Bal Kabaklı Risotto


Bal kabağı tezgahlardan kalktı nerdeyse ama benim aklıma tarifi yayınlamak yeni geliyor .Bu aralar vaktim çok ,kendime ayırmak istediğim  zamanlar bunlar .Evden dışarı çıkmak istemiyorum .Miskin miskin işlerimi  halletmek istiyorum .Durum böyle olunca da bilgisayarın başın da rahatça oturup  yemek tariflerimi yazabiliyorum .Yaşasın özgürlük ,yaşasın rahatlık ....
Rizotto için gerekli malzemeler,
-350 gr Rizotto pirinci
-400 gr Balkabağı
-2 adet soğan
-3 çorba kaşığı zeytinyağı
-1 çorba kaşığı tereyağı
-1 fincan beyaz şarap
-1 küçük bulyon etsuyu
-tuz
-taze çekilmiş karabiber
-üzeri için parmesan peyniri

İlk olarak bal kabaklarını tavla zarı büyüklüğün de doğruyoruz .Zeytinyağın da kavuruyoruz.
Soğanı ve tereyağını da ekleyerek  ,karıştırarak bir süre daha kavuruyoruz.
Yıkanmış ve suyu süzülmüş pirinci de ilave ediyoruz. Karıştırmaya devam ediyoruz.
Son olarak kaynamış su ilave ediyoruz.Etsuyunu ve şarabı ilave ederek yaklaşık 20 dakika suyunu çekene kadar pişiriyoruz.Bir süre dinlendiriyoruz.
Servis tabağına rizottoyu aldıktan sonra arzu ederseniz üzerine taze çekilmiş karabiberi ve olmazsa olmazı parmesan peynirini ekleyebilirsiniz.Herkese mutlu günler...
 

Yorumlar

  1. enfes görünüyor...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  2. Risotto çok duydum ama inanır mısın hiç yemek nasip olmadı:)çok güzele benziyor ben bunu et susuz yapabilirim:))eline sağlık canım afiyet olsun..
    kabak dedin de bu sene hala bal kabağı tatlısı yapmadım, marketlerde hazır doğranmış dilimlenmiş olursa ancak yapabiliyorum:)))üzerine ceviz çok seviyorum çok...
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Kabak çok faydalı; lakin bal kabağını ben çoz az yapıyorum, başkası yapınca yemek ancak nasip oluyor. Vakit darlığı ise hepimizin ortak sorunu, ben de uzun zaman önce fotoğrafladığım bazı şeyleri ancak yayınlıyorum bazen. Ellerinize sağlık:) tarfinizi denemek gerek, bal kabağının nasıl bir lezzet verdiğini merak ettim:)..

    YanıtlaSil
  4. bal kabağını çok severim ama böyle hiç denememiştim,eline sağlık...

    YanıtlaSil
  5. ENTERESAN...DENEMEK GEREK.

    YanıtlaSil
  6. Degisik geldi, denemem lazim, ellerine saglik canim..bal kabak dedinde alip ta bir tatli yapayim bari uzun zaman oldu :( canim istedi simdi:)) sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder