Fasülye Piyazı


Bir hafta sonra Adapazarın da düğünümüz var .Eşimin yeğenini evlendiriyoruz .Evlilik hazırlıkları yapan tüm gençler ,aileler gibi tatlı hoş telaşlar yaşanıyor ailede de .Bu dügün olayının aile fertleri üzerinde garip bir etkisi var .Düğün süresince uzun süredir görünmeyen akrabalar görünüyor ,iyi dileklerde bulunmak üzere konuşuluyor ,sıcak ortamın etkisiyle arayı fazla açmadan tekrar buluşma sözü veriliyor .Sonra ise yeni bir düğün veya cenazeye kadar tüm aile biraraya gelemiyor ..En zevkli  bir o kadar da zevkli kısım ise ""Ne giyeceğim ? derdi .Geçen yıllara inat herkes o gün iyi görünmek istiyor ,kiloların saklanmasını  kırışıklıkların kuaför de yok edilmesini arzu ediyor .
Masa da otururken ise gelip geçene bakılarak kim ne giymiş kritikleri yapılıyor .Herkes moda uzmanı oluyor böyle düğünlerde .Kendi giyeceği kıyafete bir sene kafa patlattıktan sonra giyim -kuşam konusunda abiye kıyafetler konusun da master yapıyor bayanlar .Çok bilmiş bir şekilde yanında ki kız kardeşin kulağına eğilerek ;
-Zeyneb'i gördün mü ?Koca poposuna bakmadan nasıl da fırfırlı kabarık mavi elbiseyi giymiş.
diye fısıldanıyor .
Ben ise 4000 km öteden gidemeyeceğim düğünle ilgili kritik yapıyorum .Uzun bir yaz tatili yaptıktan sonra maalesef 2.kereTürkiye 'ye uçamayacağız .Küçük kızım ve ben buradayız .Büyük kızımla eşim bizi de temsilen düğüne gidecekler .Artık onlar döndüğünde ben de kim ne giymiş ,ne haldeymiş öğrenebilirim .Tabii erkeklerle dedikodu yapmakta hiç zevkli olmuyor .Hemen konuyu kapatıyorlar ,cevap vermiyorlar .Oysa bir bayanla konuşmak öyle mi ,benim tam da şuan uzattığım gibi uzatır da uzatır.......
Neyse bukadar muhabbetten sonra piyazımıza gelelim.

Piyaz yapacağım zaman sırf bu iş için ayrıca fasülye haşlamıyorum .Kuru fasülye yaptığım da ölçüyü biraz fazla tutarak haşlanmış  kuru fasülyeden bir miktarını ayırıyorum ve buzluğa koyuyorum .Böylece elimin altın da heran haşlanmış kuru fasülyelerim oluyor .Tamam suyunu süzdürüp ,buzu çözüldüğü zaman fasülyeler çok  da diri görünmüyor ,tipi biraz kaymış oluyor  ama varsın olsun .Yemeğin yanın da azıcık bir piyaz yapacağim diye kendime ekstra iş çıkarmayı düşünmüyorum .Ama siz arzu ederseniz fasülyelerininizi bir gece önceden suda bekletin  ve ertesi gün suyunu süzerek ,üzerini 2 parmak geçecek kadar suda yumuşayıncaya kadar haşlayabilirsiniz.

Benim yemeğin yanında yaptığım pratik piyazım için kullandığım malzemelerim ,
-1 su bardağı haşlanmış  kuru fasülye
-2 adet yeşil soğan
-2 adet domates
-1 adet sivri biber
-birkaç dal maydonoz
-yarım limon suyu
-3 yemek kaşığı sirke
-tuz
-2 yemek kaşığı zeytinyağı
 Ayrı bir kase de limon suyu ,tuz ,zeytinyağı ve sirkeyi  karıştırarak sosunu hazırlıyoruz  .Sosu fasülyelerin üzerine  dökerek bir süre bekletiyoruz.
Domateslerin  kabuklarını soyuyoruz ,biberin çekirdeklerini çıkarıyoruz ,soğanla beraber tamamını küçük küçük doğruyoruz .Ve tamamını birbirleriye harmanlıyoruz .Üzerini  pancar turşusuyla süsledim .Siz arzu ederseniz zeytinle veya konişon turşuyla da süsleyebilirsiniz.Sevgilerimle.
 

Yorumlar

  1. İyi ki hatırlattınız. Çok severim ama çoktandır yemedir. Hemen yaparım. Ben bol da acı koyuyorum. :)) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eminim acili da cok guzel oluyordur.sizin mezeleriniz zaten cok lezzetli oluyordur.

      Sil
  2. oooohh... yanınada şöyle bir köfte daha ne isterim. nefis olmuş hayatım eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak canim cekti simdi kofteyi.ee piyazda bitti.ne yapacagiz?

      Sil
  3. Ciğerin,köftenin lezzetini artıran yegane tat çok sever çok ta yaparız da.Unutmuşuz ne zamandır.Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cigeri de aklima dusurdun.yarin da artik onu yapariz.

      Sil
  4. offf çok, çok severim, bol limonlu canım çekti:))yalnız ben kesinlikle domatesli sevmiyorum..maydanozu, turşuyu ise çok yakıştırıyorum bu salataya, üzerine bir de haşlanmış yumurta dilimleri koyuyorum...ah bir de haşlaması saatler almasa:)))))eline sağlık arkadaşım afiyet olsun ve de..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin gibi temizlik hastasi icin kolay bir salata.bosver temizligi onceden at fasulyeleri buzluga.sipsak hazir.

      Sil
  5. Önce gençlere şimdiden mutluluklar diliyorum:)
    Düğünle ilgili tesbitlerin çokk hoş vee doğru:))
    Piyaza gelirsek çok severim,ellerine sağlık canım:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dugunler eglenceli oluyor.hernekadar biz gidemesekte gonlumuz orada olacak.

      Sil
  6. Alemsiniz cok guldum:) Aynen master yapiyorlar. Olsun siz gitmeyin bos verin. Uzak olunca lafi da uzak oluyor,.
    Eline saglik olsun canim piyaz harika bir lezzet bol limonlu yagli..
    Hayirli gunler
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz uzagiz sen de taaa okyanus otesindesin.napalim gurbetcinin kaderi bu.

      Sil
  7. Düğünlerin esas zevki de bunlar aslında, komik ama gerçek...ben de böyle ortamlar da ciddiye almadığım için çok eğlenirim, bütün özenilen kıyafetler, saçlar, makyajlar en fazla 3 saat süren bir tören içindir aslında, ama görüşmeyeli uzun zamanlar olsa da bir sonra ki görüşmeye kadar güzel hatırlanmak istenir her halde...piyaz nefis gözüküyor, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen canim 3 saat suren dugun icin saatlerce kuaforde.kaliniyor.helede o topuklu ayakkabidan sonra uzun suren ayak agrilari.

      Sil
  8. kaşık kaşık yemeli yanında bir şey istemez zaten çok besleyiçi kuru fasulye eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gercekten hem besleyici hemde saglikli.tesekkur ederim.

      Sil
  9. Gençlerimiz bir yastıkta kocasınlar,Allah mutlu etsin inşallah,sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Düğününüz hayırlı olsun arkadaşım
    ellerine sağlık
    iyi pazarlar sevgilerimle.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder