Cheese Kek


Daha önce Cheese kek  yapmadım ,tadını çok sevdiğimi söyleyemem  .Almanların peynir tatlısını da beğenmiyorum .Tatlı mı desem tuzlu mu desem bilemiyorum bu meşhur tatlılarına .Komşu Polonya ile aralarında hoş bir rekabet var .Polonyalıların da kendine özgü peynir tatlıları var .Hatta bu pasta için özel bir peynirleri de var .Ama hem Almanlar hem de Polonyalılar üzerine meyve sosu dökmüyorlar .Kasekuchen tarifi daha sonra inşallah.
Gelelim  Sahrap  Soysal 'ın  Cheese kekine .
Dürüst olmak gerekirse muhteşemdi diyemeyeceğim .Ama kısa süre de hazırlanan kolay bir ttarif .Vakti kısıtlı olanlara ,akşama misafiri gelecek olanlara tavsiye ederim .Benim damak tadım tatlıya pek uygun değil .Ben daha çok salatacıyım .Ekşi ,tuzlu ,baharatlı her tür salataya ve  aperatife varım . 

Cheese kek  malzemeleri ise,
-1 paket tahıllı bisküvi
-100 gr tereyağı

içi için,
1 paket philedellıa peyniri
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı suyu alınmış yoğurt
2 adet yumurta
2 yemek kaşığı un
1 paket vanilya

üzeri için hazır çılek püresi

Oda sıcaklığın da yumuşamış olan  margarinle , robotta toz haline getirilmiş bisküviler derin bir kapta iyice karıştırılır.
Kelepçeli bir kalıp kullanılması gerek ve kalıbın ölçüsün de kesilmiş yağlı kağıt kalıbın altına yerleştirilir.
Toz haline gelen bisküviler kalıba ıyıce bastırılır.Eşit şekil de yayılması sağlanır.Buzdolabın da yarım saat dinlendirilir.
Peynir ve  yogurt mikserle iyice çırpılır.İçine yumurta ,vanilya ,un ,toz şeker eklenerek biraz daha çırpılır.
Hazırlanan  karışım bisküvilerin üzerine yayılır  kaşıkla düzeltilerek düz bir zemin oluşması sağlanır ve 180 derecelik fırında yaklaşık 15  dakika pişirilir.Soğuduktan sonra üzerine hazır çilek püresini kullandım .Afiyet olsun.
 

Yorumlar

  1. tamda çay içiyordum canım çekti.olsa bir dilim güzel olurdu dedim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzatayim ekrandan canim cayinin yanina bir dilim.yakin da o teknolojiyide cikarirlar eminim.

      Sil
  2. Bir tarifte öyle her yerde bulunamayacak, özel şeyler olunca zor oluyor yapması:(yani benim için zor oluyor:)))başkalarını bilemem:)şimdi işin yoksa o peynirden ara dur:)))eline sağlık..benim de pek tercih ettiğim bir tatlı değil aslında en sevdiğim tatlı aşure:)))kekin maydanozlu,peynirli bildiğimiz basit şeklini seviyorum bir de..
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslinda haklisin evde malzemeleri elinin altin da olmayinca zor yapmak.ben de cok aramistim o peyniri.eniyisi senin peynirli kekin.heran hemen kolayca pisirilir.

      Sil
  3. güzel görünüyor, eline sağlık.

    YanıtlaSil
  4. hosgelmissin kugum,yoktun ne zamandir?

    YanıtlaSil
  5. eşim çok sever :))
    ama ben nedense bir türlü sevemedim :((
    gittiğim yerlerde de ayıp olmasın diye zorla yiyorum :))
    eminim çok güzel olmuştur...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  6. Kızlarım sevdiği için tarifini aldım ellerinize sağlık güzeldir eminim:))
    Not.Ben peyniri ancak pişmiş börekde yerim de ..Peynir fobim var..

    YanıtlaSil
  7. Beni çook çoook aşıyor ama görünüş süper. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder