Balkabağı Çorbası


Havalar soğudu mu ilk olarak çorba kaynatılır bizim evde .Eskiden kuzinenin üzerin de pişen çorbaların tadıyla  aynı olmasa da sıcak çorba ilaçtır ,şifadır.Yazın çorba yapmaktan hoşlanmam ,bu yüzden de kırk yılda bir yaz günü çorba yaptığım da çocuklar garipserler.Ama kış geldi mi çeşit çeşit çorba yaparım .Et suyuna ,tavuk suyuna ,o da olmadı paça suyuna karıştırırım hemen çorbayı .Ama bugün ki çorbayı benim becerikli kocam yaptı .Ben de onun izniyle tarifini yayınlıyorum .

Sonbahar da envai çeşit kabak süslüyor tezgahları ,süs kabakları  şekilleriyle dikkat çekiyor ,,cadılar bayramın da oyulacak kabaklar ise dev gibi oluyor .Bir de bizim bildiğimiz kabak var ,nedense Türkiyedeyken sadece  kabak tatlısı yapardık  koca kabaktan .Oysa kabağı değerlendirmenin  bir diğer yolu da çorba yapmak .İlk defa kocamın ,birtanemin denediği balkabağı çorbasını biz çok sevdik .....Daha  ne metiyeler düzsem bilemedim .Ellerine sağlık  canım .Sizde denediğinizde memnun kalırsınız umarım .
Gerekli malzemeler ,
-500 gr kabak
-500 ml su
-100 ml beyaz şarap( kullanmak istemezseniz 25 ML Sirke  ,75  ML su)
-2 Soğan
-2 diş sarmısak
-1 fincan  krema
-tuz ,karabiber ,zeytinyağı

İlk olarak soğan ,sarmısak  zeytinyağın da  kavrulur içerisine küçük küçük kesilmiş  kabaklar da eklenerek  pişirilir .Beyaz şarap ilave edilir ,Kaynar su eklenerek pişmeye bırakılır .Daha sonra blenderdan geçirilerek pürüzsüz kıvama getirilir ,tuz ve karabiber arzu edileceği şekil de eklenilir.İsterseniz 1 fincan  krema  da ilave edebilirsiniz.
Afiyet olsun.
 

Yorumlar

  1. ilk defa duydum, ilgimi çekti....
    denemek lazım...
    elelrne sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Ben de tatlısını çok severim, tabak tabak olsa yerim üzerinde illa döğülmüş ceviz olacak ama:)ay şimdi canım kabak tatlısı çekti...yemek yapmıyorum ya ne görsem, ne söylesem canım çekiyor Allah beni kahretmesin, kız gir mutfağa yap pişir bir şeyler di mi?:)))Neyse bugün en azından biber ve kabak kızarttım:)))eline sağlık çorbası da eminim güzeldir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kizartmanin tadi da birbaskadir mujdecigim.sarmisakli yogurtta dokseydin ustune.missss.

      Sil
  3. bayılırım,tam da zamanı,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim,gercekten tum tezgahlar kabak dolu.degerlendirmek gerek.

      Sil
  4. off harika olmuş. Tabiki kuzinede pişen çorbanın tadını vermez ama nefis gözüküyor. ben zeytinyağlı yemeginide yaparım eger yapmadıysan mutlaka dene derim. sevgiler hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak onu da ben hic denememistim.tadini tahmin edemedim.patatesli,sebzeli mi yapiyorsun.

      Sil
  5. denemedim ama görüntü çok güzel canım.ellerie sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. aslında sadece tatlıyla yetinmek yazık gerçekten,çorbası da güzel oluyorsa denemek lazım,eline sağlık...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder