyi tanıması için Ayasofya'ya ,sultanahmet camiine ,Yerebatan sarnıcına götürdüm .Alman arkadaşları İstanbulu görmek için can atarken ,kızım kendi kültürel zenginliğiyle gurur duydu .6 haftalık Tatilimiz  boyunca yaklaşık 50 saat otobüs yolculuğu yaptık .Tokat,muğla ,bodrum ,adapazarını ziyaret ettik .Diğer şehirlerin fotoğrafları ve ayrıntılarını ilerde yazacağım bugün sadece muhteşem İstanbul var .

Arkadaşımın beni götürdüğü kafede kahvelerimizi yudumlarken tüm Boğaziçini kuşbakışı seyrettik .Masamızın yanına kadar yanaşan martılar ise yakından korkunç görünüyorlardı.

Denizin kokusu ,rengi ,esintisi istanbul da bir ayrı mı güzel?Yoksa ben turist olduğum için mi bukadar özel geldi .Acaba trafikte ,yağmurda ,çamurda ,karda nasıl oluyordur İstanbul?
 Heybeliada dan  Bostancıya vapur yolculuğu sırasında çekildi bu fotoğraf .Ruhban okulu yeşilliklerin arasında .

İstanbulu Araplar istila etmiş ,ama adaları da martılar .Sabah gün doğmadan bet sesleriyle bağrınmaya ,yırtınmaya başlıyorlar ,Dar sokakların arasında insandan  kaçmadan yürüyüş yapıyorlar .

Dolmabahçe sarayını gezmek istedik ancak en az 1 saat süren kuyruğu gördüğümüz de  aklımız sarayda kalarak yolumuza devam ettik .İstanbulun dünya çapın da bir marka olduğunu ziyaret eden turist sayıları daha iyi gösterir .Her milleten yüzlerce insan ,sırada Dolmabahçe sarayını görmek için bekliyordu.

Yerbatan sarnıcı ve yılansaçlı medusa heykeli.
Kiraladığımız kulaklıklarla yerebatan sarnıcının tarihini ,yapım aşamlarını ayrıntılarıyla dinleyerek bilgi aldık.
Ve Ayasofya ...

Muhteşem mozaiklerden kalanlar.
Üzerleri sıvayla kapatılan mozaiklerden ,resimlerden restorosyonla gün ışığına çıkarılan bölümler.
İçiçe geçmiş kültürler ,dinler bizim zenginliğimiz .Geçmişimiz ,bugünümüz ve çocuklarımıza bırakacağımız geleceğimiz.
Kubbeye söyleyecek söz ,yazacak kelime bulamıyorum .
İstanbul'un simgesi camilerimiz.
Mısır çarşısına bir girdik saatler sonra çıkabildik .Çeşit çeşit baharatlar ,hediyelikler ,lokumlar ,eşarplar ,kokular .İstanbulu tanıtmanın en iyi yolu mısır çarşısına turisti götürmek diye düşünürdüm ama yanılmışım .Satıcıların gürültüsü otogarlardaki çığırtkanlardan farklı değildi .

Şimdilik İstanbul görüntüleriyle size merhaba diyorum yemekler ,yemek tarifleri  temizlik işlerinden sonra .