Beyaz Çikolata Kremalı Muffin


Avrupa da yaşamanın bazı incelikleri var .
Kural 1 ;Kurallara uyacaksın
Kural 101;Kurallara herşeye rağmen uyacaksın.
Kural 1001;Kurallara uymayanları uyaracaksın.
Yağmur çamur ,hastalık ,ihtiyarlık demeden mevcut tüm kuralları takip ettin mi ,sorun yok .iş ki heryer de yazılı olarak belirtilen kuralları gözünden kaçırmayıp ,beynine işleyeceksin .
-30 km lik yol da 32 nin üzerin de araba kullandınmı cezayı yersin ,ben işi garantiye alayım da 25 le yavaş yavaş gideyim dersen yine cezayı yersin .30 km -30 km demektir trafik kuralların da.%99 u riayet eder kalan % 1 de ülke de yaşayan yabancı uyruklu kişilerdir .
-Çöp atım günleri her bir sokağın adı belirtilerek hazırlanmış takvim de yazar ve bu takvim belediyeler tarafından ücretsiz olarak her sene başın da dağıtılır .Ödediğin çöp vergisine göre ya iki hafta da bir ya her hafta mevcut çöp konteynerını cadde ye çıkartırsın .Saati kaçırdı mı çöp kamyonuna ancak el sallarsın arkadan .Geri dönüşümlerin olduğu çöpleri ,gazete kağıtlarını plastikleri  ayrı özel poşetlerin de muhafaza edip ayrı günler de çıkaracaksın .Meyve suyu kutusunu normal çöpe atamazsın .ambalajı inceleyip hangi çöpe atacağını bileceksin .Cam ürünleri ise zinhar çöpe atılmaz .ayrı yer de biriktirilip hersokak başın da olan cam kumbaralarına atılır .Ben bile çöp konusunu yazarken yoruldum düşünün artık durumu ve ince kurallarını .
-Her sonbahar  bahçene , bahçenin kenarına düşen yaprakları ayrıca tırmıklayıp toplayacaksın .Meşhur takvimden yine günü kontrol edip biriktirdiğin yaprakları dışarı çıkaracaksın .Ben yakın da bahçede ki ağacın yapraklarını hava da kapacağım ,zıplayarak .
-Evinin veya apartmanının önün de kar yağdımı buz oldu mu birisi kayıp düşerse sorumlusu sensin .O yüzden apartman sakinleri sırayla kışın yürüme yollarını temizler,buzları kazırlar .Müstakil ev de oturanların durumu daha acıklı tabii.Kışın sabahın beşin de karanlıkta yan komşuyla yürüme yolunda ki buzu kazımak çok sıradan bir kural burada .Ama herkes kendi sınırına kadar yapar .
-Çocuklar 4 .sınıfta trafik polisi kontrolunde okul da, bisiklet ehliyetini alır .O süreye kadar eğer çocuğunuz yanın da siz olmadan bisiklete biner de başına birşey gelirse ebeveyn olarak sorumlusu sizsiniz.Başka bir araca ,yola ,devlet malına zarar verirse sigortanız ödemez bile .

O kadar kural var ki ...yazmak  parmaklarımı yorar ,gücümü tüketir ama tüm bu kurallar da insanların daha iyi bir çevre de yaşamalarını ,daha insan gibi yaşamlarını sağlıyor .Örneğin çöplerin ayrıştırılmasının çevreyi koruyacağı çocuklara derste bile öğretiliyor .
Ben sonradan Almanya da yaşamaya başladığım için Türkiye de olmayan ,olupta hiiiç uygulanmayan bu kurallar ilk başta çok garip ,komik ve aşırı gelmişti .Zor da olsa alışmaya çalıştığım bu kurallar bir süre sonra yaşam biçimi olmaya başlıyor sanırım .Almanya da ki kurallar ve işlevleriyle ilgili konu bitmez .Ben ara verip tarifime geçmek istiyorum .Muffin için gerekli malzemeler,
-1 adet yumurta
-2 çay bardağı şeker
-1 çay bardağı sıvıyağı
-1 su bardağı süt
-2 su bardağı un
-2 yemek kaşığı kakao
-yarım paket kabartma tozu
Üzerinde ki krema için
-200 gr beyaz çikolata
-150 gr krema
-150 gr teryağı
-2 yemek kaşığı çilek marmelatı
İlk olarak ,yumurta,şeker ,yağ ve  süt mikser de iyice çırpılır .Şeker eriyene kadar bu işlem devam eder.
Un elenerek kabartma tozuyla karıştırılır.Sütlü karışıma önce kakao daha sonra da unu ilave edilir.
Muffin kalıplarının içine kağıtları serilir ve yaptığımız hamur paylaştırılır .Sıcak fırın da 180 derece de yaklaşık 20 dakika pişirilir.
Üzerinde kremanın tarifini buradaki kütüphane de bulunan bir yemek kitabından aldım .İlk üzerine koyduğum da çok sıvıydı ama ertesi gün kıvamı çok daha iyiydi.
Krema için beyaz çıkolata küçük parçalara ayrılarak kısık ateşte karıştırılarak eritilir .İçerisine krema eklenir  ,marmelat konur ve tereyağ parçalar halinde konur .Kenara alınarak biraz soğuyunca ,mikserle iyice çırpılır .Tadı enfesti bu kremayı yaş pastalarımda da kullanacağım artık .Krema sıkma aparatına koyarak ,soğuyan muffinlerin ortasına  aparatı bastırdım.Böylece muffinlerin içine de bu muhteşem kremayı bolca gönderdim .Birgün dinlendirmenizi tavsiye ederim.
 

Yorumlar

  1. muffinler çok şeker olmuş...
    al vitrine koy o derece yani :))
    kıyamam ben onları yemeye :))
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vitrine koymayalim da direk.yiyelim bunlari.ne dersin?

      Sil
  2. duyardımda inanamazdım yazılı okuyunca inandım şimdi ,bizim ülkede de rahat rahat sokaklara tükürülür,sıkılmadan çöp atılır,bahçeden toplanan yaprak zebil ne varsa sokağa saçılır doğaldır hiç sıkınınılmaz,kocalar geniş geniş karılarını bıcaklar lar sokağa kanları akar,belediyem kazar bırakır,yağmur yağar mazgallar doludur sel baskını olur falan filan bizde de böyle işte .Kuralları yaşamak için ben Almanya ya geliyorum.:)))) Pemmiş mafinler sönük kaldı yazınızın ilginçliği yüzünden ama elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uff ben okuyunca icim daraldi,ne trajediler yasaniyor bizim ulkede,Bosuna mi arabesk muzik turu var biz de.bu kadar kural disiplinden sonra yazlari turkiyeye uctugumuz da adeta kultur soku yasiyor cocuklar.Ellerindeki dondurma kagidini atmak icin dakikalarca cop kutusu aramisliklari vardir.

      Sil
  3. Ama kurallar olunca düzen oluyor,bizde de hiç kimse kurallara uymuyor sıraya girmiyor.Oğlum İngilterede okurken , bir süre onunla yaşamışve hayran olmuştum.Herkes saygılı,nazik...
    Tarifinize de bayıldım,az yumurtalı olmasıda çok iyi.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Toplum olarak bizimde biraz kurallara uymaya ihtiyacımız var gibi geliyor..
    Kekler harika görünüyor...

    YanıtlaSil
  5. Canım benim her şeye rağmen bu gibi kurallar yaşamı kolaylaştırıp insanileştiriyor.
    Özellikle çöp konusunda ülkemizin de dikkat etmesini isterdim.
    Gerçekten çok önemli ve çook büyük tasarruflar sağlanabilir bu konuda.
    Bilinçlendirme ve mecburiyet yapılsa keşke bu konuda.

    muffinler süper görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder