Şeker Hamurlu Kurabiye Çalışmaları -2


Şeker hamuruyla uğraşmak o kadar zevkli ki...Tadını sevmesem de ,şeker oranını çok yüksek bulsam da yapmaya ,süslemeye bayılıyorum .Türkiye de fondant yani şeker  hamurunun  fiyatların yüksek olduğunu biliyorum .İmkanı ve vakti  olanların  denemesini tavsiye ederim .Ben daha önce yaşpastaların üzerin de ve kurabiye denemelerini yapmıştım .Şimdi kızımın okul kermesi için yeni çiçekler yaptım ..Tarifi   ise,

-250 gr margarin(oda sıcaklığında)
-1 su bardağı pudra şekeri
-2 adet yumurta
-1 paket vanilya
-1 paket kabartma tozu
-1 çay kaşığı tarçın
-1 çimdik tuz
-alabildiği kadar un

İlk olarak yağ ve şekeri mikserle iyice çırpıyoruz.Yumurtaları da içerisine kırarak çırpmaya devam ediyoruz.
Ayrı bir kapta un ,kabartma tozu,tuzu karıştırıyoruz.
Bu Malzemelere tarçın ve vanilyayı da ekleyerek unu koyuyoruz.İyice yoğurarak hamurun üzerini kapatıp  buzdolabın da bir saat dinlendiriyoruz.
Daha sonra  merdaneyle hamuru açıp ,çeşitli şekillerle kesiyoruz.Çöp şişlere batırıp  yağlı kağıt serilmiş önceden ısıtılmış   fırın da 175 derece de yaklaşık 15 dakika pişiriyoruz.Fırından çıkan kurabiyeleri kenarda beklemeye alıyoruz .
Gelelim şeker hamuruna ,açabilmek için altına un ,nişasta serpin diyor ustalar ama ben hiç birşey serpmeden açtım merdaneyle .Sadece ılık fırında ,poşetinden çıkararak birkaç dakika ılıttım şeker hamurunu ,arzu ederseniz mikro dalgada da bir kaç saniye tutabilirsiniz .Sıcak olmayacak yalnızca ılık olacak böylece daha kolay açılıyor .Benim kendime göre bulduğum yol buydu .Aynı  kalıplarla şeker hamurlarını kestim.Kurabiyeleri ballı suyla ıslatarak kestiğim parçaları üzerine yapıştırdım .Geri kalan ise süslemek .Bu ise tammamen herkesin zevkine ,elindeki malzemelere göre yapabileceği çalışmalar .


 


Yorumlar

  1. şeker hamuruyla yapılan kurabiyelere bayılıyorum :)))
    çok güzel görünüyorlar....
    bende bunun için kursa gitmeyi düşünüyorum :))
    elleirnize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. MMm süper olmuşlar. ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Bence de çok zevkli bir uğraş:)
    Kurabiyeler çokk şekerler.Ellerine sağlık
    canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Bende şeker hamuru nasıl yapılır onun tarifini vereceksin zannetmiştim.
    O yapılabilirmi acep???

    Acemi anne Çiğdem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hic merak etme oda yapiliyor.aslinda ilk calismamda onu anlatmistim,bir goz at istersen.

      Sil
  5. tadını bende pek sevmem ama görüntüleri ve süslemesi çok güzel,ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  6. Evet gercekten acaip sekerli oluyorlar dolayisi ile bende denemedim yapmadim..ama senin tarifi(sen dedigim icin kusura bakmazsin sanirim)not aldim..birdahaki kurabiye yada pastaya denemek isterim..genelde frosting kullaniyorum lazim olunca..Sevgiler diyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de onu hic denemedim.nasil kolaymi yapmak kullanmak?

      Sil
  7. Kuğu da yapsanaaa:))
    sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  8. dur biraz arastirma yapayim,elim alissin yaparim beyaz guzel bi kugu.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba özgür tatlar,ben de kızımın doğum gününde marshmallow dan yapmıştım pastasını,estetik olarak güzel ama bana ağır geliyor.
    Sizin kurabiyelerinizde çok güzel gözüküyor,ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  10. eline sağlık çok tatlılar....daha okul yeni başladı ama kermes bayağ hızlılarmış...kolay gelsin sevgiler

    YanıtlaSil
  11. canım ellerine sağlık .
    Aslında bazen insanlar şeker hamuru ağır geliyor diyorlar acaba nasıl yapılanı yediler.
    Bende yapıyorum tadıda kendide mükemmel oluyor.
    Seninkide mükemmel ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. çok güzel olmuşlar,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  13. Ozgur Tatlar..frosting ben hazir oluyorum ve kullaniyorum..evdede yapabilirsin tabiki..tarifler var internette ama hangisi olursa olsun cok tatli oldugundan gerekince hazir frosting kullaniyorum oda tenbellikten:))
    Gonlunce hafta sonu diliyorum:)

    YanıtlaSil
  14. kermeslere çok yakışıyor bu kurbişler.bende eskiden kızımın kermeslerine yapıyordum.çocuklar çok ilgi gösteriyor..ellerine sağlık.harika olmuşlar.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder