Truffle

Herkesin Kurban bayramı kutlu  olsun .Umarım herkes  sevdikleriyle güzel bir bayram geçirmiştir.Maalesef  biz bayram çoşkusunu istediğimiz gibi yaşayamıyoruz Almanya da .Gerçi artık Türkiye de büyük şehirlerde de bizim çocukluğumuz da ki gibi bayramlar kutlanmıyor .Maddi durumu el verenler  önceden  bir tatil yerinden rezervasyonunu yapıyorlar .Ben de Bursa da yaşadığım ve çalıştığım dönemler de bayramı tatil olarak algılayanlardım .Oysa şimdi Almanya da oturuyorum ve bayramın hiç bir çoşkusunu yaşayamıyorum ve çocuklarıma da yaşatamıyorum .Oysa uzun süredir Almanya da yaşayan Türk aileler de ellerinden geldiğince bayramlaşma geleneğini sürdürmeye çalışıyor .Bizim ise tüm aile fertlerimiz Türkiye de yaşadığı için bayram gönül burukluğu anlamına geliyor .Saatler süren telefon konuşmaları ise özlemimize çare olmuyor .

Yine de geleneği bozmamaya çalışıyorum ,istediğimiz gibi bayramlaşamasakta ,sıradan normal bir gün olsa da çocuklar okula eşim işe gitse de  bayram yemeğimiz de küçük ailemiz beraber sofraya oturuyoruz .Bayramlık alışverişimizi yapıyoruz,mutlaka tatlı bir gün olsun diye tatlı birşeyler yiyoruz.Bayram da ve diğer günler de sevdiklerinize ikram edebileceğiniz Truffle var tarifimizde.Aslında adı pek afilli olmakla birlikte evde kalan kekleri değerlendirmek için kolay bir yol .
Kullandığım malzemeler ise ,
-Yaklaşık 3 kase dolusu kek parçaları (daha önceden yaptığım kekten kalanları rondodan geçirmiş ve poşete koyup buzluğa  atmıştım .)
-kek sade olduğu için 2 yemek kaşığı kakao
-200 ml krema
-200 gr kuvertür çikolata(%55  kakaolu)
-Süslemek için renkli şekerler ve hindistan cevizi
İlk olarak kuvertür çikolata benmari usulü eritilerek ,içerisine krema eklenir .Sürekli karıştırılır ve soğuyan tadı olağan üstü olan karışımın içerisine kekler eklenir .Ben bitter çikolatalı bu rüya sosu tek başıma bitirebilirdim .Ama kendimi frenleyerek truffuma geri döndüm .Kakaoyu da ekleyip güzelce yoğurdum ve buzdolabın da birkaç saat dinlendirdim .
Daha sonra ise ceviz kadar parçalar kopararak elimle yuvarladım ve renkli şekerlerle kapladım .Hindistan ceviziyle kaplamak çok kolaydı .Renkli şekerler üzerlerine yapışmamakta ısrar ettiler ancak  bir kaseye biraz su koydum çikolata toplarımı önce onunla hafifçe ıslattım ve sonra şekerlemelere  batırdım .Bir gün dolapta bu şekil de  beklettim ,ertesi gün çok daha lezzetliydi.Afiyet olsun.
 

Yorumlar

  1. Kız Allah iyiliğini versin artık keklerden de tatlı mı yapılırmış?:)))))iyi ki söyledin truffle denen şey yapan olursa ağzıma koymam:))))

    not: Kusura bakmıyorsun değil mi ben içimden geçeni pat diye söylerim..söylemezsem arkadaşıma iki yüzlülük yapmış hissediyorum

    Almanya'da hiç akrabanız olmaması ne kötü! Benim de çoğu akrabam orada ama kalabalıklar, amca, hala kızı vs.vs. siz de üzülmeyin hayırlısıyla emekli olunca Türkiye'ye dönersiniz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mujdecigim senin butun sulalen zaten buradaymis.buyur gel bekleriz.sen truffle gorursen ye canim.korkma tadi guzeldi.

      Sil
  2. burada da eskisi gibi bayram kutlanıyor sayılmaz aslında:(Ama tabii ki gurbette olmanın zorluğu bir başka.
    Bu arada değerlendirilen kekler güzel görünüyor,eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yine de Turkiye de bir baska oluyor.ozel bir gun.eskiden bayram gazeteleri vardi sahiden .onlar bile ozeldi.sadece bayram da cikardi.trt 1 in programi kaplardi tum gazeteyi .hatirladin mi?iyi bayramlar.

      Sil
  3. Hayırlı akşamlar, ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim.Ben bayram mesaji yayinlamakt a gec kaldim biraz ama sizede ailenizle birlikte huzurlu bayramlar.

      Sil
  4. rek renk harika olmuşlar canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım nefis görünüyor :)
    olsun en azından teknoloji varda bir nebze hasret giderebiliyor insan :)
    sevgilerimi bıraktım..

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel olmuşlar ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder