RULO POĞAÇA


Kış çoktan geldi buralara,kar yağışı bekleniyor haftasonu .Havanın sürekli gri ,kapalı olmasındansa heryerin bembeyaz olmasını tercih ederim .Varsın soğuk olsun ama aydınlık olsun hayatımız ,günlerimiz.Sabah çocuklar okula giderken saat 8 de alaca karanlık bir gökyüzü var dışar da .Akşam okuldan geldiklerinde de aynı .Neredeyse 6 ay bulutları bile göremiyoruz .Heryer gri.
Zamanla alışıyor insan ...
Kış hazırlıkları  yapıldı .Buz olduğun da kapımızın önüne dökmek için tuzumuz  aldık .Kilere indirdik.Neme lazım birisi kapımızın önün de buzda kayıp düşer başımız belaya girer.Ağaçlardan dökülen son  yapraklar toplandı .Geçen hafta ise sitemizde ortak alanı temizleme ve toplama günüydü .Önceden mektupla bildirdikleri için o günümüzü boş bırakmıştik .Kendimizi  bahçe de temizlik işine ayırmıştık .Tüm komşular sabahın 10 unda buz gibi hava da dışarda toplandılar ve genel temizlik işine giriştiler .Ortak bahçeyi kestiler ,biçtiler ,temizlediler .Havanın buz olduğunu ve kapıcı gibi bir çalışanın olamdığını da ayrıca belirtmeliyim .Herşeyi kendin yapıyorsun .Tabii ki işlerini halledebileceğin saatlik kiralayabileceğin iş gücü mevcut Almanya da ama o kadar tuzluya geliyor ki .Çok mecbur kalmadıkça insanlar başının çaresine bakıyor .

Bu kadar muhabbetten  sonra gelelim soğuk hava da akşam yemeği niyetine yanına sıcak bir çayla servis  yaptığım poğaçaya .Şekli kadar tadı da çok güzeldi .Misafir için hazırladığınız da sunumu çok da kolay olacaktır .
Gerekli malzemeler
-  1 paket yaş maya
-1 su bardağı süt
-2 tatlı kaşığı şeker
-1 tatlı kaşığı tuz
-yarım bardak sıvıyağı
-un
-çay kaşığının ucuyla karbonat
-üstüne  birkaç damla sirke
-yarım demet maydonoz
-yaklaşık 400 gr böreklik peynir veya lor peyniri.


-üstüne sürmek icin yumurta sarisi
Süt ılıdıktan sonra içerisine ufalanmış maya ,şeker ,tuz eklenerek  mayalanması için 15 dakika bekletilir.
Karıştırma kabının içerisine alınır ,yağ ve un eklenerek kulak bebesi kıvamın da bir hamur elde edilir .Ben yoğururken  ara verip karbonatı ve üzerine sirkeyi döktüm .Birkaç dakika bekledikten sonra tekrar yoğurdum .
Hamurdan yumurta kadar bezeler kopararak  merdaneyle açıp üzerine bir parça elimle sıvıyağ sürdüm .Maydonozlu peynirli karışımdan içine koyarak rulo yaptım ve şeklini bozmamaya çalışarak  hafifçe elimle uzattım ruloyu .Sonra Gül böreği yapar gibi tepsiye yerleştirdim .Diğer ruloyu birleşme yeri alta gelecek şekil de ilave ettim .Sonra 2 saat tezgahta beklettim .O arada öyle işim vardı ki unutmuşum.
Poğaçalar börek kadar kabarmışlar bu süre de .Ve üzerine yumurta sarısı sürerek bıçakla çizgiler çizdim .İyi ki de çizmişim pişdiğin de aradan çıkan peynirler dayanılmazdı.
Sıcak fırın da altı ve üstü iyice pişene kadar pişirdim .
Bu günlük  bu kadar...

Pismeden önce ki fotomuzu da unutmayalim.

Yorumlar

  1. İlk kez gördüm böyle bir poğaçayı ama pişmiş hali harika görünüyor hatta muhteşem! Konuklarına 5 çayı vereceğin zaman çok güzel olur,eline sağlık canım afiyet olsun:)kış için de kolay gelsin:(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de ilk defa yaptim.misafirlere kalmadan biz hepsini yedik.

      Sil
  2. ne güzel bir sunum canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Çok şık bir poğaça. Ellerinize sağlık..Harika.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bruksel yakin buradan gondereyim mi oradakilere?

      Sil
  4. oh ohhh maşallaaah maşallah ne diyim:)şu blogerlar yüzünden değişrmen taşına dönecek totomuz:)bu ne güzellik bu ne iştah patlatması:)off eline sağlık güzelim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen vallahi ben de arkadaslarin sitesini ziyaret ettikce mutfaktan cikamiyorum.Totolar konusuna katiliyorum.

      Sil
  5. Çok iştah açıcı..Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. seni okudukça bizim apartmanlarda ne kadar da rahatımıza düşkün yaşadığımızı düşünüyorum.Topluca bahçe temizliycez desek kaç kişi gelir acaba. Poğaça nefis eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu duruma inanamiyorum.1ay onceden mektupla bildirdiler.ve soguk havaya ragmen tam saatin de herkes disardaydi.Almanlarin bu ozelliklerine imreniyorum.

      Sil
  7. Off ne güzel görünüyor..
    Ellerine sağlık canım..
    Çok güzel bi sunum..:))

    YanıtlaSil
  8. O kadar çalışmanın üstüne komşularını davet ettin bu güzelim böreğe diyeceğim ama orası Almanya.

    Yabancı elleri seven ama huylarının bazılarını sevmeyen anne.

    YanıtlaSil
  9. Yabanci eller de yasamak zor gercekten hic biryere ait olamiyorsun.Buralari begeniyor ama benimseyemiyorsun.Hep yabancisin...

    YanıtlaSil
  10. Merhaba iadeyi ziyarete geldim ne güzel bir görüntü böyle ellerinize kollarınıza sağlık..pufidik de:))Gurbet de vatanından uzakta yaşamak zor olsa gerek..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Kışa hazırız diyosun yani:)
    Bu poğaça harika gözüküyor,instanat maya ile olur mu acaba?ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. ımmmm nefis görünüyor,eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
  13. ne güzel poz vermiş o börekler öyle pişmiş pişmiş ,gerine gerine ohhh ye beni tatlım der gibi eline sağlık canım güzel bir tarif

    YanıtlaSil
  14. Yurt dışı birçok yer öyle,iş konusunda disiplin var.Kardeşim ve Oğlum Norveç ve İsveçteler.Bizler en ufak tadilatta usta çağırırız.Onlar da çokk tuzluya geldiği için her işlerini kendileri yapıyorlar.Garajları çim biçme mak. kadar alet dolu:)
    Dediğin gibi,oralarda yaşam zor.Aynen öyle beğeniyorsun benimseyemiyorsun.
    Bir yandan vatan hasreti kolay değil!!
    Gurbette canlarım olunca.Neyse çenem düştü!

    Poğaçalara gelince şekline bayıldım çok hoş,ellerine sağlık ve afiyet olsun.Bende isterim desem çok uzak yoklardan gelene kadar soğur:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Nefis olmuş görüntüsüne bayıldım ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  16. Müthiş bir görüntü , ellerine sağlık, sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  17. cok uzaklardan 4 ayi karanlik 8 ayi gri ve yagmurlu bir ulkeden herkese selam olsun,yaptiginiz börek gercekten harika ellerinize saglik

    YanıtlaSil

Yorum Gönder