Fellah Köftesi

İçine bulgur giren her yemeğe her salataya bayılıyorum .Çokta lezzetli ve sağlıklı olduklarını düşünüyorum .Bulgur pilavı ,kısır ,mercimek köftesi kurtarıcı .Zaman darlığın da kısa süre de yapılabilecek doyumsuz tadlar ama bulgurun zor hazırlanan  zor pişirilen yemek çeşitlerini de unutmamak gerek .Örneğin içli köfte ,fellah köftesi .Uzun uğraşlar gerektirir birşeyi eksik yapsan ,pişirmesinde önemli bir noktayı gözden kaçırsan tüm emeklerin boşa gider.Zamanın da içli köfteyle çok uğraşmışlığım becerememişliğim ,beceripte pişirirken dağıtmışlığım çok olmuştur.Aynı durum fellah köftesi için de geçerliydi.Sonun da blog arkadaşlarımın sayfsasın da  gezinirken güzel bir tarif gördüm .Evde malzemelerim de vardı.Denedim ve sonuç gerçekten çok başarılıydı .Eşim ve çocuklar da beğenerek yediler.
www.fatosunmutfagindan.blogspot.com dan aldığım %100 tutan fellah köftesi tarifi ve malzemeleri,
-1.5 subardağı ince bulgur
-1 yumurta
-2 kaşık un
-kimyon
-tuz
-yarım su bardağı sıcak su
-1 yk kaşığı domates salçası -orjinalinde biber salçası vardı ama bizim evde yoktu.
Sosu için ise ,
-1 Kuru soğan
-3 diş sarmısak ( Fatoş 5 diş sarmısak yazmıştı ama bana çok geldi.)ucundan kırptım biraz
-yarımsu bardağı zeytinyağı
-1,5 yemek kaşığı salça
-1 yemek kaşığı nar ekşisi
-tuz
-yarım demet maydanoz
Bulgurun üzerine sıcak suyu ,salçayı ,tuzu ,kimyonu ekleyerek kısırı hazırlar gibi  bekletelim.
Yumurta ve ununu ekleyerek yoğuralım .Gerekirse ara da sıcak su ilave edelim .Küçük küçük köfteler yapalım .Ben biraz un koyduğum tepsi de biriktirdim  köfteleri.
Sıcak suyun içerisine yarım limon ve tuz ekleyerek kaynamasını bekleyelim .Sanırım dağılmamasının sırrı  burada .Teşekkürler fatoş.....
Pişen köfteleri kevgirle biraz çukur servis tabağına alabilirsiniz .Sosu için ise  soğan ve sarmısakları incecik doğrayarak tavaya alalım,Zeytinyağın da kavrulması gerek,salçayı da ekleyip bir süre  daha  pişirelim.Ocağın altını kapatınca narekşisini  ve maydonozları ekledim .Karıştırdıktan sonra köftelerin üzerine döktüm .İşte blog yazmanın ve bu sanal dünyanın için de olmanın en büyük avantajı...Arkadaşların sayfaların da birşeyler görünce ,bilgisayar ekranına yapışıyorsun ve en kısa süre de denemek istiyorsun .Ben denedim ve fellah köftesini çok beğendim.

Yorumlar

  1. çok severim...
    severekte yaparım...
    özellikle çay davetlerinde istenilir...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gercekten de cayin kahvenin yanina da yakisiyor .sirine

      Sil
  2. Aaa ben bundan yaptım!:))geçen yaz...çok güzel oldu, çok sevdim, internette vejeteryan tarifler ararken bulmuştum:))hatta tarifi kağıda yazdım yine yaparım diye, biraz zahmetli ama o gün yorgun değilmişim ki, üşenmedim yaptım tek tek minik minik köfteleri, çok doyurucu olduğu için ekmeksiz yemiştim:)bir daha yapmaya üşendim ama:)))
    eline sağlık afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dogru dedin mujde biraz zahmetli el oyaliyor.ama ya tadi ya tadi.mmm diyorum baska birsey demiyorum.

      Sil
  3. Çok güzel gözüküyor.Yakın zamanda teyzemlerde yedim. Gerçekten çok güzel

    YanıtlaSil
  4. hiç yemedim ama çok güzel görünüyor,eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en kisa surede yapmani tavsiye ederim canim.ben bayildim.

      Sil
  5. offf.olsada yesem canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sagol canim kimbilir sen neler dokturmussundur bugun.

      Sil
  6. mmmm çok severim,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. tesekkur ederim gondereyim bir tabak burdan...

    YanıtlaSil
  8. Bayılırım ama hiç yapmadım.Hep birilerinde yedim ve ilk defa tam tarif veren sizi buldum,harikasınız.

    YanıtlaSil
  9. bende içinde bulgur olan herşeye bayılırım ohh misler gibi olmuş canım ellerine sağlık olsadda yesek :)

    YanıtlaSil
  10. Yunus'un top 10 listesinde yer alır, çok severiz!

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık canım..yazdığın güzel cümleler için de çok teşekkür ederim...beğenmene çok sevindimm

    YanıtlaSil

Yorum Gönder