Beşamel Soslu Mantar Sote

Küçük  kızımın  okula başladığını daha önce ki yayınlarım da yazmıştım .Çok şükür ki hiç zorlanmadan kolayca okula adapte oldu.Okul arkadaşlarını daha önceden tanıyordu ,yenileriyle de 1 ay geçmeden kanka oluverdi.Ancak bir sorunumuz var ,kızım  önceden okuma yazmayı öğrenmişti.İlk olarak türkçe başladığı okumayı şimdi hiç yardım almadan Almanca devam ediyor.Matematiği iyi ,toplama ,çıkarmayı kolayca yapıyor.Tabii durum  böyle olunca da 1.sınıftan  çok sıkılıyor.Herşey onan çok basit ,kolay geliyor .Sizin bu konu da fikirlerinize ihtiyacım var . Deneyimleriniz nelerdir ?Onun için en doğrusunu  yapmak istiyorum .Çocuğumun bir üst sınıfa geçme ihtimalinden gurur duyarken ,hırslarımın  kurbanı olmasını istemem.
Okullar  yaz tatilinden çıktıktan 1 ay sonra bu sefer de sonbahar tatiline girdiler.Kızlar İki hafta evdeydiler bu süre içerisin de günler geçmek bilmedi.Yaş aralıkları da fazla olunca iki çocuk ,iki farklı şeyler yapmak istiyordu.Sürekli birbirleriye uğraşıp ,kızdırmaları da ayrı bir konuydu tabii.Neyse okullar dün itibarıyla tekrar açıldı ,ben de  kafamı dinleme ,kitap okuma şansını yakalayabildim.Kötü bir annemiyim ?Çocuklar okula başladıktan ,iki gün rahat ettikten ve- ohh be dedikten sonra sorduğum soruya bak .
Geçen hafta arkadaşlarım beni ziyarete geldi ,hava okadar güzel di ki bahçe de oturmaya  karar verdik .Aslında kahvaltı için geleceklerdi  ancak işleri çıktığı için öğleden sonra geldiler.Kahvaltı da son anda çay saati menüsüne döndü .Aşağıda resimlerini görebilirsiniz  soframızın .
Beşamel soslu mantar sote nin tarifi ise,
-2 adet kırmızı biber
-200 gr mantar
- beşamel sos
-tuz
-karabiber
-1 kaşık sıvıyağ

Beşamel sos  ise,
-2 çorba kaşığı tereyağı
-2 çorba kaşığı elenmiş un
-1 su bardağı süt

Kırmızı biberleri küçük küçük doğrayarak  tavaya sıvı yağı koyarak soteliyoruz.İçerisine yine yıkanmış ve doğranmış mantarları ekleyerek birkaç dakika kavuruyoruz.Mantarın yıkanmayacağını hep söylerler ancak benim bir türlü içim el vermiyor.Tuzunu ve karabiberini ekliyoruz.
Beşamel sos için ise ,tereyağını kalın tabanlı bir tencere de hafif ateşte eritiyoruz.Unu ilave edip karıştırıyoruz.Birkaç dakika yine hafif ateşte rengi değişmeden pişiriyoruz.Sütü azar azar ilave ederek pürüzsüz bir  karışım elde edene kadar çırpma teliyle karıştırıyoruz.
Beşamel sos hazır olunca  biraz ılımasını bekliyoruz ,daha sonra sebzeleri beşamel sosla karıştırarak .önceden ısıtılmış fırında 180 derece de yaklaşık 20 dakika pişiriyoruz.
Aslında resmini ve görüntüsünü çok beğenmedim ,yayınlama  konusun da terettütlerim vardı ama
son anda yayınlamaya karar verdim .Umarım beğenmişsinizdir.

 Sonbahar güneşinde bahçe de çay keyfi....

Fotoğrafı kötü ama tadı güzeldi.

Yorumlar

  1. tek kelimeyle harika...............
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. oy tam bana göre içinde et yok:)beşamel sos hep duyarım ama hiç yapmadım güzel olmalı, eline sağlık arkadaşım ve de afiyet bal olsun:)

    YanıtlaSil
  3. mantar yemiyorum ama görüntü bence güzel caım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Çocuklara okulda başarılar dilerim.Sofradakiler çok leziz görünüyor..

    YanıtlaSil
  5. Hem beşamel, hem mantar. Süper ikili. Ellerinize sağlık, afiyet bal şeker olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. kizinin basarilarinin devamini dilerim,sinif atlama durumunu ögretmeyinle görüserek ortak bir fikir bulubilirsiniz
    mantara besamel sos cok yakisiyor nefis görünüyor eline saglik

    patates salatasindaki mor lahananin rengi patatese gecmiyor buzdolabindan cikartip hemen servis ettim ama bir gün sonra bile renkleri ayniydi karisma olmadi

    YanıtlaSil
  7. Canım,
    Bayramın sevdiklerinle neşeyle ve huzurla geçmesi dileğiyle,
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  8. Sağlıklı ve güzel bir Bayram dilerim.

    YanıtlaSil
  9. Canım hayırlı ve güzel bayramlar,sevgilerimle öptüm.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder