Mankoucheh Tarif (Lübnan pizzası)

Aslında mankoucheh in Türkçe açıklamasını bulamadım .Nasıl tanımlayacağımı bilemediğim için de daha anlaşılır olması için Lübnan pizzası adını verdim .Tanım doğru mu bilmiyorum ama tadı gerçekten çok güzeldi .Arkadaşımın anlattığına göre tipik lübnan hamurişi.Kahvaltılar da tüketiyorlar ve bizim börekçilerimiz gibi onların da sırf bunları hazırlayan dükkanlar var .Bizdeki su böreği dükkanları gibi.Gidip alıyorsun ve kahvaltı da afiyetle yiyorsun .Gelelim orjinal adı  Kecheck olan karışıma.Ona da telafuzu  kaşığa benzediği için kaşık dedim .Bizim tarhana gibi hazırlanan bir karışım .Bulgur ve yogurt güneş altın da kurutuluyor ,toz haline getiriliyor .Ben  bu toz karışımla hazırlanan  lübnan pizzasını çok beğendim .Arkadaşımın ellerine  sağlık..


-6  Bardak  un
-1 bardak yağ
-1  çay kaşığı  kuru maya
-1 çay kaşığı tuz
-2 çay kaşığı şeker
-2-3 bardak su

üzeri için
-Rendelenmiş kaşar peyniri  veya
-lübnana özgü kaşık,kuru soğan,zeytinyağı,salça,susam karışımı

 
Peynirle hazirlanan  Mankoucheh ve masanin genel görüntüsü.



Kecheckle hazırlanan lezzetli  mankouchehler.Arkadaşımın mutfağın da kavanoz icerisin de Beyruttan getirdiği Kecheck var.Annesinin kendi elleriyle yaptığı Almanya daki kizi için hazırladığı .Evlat sevgisi din ,dil  ,kültür dinlemiyor .Dünyanin heryerin de anneler yavrularini düsünüyor ,özlüyor.

Yorumlar

  1. İlk resimdeki peynirli hamur işi çok lezzetliye benziyor, kahvaltı için harika, eline sağlık canım, yepyeni bir tad öğrenmiş oldum.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. karnım aç ve sofrayı silip süpürmek istiyorum :))

    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ha ha sirine gec kaldin .sofra coktan silinip supuruldu.

      Sil
  3. İlk resim bizim peynirli pideye de benziyor.Ve nefis görünüyor.Eline sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet aslinda pizzadan cok pide demek daha dogruydu galiba canim.

      Sil
  4. nefis gözüküyorlar bizim içliler gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. icli kofteyi mi kastettin.tam anlayamadim.yok yok hic icli kofteye benzemiyor.sevgili sevalin dedigi gibi daha cok pide gibi.

      Sil
  5. analık böyle bir şey işte...ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annelik ne ulke ne din tanir.dunyanin heryerin de anne annedir.

      Sil
  6. heeey kaç haftadır blogunuza yorum yapılamıyordu.
    açmışsınız yoruma sonunda.
    :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hay allah bilmiyordum.ne oldu nasil duzeldi anlayamadim.neyse seni burda gormek guzel.

      Sil
  7. Evet bende özlüyorum kuzularımı biri Londrada biri brükselde ben burda onlara çörekler yapmak çok güzel. Allahcc cümlesinin evlatlarını bağışlasın. Tarif için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. off bitirdin beni senin durumun da zormus .iki evladin da farkli ulke de birbirinden uzakta.ama artik hayat daha kolaylasti.daha cabuk ucak bulunabiliyor.Umarim arayi cok acmadan gorusebiliyorsunuzdur.

      Sil
  8. ellerine sağlık canım
    çok sevilir bu biraz farklı:)

    YanıtlaSil
  9. sagol canim peynirli degil ama digeri farkliydi gercekten.

    YanıtlaSil
  10. Adının ne önemi var, tadı harikadır eminim :)

    YanıtlaSil
  11. OOoo Lubnan Pizzasi kimbilir nede guzel olmustur..Afiyetler olsun..Ben hic yapmadim ama karsimdaki komsum Lubnanli sagolsun ne zaman yapsa getirir..bizim pizzadan ye diye:)) sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. adı ne olursa olsun görüntü muhteşem... eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
  13. Harikaaaa bir tarifff miss gibi olmuştur eminim...Ellerine sağlık...

    Sevgiler
    Evren

    YanıtlaSil

Yorum Gönder