Pembe Düşler

İsmi tamamen bana ait olan profiterolun için de  bu defa çiğ krama kullandım .Üzerine ise herzamanki gibi çikolata sosu değil  karışık orman meyveli sos hazırladım .Resimdeki görüntü gibi tadı da güzeldi ama iç kreması ile biraz daha çalışmam gerek .Şimdi Pembe Profiterolun yapılışında sıra,

Malzemeler
1 su bardağı un
1 su bardağı su
yarım paket margarin
3 yumurta

İç kreması için
1 .5 su bardağı süt
3 yemek kaşığı un
5 yemek kaşığı şeker
1 küçük paket  sıvı krema
üzeri için
200 gr dondurulmuş orman meyvesi -çilek ,frambuaz böğürtlen
2 kaşık şeker
1 yaprak jelatin

Profiterolu hazırlamakla başlayalım .su ve margarin bir tencere de kaynatılır .un eklenilir karıştırılır.Soğuması için kenarda bekletilir .Soğuyunca içerisine oda sıcaklığın da bekletilmiş yumurtalar teker teker kırılır .Ve herbir yumurtadan sonra mikserle çırpılır.Ikı kaşık yardımıyla yuvarlak toplar yapılır  ve altına yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı olarak dizilir.180 derece de önceden ısıtılmış fırın da yaklaşık 10 dakika altın sarısı olana kadar pişirilir .Fırının kapağı hiç açılmaz .Fırın kapatıldıktan sonra da tepsi çıkarılmaz ,fırının içinde biraz soğutulur .

İç kreması  süt, un ,şeker tencere de karıştırılarak pişirilir .Kaynamaya başlayınca içerisine sıvı krema eklenir ve iyice mikserden geçirilir .Bu arada kremanın biraz sıvı kaldığını itiraf etmem gerek .Bir dahakine unu birkaşık fazla ilave edeceğim.

sos için,dondurulmuş meyveleri  çözdürülüp biraz kaynatılır .içerisine toz şeker ilave edilir .Çözdürülmüş jelatin  eklenilir .Hafif karıştırılır .Katılışması için buzdolabın da bekletilir .İsterseniz  hazır çilek sosu da kullanabilirsiniz.

Prıfiterollerin herbirinin içi tek tek kesilerek iç krema kaşıkla doldurulur .Üzerine meyveli sosla ikram edilir .

Yorumlar

  1. burda belirttiğin prof, meyveler vb. hepsini pek severim. sık sık yerim. bilmiyodum bunu herhalde bayılırım. not aldım. denerim.
    :)

    YanıtlaSil
  2. meyve soslu olması harika olmuş canım.efis görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de meyveli pastalari daha cok seviyorum.daha saglikli.

      Sil
  3. Ne kadar güzel ve leziz görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  4. acayip lezzetli görünüyor...
    ellerine sağlık canım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sagol sirinecim fethiyede gezerken cok yedin mi tatli?

      Sil
  5. Görüntü çok güzel ellerine sağlık denemek istiyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. profitorolun yapimi zahmetli ama insan zamanla alisiyor.ne kadar cok yaparsan okadar hizli oluyor.tesekkur ederim.

      Sil
  6. Mmmmnefis görünüyor, ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık canım harika olmuş sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim.bir tarifi ikinci kere denemekten hoslanmiyorum .mutlaka herseferinde yeni birseyler ortaya cikmali.bazen aksilikler oluyor mesela kremasi biraz daha sert olsa daha guzel olurdu bence.

      Sil
  8. ismi gibi tam bir düşe benziyor canım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ismi uyduruk olsada icerigi klasik profitorol.sanirim cikolatali olan bizim evde daha cok begeniliyor.cocuklar meyveli profitorola sicak bakmadilar nedense.

      Sil
  9. Harika görünüyor canım ellerine sağlık...
    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  10. evrencigim sagolasin.senin paylasimlarini da zevkle takip ediyorum bende.

    YanıtlaSil
  11. Süper,meyveli soslu hemde..İsim harika,ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  12. pembe pembe ne güzel bir sunum olmuş, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  13. ofoffffff dedim çok severim canım.
    ellerine sağlık:)))

    YanıtlaSil
  14. Nefis görünüyor, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  15. Simdi sabah sabah kahvemde yanimda ama tatlim yok olsaydida yeseydim, nefis gozukuyor ellerine saglik..sevgiler :)

    YanıtlaSil
  16. arada sırada yorum farkı olmalı,yeni denemeler yapmak lazım,güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  17. Profiterole özgün bir yorum olmuş gerçekten. Ellerine sağlık Özgürcüm..

    YanıtlaSil
  18. bana hep çok zor gelir profiterol yapmak, ama o kadar güzel anlatmışsın ki, sanki hemencecik yapıp bitirilecek gibi:)) ellerine sağlık, çok güzel görünüyor.
    kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Böyle değişik oldu mu bayılıyorum tariflere, elinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder