Şeker Hamuru Maceraları

Şeker hamurlarıyla süslenmiş   kurabiyeleri internette ilk gördüğüm de vurulmuştum .Görüntüleri ,desenleri beni benden almıştı .Sonra şeker hamurunu kendim yapmak istedim jelatinsiz marshmallow bulup erittim karıştırdım ,renklendirdim ,mutfağın altını üstüne getirdim .Ve birşeyler ortaya çıkardım .Sonra bir marketi dolaşırken  renkli şeker hamurlarını farkettim .Çeşit çeşit pembenin mavinin her tonun da şeker hamurları .Onlardan satın alıp denedim çok daha kolay  oldu .Fiyatları da oldukça uygundu .Velhasıl marshmallowları eritme işi bir kenara kaldırıldı .
Sonra kurabiye macerası başladı ,çeşit çeşit tarifler denedim .Kimisi o kadar kabardı  ki üzerini şeker hamuruyla kaplamak imkansızdı .Kimisini hamuru ise zor toparlandı .
 Yeni aldığım tavşanlı kalıbım ,kızım bu kurabiyeyi çok beğendi .Süslemelerini beraber yaptık .Üzeri için ise vanilyalı glazurü  sarı gıda boyasıyla renklendirip kullandım.
 Vanilyalı glazürle kaplanmış kurabiyeler ancak 5 dakika sonra glazür sertleşmişti.Ama çalışması  daha kolay kalabalık doğum günü partileri için glazürle hazırlayıp  ,şeker hamuruyla süslemek  daha pratik.


 Royal ıcıng kendim yaptım .Ama gıda boyalarım da bir sorun var .Sıvı gıda boyası kullandım ,küçük şişenin tamamını kullanmama karşın istediğim rengi yakalayamadım.
Tavşanların gözlerini yenilebilir tüp boyalardan yaptım .Dr oerkerin ufak kutu da 4 farklı renk olan tüpleriydi .Gözler yapışmadı ,şekli bozuldu.Başka bir çözüm bulmaya çalışıyorum gözlere.
 
 
Yukarda  şeker hamuru maceralarım dan birkaç örnek var .Tadını hiç beğenmesem de bu renkli dünya beni büyüledi .Moralim birazcık bozuk olduğun da giriyorum mutfağa hemen bir hamur yoğuruyorum .Unla  şekerle uğraşmak karıştırmak ,çırpmak beni rahatlatıyor .Gerçi sonra mutfağıtemizlemek ,toplamak ayrı bir stres yaratıyor ya..Neyse o başka bir yazının konusu.

Yorumlar

  1. benimde şeker hamuru maceralarım olmuştu,hatta önümüzdeki günlerde birkaç kişiye daha yapacağım,çok keyifli bir iş.eline sağlık çok cici olmuşlar.

    YanıtlaSil
  2. Şeker hamuru ile süslenmiş kurabiyeler ve yaş pastalar beni de büyülüyor ama bir türlü el atamadım dikişlerden. Ben Bimden aldığım şekerlerden deneyeceğim kolaya kaçıp herhalde kızımın yaş gününe
    Sana kolay gelsin Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. merhaba benim için de ayrı bir zevktir şeker hamuru ile yapılan butik pasta ve kurabiyeler..ama pasta için kursa gtmştim tavsiye ederim çok keyifli ve öğretici olmuştu.kurabiye için de korktuğum pişirmek hamur çok kabarırsa iş zorlaşıyo :) bnm denemelerime de göz atabilirsiniz:)

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Özgürcüm; senin içine sinmemiş galiba ama kurabiyeler pek şirin ve güzel gözüküyorlar buradan:) Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  5. ben de çok seviyorum şeker hamurunu, kızım da tabii...çok şirin olmuşlar, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. evet ayrıca artık heryerde hazır paketleri var, içindekilerde de zaralı bir şey yok, yine de okumadan almamak lazım, evde yapmaya çalışmak çok yorucu oluyor...

    YanıtlaSil
  7. bu kurabiyeler çok şirin :))
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  8. Bende geçen haftalarda hazırladım şeker hamurlu kurabiyeleri bir siteden alıdım kurabiye tarifini çok sert bir kurabiye oldu beğenmedim:( sonra başka bir kurabiye tarifi denedim çok başarılı oldu ama şeker hamuruyla kalayınca hamurun neminden kurabiyeler nemlendi yani şeker hamuruna uygun bir kurabiye tarifi bulamadııım:)) sizinde elinize sağlık kolay gelsin.Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Deneme olsalar bile çok ^^şeker görünüyorlar :)
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Olmamışşş! nerede kuğu hani:))) ama olmazki ben kuğu kurabiye istiyorum hemen çalışmalara başlıyorsun):) ellerine sağlık canım çok şekerler):) kocaman öptüm.

    YanıtlaSil
  11. Seker hamurunu bende cok sevmesemde cok cok sekerli oldugundan, arada sirada
    yapiliyor kullaniliyor :) Kurabiyeler cok guzel ama en guzeli tavsannn bende isterim:)) sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder