Memleket Meseleleri



Hiç yazasım bugün ,kafayı fena halde memleket meselelerine taktım .Gözümü açtığım her sabah bugün memleketim de olağanüstü yine ne olmuş diye bakıyorum .30  eylül 2012  pazar sabahından bildiriyorum ki bu saate kadar olan sıradışı bir durum yok .Yine kadın cinayetleri ,kaybolan çocuklar ,benzıne yapılan zamlar ,1 şehit cenazesi söz konusu ki ;onların herbiri artık rutin olaylar .
20 şehit topluca heba edildi mi ,haberler de 40 sn den fazla yayınlanıyor ,komşu ülkelere yeni bir nota verildi mi ,sular biraz daha ısındı mı ...AAAA ne olacak bu memleket hali diye ,kahvelerde ,günler de konuşulmaya başlanıyor .Ama onun dışın da yok ,yok kardeşim tepki yok .Hiçbir şey biz Türkleri  sokağa çıkmaya ,hakkımızı aramaya itemez .En fazla bir futbol takımı maç kazandığın da elimize bayraklarımızı alır ,dışarı da Arabamızla iki tur atarız  o kadar .
Balyoz davası sonuçlanır ,kiminin  yüreği yanar ,kimisi de kenardan hain hain güler "oooh oldu onlara ,darbe yapacaklardı zaten" der .İyi de Engin Alan gibi Apo yu Türkiye ye getirmiş komutanın  ,gözünü kırpmadan bu ülke için canını verecek askerlerin ,paşaların ,yine bu ülkeye hıyanet edebileceğine nasıl inanırsın ey türk milleti .Bu kadar şehit haberinin üstüne ,bu kadar kıymetli askerin  silivri de hapis yatması adalet mi ?Şimdi eski genel kurmay başkanı açıklama yapıyor _onlar suçsuz - diyor .Çok geç değil mi ,mahkeme de gelip konuşsaydı olmaz mıydı ?

Hangi partiye oy verdiğimizin bir önemi yok .Sünni ,alevi ,zaza ,kürt ,laz olduğumuzun da  ...Bu ülke üstüne yıllardır oynanan oyunlar sonuca ulaşıyor .Bizi birbirimize düşman ediyorlar .Sen bana kızıyorsun alevi olduğum için ,ben ona kızıyorum ,kürt olduğu için ,o berikine kızıyor Akp yi savunduğu için .

İnternette doşalan bir resim var ,küçük bir kız çocuğu üzerinde üniformasıyla Recep Tayyip Erdoğanın resmini yırtıyor .Altındaki yorumlardan bazıları okul önlüğü giymiş çocuğu kazığa oturtmaktan bahsediyor .Ailesi AKP li değil diye ,eline bir resim tutuşturulmuş küçük bir çocuğa karşı bu eylemin düşünülmesi bile bir suçtur .Bizim ecdadımız ,yüzyıllardır fetihlerde bulunurken bile daha hoşgörülü daha adildir .Şimdi 21 yüzyıl da bu yobazlık ,bu tahammülsüzlük nedendir .

Çatma kurban olayım çehreni ey nazlı hilal ...

Gün gelir benim güzel memleketim de aydınlıklara kavuşur .Üzülme sen .

Yorumlar

  1. Sevgili arkadaşım, tüm siteminde haklısın, tepkisiz insanların şikayet etmeye de hakları yoktur. Olamaz. Ha, seçim sandığında tepki verebilirler ama seçimler de hileli. Bunları yazmak lazım. Blogspottaki Türkçe blog sayısını bilmiyorum, binlerce vardır tahminim. Arkadaş sayılarında 100, 300, 1500 olan var...Ne zaman ki, bu 1500 blog sahibi günlük yazılarının yanısıra senin şu anda yaptığın gibi memleket meselelerine de sıksık değinmeye başlarlarsa,ne bileyim bir Banu Avar yazısına link verir ya da ilk kurşun gazetesindeki bir makaleden söz ederlerse, 'bakın bu işin aslı böyleymiş, ben şurada gördüm/okudum/memleketin faydası için sizlerle de paylaştım derlerse, memleket için de paylaşım yapmaya başlarlarsa o zaman tepkisizliği kırarız. Lafa gelince hepimiz Atatürkçüyüz, hepimiz memleketimizi seviyoruz ama eyleme gelince 'tık' yok dediğin gibi. Bir insan içinde yaşadığı toplumda neler olduğunun aslını astarını öğrenmek için çaba göstermiyorsa, araştırmıyorsa, pekçok şeyin aslını astarını bilemez kendine sunulan yalanları doğru olarak kabul eder.

    (ki araştırmak öyle kolay ki, internet sayesinde google da araştırma yapmak öyle kolay ki.. mesela CIA başkanının Türk ordusunu sağlam bir kafese kapattık. sözününü google da araştırdım, nerede söylediğini araştırdım pıt diye karşıma filan üniversitede söylediği geldi, araştırmaya devam ettim adamın o cümlesini yazınca söylediği metnin aslı karşıma geldi.Noktasına virgülüne kadar istemek yeterli)

    O küçük kız için ben de çok iğrenç, bel altı yorumlar görmüştüm! Bu kadar yalancı, bu kadar vatan haini bir insanı bu kadar 'tapmak' ! Tek açıklaması var: Büyük maddi imkana kavuşturulmuş sayesinde ihya olmuş tipler var, mesela süpermarket açıyorlar yandaşlarına! Osman Pamukoğlu paşanın dediği gibi aç insanda 'erdemli' davranması beklenmez. Karnını doyurana köle olmuşlar, vatana ihanet ediyormuş, CIA ile bir olup ordusuna komplo kuruyormuş, pkk ile görüşüyormuş ne önemi var..EKMEĞİMİ VERİYOR ya diyor adam ve ekmeğini vereni eleştirenin boğazını da sıkmaya kalkar, kazığa da oturtturur. Çünkü o kişi için HAYATTA TEK /EN ÖNEMLİ ŞEY EKMEK.

    Pirinç Çaydanlık diye kısacak bir sayfalık bir öykü buldum. Çok ibretlik bir öykü, sıradan, kendi halinde, çoluklu, çocuklu, iyi insanlar olan bir karı, koca PARA yüzünden nasıl değişip, acımasız bir katil olmalarını anlatıyor. PARA öyledir. İnsanları satın alıyorlar parayla. Herkes kendi alın teriyle para kazansaydı böyle o kız çocuğu için öyle iğrenç yorumlar yazmazlardı. Tayyip onların PARA MUSLUĞU, PİRİNÇ ÇAYDANLIKLARI. (pirinç çaydanlık sihirli bir çaydanlık bu arada)

    Çok yazdım başını ağrıttım...son olarak tek senin, tek benim, tek Ahmet'in, Ayşe'nin yazması olmaz, herkes yazacak, herkes düşünecek, herkes araştırmaya başlayacak, herkes konuşmaya başlayacak..bak o zaman Tayyip saklanacak delik arayacak:)

    Eline sağlık, sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, tüm yazdıklarına katılıyorum, cahil insan çok maalesef ve bir torba kömürle kandırabileceğin çok insan var...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Bahar'cığım bir ekleme de yapmak istiyorum, bloglar sen ve birkaç sayılı kişi dışında memleket meselelerine parmak basmıyor ya, aslında kendi güçlerinin farkında değiller. Şöyle ki, Amerika'nın Arap Baharı diye KAKALADIĞI hareketleri senin, benim ve yazmayan blogcular gibi innsanlar facebook'ta örgütlediler. Yaza yaza...çize çize...facebook sayesinde örgütlendiler...

    1500 blog büyük bir güç ama o yönde kullanılırsa...istenirse...

    Bir de şu var herkes her şeyi HEP aynı kişiden veya tek kişiden bekleyip, 'sen yaz biz korkuyoruz' derse o tek kişinin de 'e sizin canınız can da, benimki PATLICAN mı?' der:)köylerde insanlar imece usulü bir araya gelirlerdi, birlik olurlardı, birlikten güç doğar. Ne yazık ki, imece ruhumuzu başka alanlara kaydıramıyoruz. Bir tepki verilecekse 1500 kişinin de sesi çıkmalı. Bunu da eklemek istedim.

    YanıtlaSil
  4. O kadar doğru konularda yazmışsın ki, nasıl da doluyum bu konularda, ne yazık ki öncelikle insanlarımızın bağlı gözlerini açma için çok çaba gerekiyor...

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  5. Bizler yurdisinda yasadigimiz icin memleket konusunda daha bir hassas oluyoruz yazdiklarina sonuna kadar katiliyorum
    Türkiye güclü bir devlet insallah bu bunalimli günleride atlatacak

    YanıtlaSil
  6. hay ağzına sağlık..
    amma velakin hangi geri zihniyet , hangi çağda ilerlemiş ki ?
    sene 2012 olsa ne olur, olmasa ne olur..
    :(((

    YanıtlaSil
  7. baharcım ellerine sağlık.
    şehitlerimiz hakkında önceki günlerde bende paylaşım yapmıştım.
    kıssalarla hayatı anlamaya ve anlatmaya çalışanlardanım.
    tv izleyemez oldum ne olacak halimiz mechul.
    bu bunalımlı günler biran önce bitmeli.
    saygılar canım.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder