Hurmalı Kurabiye


Bugün ki kurabiyemiz Lübnan mutfağına ait .Hurmalı kurabiye .Biz hurmayı sadece ramazan günlerin de tüketiyoruz .Hurmalı kurabiyeyi daha önce hiç duymamıştım da yememiştim de .Arkadaşım da ilk yediğim de çok beğendim .Sagolsun o da  birkere daha yaptı bu sefer hemen fotoğrafını  çektim .Benim kadar şanslı olanlar bolca değişik yemekler tadabiliyorlar arkadaşlarında .
Arap mutfağı bize okadar yakın ki ..Damak zevklerimiz hemen hemen aynı .Lübnanlı arkadaşlarımın evin de pişen yemeklerin tadı kokusu bizimkilerle paralel .Bu evlerşn mutfağının önünden geçip koklayanlar ,bir türk 'ün orada  yaşadığını düşünebilirler .
İşte Lübnanlı arkadaşım Manal'ın yaptığı Hurmalı kurabiye tarifi.
-2 bardak irmik
-1 bardak un
-1 çay kaşığı kuru maya (2 yemek kaşığı ılık suyun içerisin de eritilmesi gerekiyor)
-1 bardak sıvıyağı veya eritilmiş tereyağ
-2 yemek kaşığı portakal suyu
-2 yemek kaşığı gülsuyu

içi için :
-yumuşak hurma
-2 çay kaşığı tereyağ
-1 parça mahlep (arzu edilirse)

Üzeri için :
-1 Bardak  pudra şekeri

Genişçe bir karıştırma kabına irmik  ve unu  ,yağını karıştırınız.(Tarifte  üzerini bir havlu ile örterek  bir gece bekletiniz deniyor ,kendim yapmadığım için yorumda bulunamayacağım denemek gerek)
Portakal suyunu ,eritilmiş mayayı ,gülsuyunu  karıştırma kabının içine alarak hamur elde edilir .Eğer çok sert olursa bir parça su ilave edilerek hamur yumuşatılabilir.
İçi için tereyağ ve çekirdekleri çıkarılmış hurma  tavaya lınarak birkaç dakika pişirilir,istenirse mahlep ilave edilir ve iyice ezilir .
Hamurdan ceviz büyüklüğün de parçalar koparılarak  içerisine hurmalı içten konur ve şekil verilir .Arzu ederseniz  kurabiye şekillerinden yararlanarakta içlerini doldurabilirsiniz.
Önceden ısıtılmış fırında üzerleri altın sarısı olana kadar pişirilir .
Fırından çıkarınca kurabiyelerin üstüne pudra şekeri serpilir .
Hava almayan bir kapta muhafaza edilirse kurabiyeleriniz uzun süre dayanabilir .
 

Yorumlar

  1. hurmalı kek yaptımda bunu yapmamıştım deneyeyim en kısa sürede
    ellerine sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben yapmadim ama guzel dileklerini arkadasima ileyecegim.sevgiler.

      Sil
  2. harika bir tarif canım.. en kısa zamanda denicem. sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin tarifleri ben de zevkle takip ediyorum.taze balik sezonu da acildi bekliyoruz baliklari.

      Sil
  3. gulsuyum yok evde katmasam tadi cok fark edermi?

    YanıtlaSil
  4. türkiden merhabalar canım :) şuan beni can evimden vuruyosun kurabiye deme bana :) al beni ye gibide bakıyor şuan :) yeşil çayımı yeni içtim yanında olsaydı ne iyi giderdi tadı muhteşemdir canım hurmalı lması ayrı bir güzel kaydetip deniycem bıraktığın yorumlar için çok teşekkür ederim ayrıca

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yesil cayin yaninda da kahvenin yaninda da iyi gider bu kurabiye ,dene canim.sonucu yazarsin bana da.

      Sil
  5. hiç duymadım.
    :)
    lübnan ha.
    nadine labaki tanıyor musun.
    kadın yönetmen.
    karamel filmini izlesene.
    çook tatlıııı.
    :)
    bi de yeni filmi var.
    where do we go now.
    henüz izleyemedim.
    :)

    YanıtlaSil
  6. Bunlar beni aşıyor. Sizin ellerinize sağlık valla imrenerek okudum.

    YanıtlaSil
  7. canım benim ellerine sağlık bir fincan çayın yanında kimse hayır demez...sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Arkadaşının ellerine,paylaştığın için de senin yüreğine sağlık canım.
    Denenmeye değer bir lezzet.Tarif alındı bile de 1 bardak,su bardağı mı olacak?
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. canım benim güzel yorumun için teşkk.tatlı bardaktan çok kolay çıkıyor.sadece uzun dar olacak.ve muhallebiyi bardaklara dökmeden bardakları ıslatıp suyunu dökeceksin.bunları yaptıktın sonra kesin çıkıyor.bu arada senin kurabiyede harika görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Aynen bizde ramazan harici hurma tüketmiyoruz, ama bu güzel kurabiyeler için hurma tekrar alınır. Değişik paylaşımlar oldu mu, akan sular durur.
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Hos geldiniz .
    Elinize saglik olsun. Lezzet degisik ve guzel gozukuyor.
    Afiyet olsun..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder