Dana Carpaccio

Carpaccioyu ilk defa bir italyan restaurantın da yemiştim .Çiğ et yeme düşüncesi bana iğrenç geldiği için ilk tadışım ,eşimin zorlamasıyla olmuştu .İçin de ne olduğunu bildiğim için aynı suşiyi ilk yediğim anlar da olduğu gibi  gözlerimi sıkıca kapatmış ,küçücük bir lokmayı zorla çiğnemeden yutmaya çalışmıştım .İlk bıraktığı etki ise balsamik sosla etin muhteşem uyumuydu .Ön yargılı olmadan birkere denemenizi tavsiye ederim .Zaten İtalyanların damak tadının bizlere nekadar yakın olduğu düşünülecek olursa ,carpaccionun da beğenilme  ihtimalinin yüksek olduğu anlaşılabilir.Off ne uzun zor  ve karmaşık cümle olmuş işin özü ,ben yedim,beğendim ,evde de yaptım arkadaşlar .Buyrun tarifime ,
Malzemeler
-yaklaşık 200 gr dana bonfile
-2 yemek kaşığı zeytinyağı
-1 yemek kaşığı hardal
-2 yemek kaşığı balsamık sos
-biraz roka
-ince kesilmiş parmesan peyniri
-tuz ,karabiber

Dana bonfile buzluğa atılarak dondurulur .Buzluktan çıkarıldıktan sonra bir 10 dakika tezgah üzerinde bekletilir .Ve incecik  doğranır .Bu kısım en ustalık isteyen bölüm .Keskin bir et bıçagıyla yufka inceliğinde etimizin dilimlere ayrılması gerek .Eğer parmaklarınızı doğramaktan korkupta bir parça kalın dilimlerseniz ,telaşa mahal yok ,eti biraz sonra döveceğiz zaten .
Dilimlediğimiz etleri  kesme tahtasının üzerine alarak streç-filmle üzerini örtelim ve dikkatlice vuarlım .Ayrı bir kapta hardal ,balsamik sosu ,ve zeytinyağını karıştıralım .
Servis tabağının üzerine aldığımız soğuk etlerimizin üzerine  ,rokaları yerleştirelim ve hardallı karışımı dökelim. En üstüne de incecik kesilmiş parmesan peynirlerini koyalım .Afiyet olsun .
 

Yorumlar

  1. Ben yerim de çoğu kişinin yemeyeceğini düşünüyorum. Balsemik sos acaba belsamik sirke mi, yoksa ayrı bir sos mu? Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilhan bey ,balsamik sirke olacakti.sizin de cok degisik tarifleriniz var.zevkle takip ediyorum

      Sil
  2. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve güzel görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim.tadini bilmeyene,hic tatmayana cok garip geliyor,ama deneyince vazgecilmez olabilecek bir lezzet.

      Sil
  3. Ellerine sağlık canım arkadaşım,nasılsın diye uğradım umarım her şey yolundadır ,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hosgeldin nazli kugu,sefalar getirdin.bir tabak uzatayim mi?

      Sil
  4. Cig et e karsi oldugum icin yiyecegimi sanmiyorum ama denemeye acikim..bir arkadas toplantisinda deneyip ikram edip yorumlarini not alirim :))tesekkurler paylasim icin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanirim siz degisik tatlar denemeye aciksiniz.ucundan azicikta olsa bir tadina bakmanizi oneririm.

      Sil
  5. bende şöyle bir düşündüm yani.yiyebilirmiyim diye..hatır için yenir ama dimi:))))azcık pişirsekte mi olmaz:)))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla orjinali pisiriliyormus ama sen pisiripte yap istersen.yaraticiligi kullanmak lazim ,turk usulu carpaccio olur .

      Sil
    2. hay allahim,orjinali pisirilmiyormus olacakti ,bu kadar hizli yazmaya calisinca yanlisliklar cok oluyor.

      Sil
  6. Canım,
    ellerine sağlık ve afiyet olsun. Et sevmeyen biri olarak yemem biraz zor ama bu kadar güzel anlattığın için tadını da merak etmedim değil.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  7. Ben bu yemeğin adını biliyorum ama hiç yemedim peki bu et sosta hiçmi beklemeyecek ölmeyecek süre vermemişsin etin üstüne direk sos dökülüyor ama o et çiğ aklım almadı hani biraz sosta dursa lakerde gibi yada suşi gibi anlıycamda bu tarif böyleyse ben yiyemem.ben etli çiğköfte bile yemedim....ama balzamik sirkeyi çok severim salatalarda bile kullanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen yazdigin gibi dusunurdum ben de,tarifi kizimin italyan arkadasinin babasindan aldim.kendisi italyan lokantasinda ahci.pisirilmeden ,sosta bekletilmeden yapiliyor.ve yemek oncesi aperatif olarak yeniyor.

      Sil
  8. bende çiğ et fobisi olduğundan hiç denemedim,ama sushi workshop'un da bir parça çiğ balık yemiştim,henüz ete geçemedim:)ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. sushiyi de cok zor yemistim ,simdi ise gercekten iyi sushi restaurant arayip duruyorum.bu gidisle onu da evde yapacagim.

    YanıtlaSil
  10. Çok severek yediğim bir lezzettir hele de gerçek bir İtalyan restoranda yapılıyorsa...

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık canım.
    Eti pişirmeden marinasıyla sunulan yöntemi.
    Yemek isterdim mmmmmm:)))

    YanıtlaSil
  12. ETLİ YEMEKLERİ ÇOK SEVERİM :))
    KALDI MI BANADA :))
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

    YanıtlaSil
  13. Bu tarif tam benlik. Mutlaka deneyeceğim. Teşekkürler!

    YanıtlaSil
  14. Pismemis etmi ,yemem heralde, gözlerimi kapatsamda yiyemem gibi geliyor neyse ben yemesemde , sevenede afiyet olsun,ellerine saglik sevgilerrr

    YanıtlaSil
  15. Yorumun için teşekkürler canım. Yok ben almayayım, ben etin pişmişini zor yerken olmaz, Yinede ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  16. suşi hiç yiyemiyorum. ıykkk.
    :)
    ama bak bunda peynir sos filan bayağ iyiye benziyor ama.
    :)))
    klasik müzik eseri ismi gibi.
    :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder