Pişi Tarifi


Bazen bir beceriklilik geliyor ki sorma gitsin .Mutfaktan çıkmak istemiyorum ,elimde bez dolaşıyorum ,hızımı alamıyorum bahçeye çıkıyorum ,yaprakları tırmıklıyıp ,toparlıyorum ,koşa koşa kilere inip elektrik süpürgesiyle temizliyorum .Kalan çamaşırları ütülüyorum .Bazen ise sanırsınız benden tembel yok bu dünya da ayağımı uzatıp yatıyorum ,dışardan pizza söylüyorum .Velhasıl ruh halimize göre hayatımız değişmiyor mu hepimizin .
Kimi gün dünyayı biz yaratmış oluyoruz ,kim,i gün tüm düya bize karşı oluyor .Baz
Bu çalışkan saatlerimin birisi de geçen pazar sabahına denk geldi gözümü açtım anın da pişi yapmaya karar verdim .Oysa benim gibi pazar sabah kahvaltı angaryasından hoşlanmayan için büyük bir lükstü bu kızartma işi .Ama yine de daha yatakta hamur kızartmasının kokusu burnuma gelmeye başladı .
Daha üstümü değiştirmeden pijamalarımla ,hamuru yoğurmaya başladım .
Bunun için ise ;
yarım kase sütü ılıtarak içerisine yarım yaş mayayı ezdim .Sonra 1 tatlı kaşığı şeker ve biraz daha az tuz koyarak  beklettim .Sonra ver elini hamurla münasebet .Nekadar un kullandığıma ölçü veremeyeceğim  maalesef .Ama yumuşak bir hamur elde edene kadar güzelce yoğurdum .
Sonra ise kenarda beklemeye bıraktım .Üzerini iyice öreterek ılık bir ortam yarattım hamuruma .
Bu arada üstümü değiştirdim ,yatakları toparladım ,mutfağımı temizledim ,hatta çamaşır bile astım .Hooop geçti bir saat ..Kabaran hamuru merdaneyle 2 mm kalınlığın da açarak bardakla kestim .Kızgın yağın içerise atarak bir kaç saniye sonra diğer tarafını çevirdim .Önemli olan yağın bol olması ve kızartmanın başında beklemek .Çok çabuk yanı veriyor aman dikkat .
Yanın da peynirle veya reçelle de tadına doyum olmuyor .Hepinize afiyet olsun .
 

Yorumlar

  1. :)) biliyormusun ben akşam gece yarısı üçte yaptım bunu ve yedim):) ben sütüm kalmadığı için yoğurtla yaptım:) ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. Pişiye bayılırım. Muhteşem bir hafta sonu kahvaltılığıdır benim için.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende severim ama kizartma yapmayi cok sevmiyorum .tum ev ,kiyafetler heryer kokuyor sanki.sonra bir mutfagi temizlemek.ama ne yapalim evdekilerin hatirina yapiyoruz.

      Sil
  3. teşekkürler tarif için...
    en son eşimin teyzesinde kahvaltıya gittiğimizde yemiştik :))

    harika birşey...
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. hic denemdim ama annem yapinca severek yedigim bir tatdir bu hafta sonu deniyim bakalim nasil becerebilicekmiyim. ellerinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de annem yapinca daha severek yerdim.useniyordum surekli sonun da oldu.darisi basina.

      Sil
  5. Bu saatte bloglari dolasmamam lazim her okudugumu yapmak yemek istiyorum:)) Ama bu hamur isi beni can damardan vurdu kendimde olsa evde yarin sabah yapacam sadece kendime diye..kalanida aksama:)) Ellerine saglik canim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de yemek sitelerin de birsey gorunce aninda denemek istiyorum.bazen not aliyorum sonra dan unutmamak icin.

      Sil
  6. oy oy oyyy süperler insan yemeğe kıyamaz bunları
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  7. guzel yorumun icin tesekkur ederim.senin sayfan da beni benden aliyor.

    YanıtlaSil
  8. çocukluğumuzun eskimeyen klasiğini, karşı koyulmaz bir dürtüyle severim.
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Ne severdim çocukluğumda yemeyi adı Pişi miymiş.
    Ellerine sağlık.

    Kızartma canı çeken anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  10. Ah benim annem yapardı:(((sıcacık çayla ne güzel olurdu, hatta konu komşu birbirine verirmiş eskiden adetmiş yani 'al pişi, ver pişi' denirmiş.Alan komşu da ona pişi verirmiş, hani tabak boş gönderilmez ya:)))
    ben bunları sana yorum yapıp yazdım sanıyordum ama aklımdan geçirmişim yazmaya üşenmişim sanırım:)))unutmadan eline sağlı, eh artık tarifi de burada mevcut, üşenmediğim bir gün yapıp yemeli, sıcacık çayla...:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder