Doğumgünü Muffinleri


Arkadaşımın doğumgünü geçeli çok oldu .Ama bir türlü tarifi ve resimleri yayınlayamadım.Şeker hamuruyla oynamayı çok sevdiğimi daha önce yazmıştım .Oynamayı diyorum ,adeta bir oyun ,şekiller çıkartmak renkleri birbirine karıştırmak.
Birkaçyıl önce Almanca kursuna giderken tanıştığım  Marie Andre'nin doğumgünü içi
ndi  bu  şeker muffinler .Paketi güzelce de süslemeyi ihmal etmedim .Sarı kurdeleler ,sarı  kartonlar .Görüntü tamam ,lezzeti de yerin de ancak acele iş yapmamak gerekir .Ben ise herzaman ki gibi paldır küldür iş yaparken muffinler piştikten sonra hemen şeker hamuruyla kapladım .Oysa uzun bir süre beklemek gerek mümkünse bir gece  bekletmeli ki şeker hamurları benim ki gibi terleme yapmasın .
İtiraf etmek gerekirse muffin hazırlamak ,kurabiye hazırlamaktan daha kolay .Kurabiyeyi ayrı yoğur ,dinlendir aç ,pişir ,bir dolu iş .Ama muffin öylemi çırp mikserle at fırına  hoooop 20 dakika da hazır .
Benim gibi hediye  olarak  götürmek isteyenlere muffini öneririm .Daha pratik ,daha çabuk .
Muffin  ise kakaolu idi ve kullandığım malzemeler,
-1 adet yumurta
-1.5 çay bardağı şeker
-1 çay bardağı sıvıyağı
-1 su  bardağı süt
-2 su  bardağı  un
-2 kaşık kakao
-yarım paket kabartma tozu

 Yapılışı ise yumurta  ve şeker güzelce çırpılır .İçerisine sıvıyağı , süt eklenerek mikserle karıştırmaya devam edilir.
Sütlü karışıma önce kakao ardından elenmış un ve kabartma tozu eklenir .Muffin kağıtlarının içine bölüştürülür .Çok doldurulmaması ve kekin kabarmaması gerek .Şeker hamuruyla süslendiğin de güzel bir görüntü olması için .180 önceden ısıtılmış fırın da 20 dakika pişirilir .
Muffinler fınından çıkınca ızgaranın üzerine alınarak iyice soğutulur .Benim gibi aceleci değilsinizdir umarım .
Sonra ise süsleme bölümü kalıyor ki ,en zevkli kısım .
Birkere daha arkadaşımın doğumgününü kutluyorum ,bu sayfayı okuyamasa da ,okuduklarını anlamasa da  iyi ki onunla tanışmışım.Nice yıllara Marie Andre...

Yorumlar

  1. Renkleri harika olmuş bence
    Çiçeğin üstündeki inciye bayıldım
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. çok güzeller...
    ellerine sağlık canım.......

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Renklerde cok guzel, muffinlarda , ellerine saglik..sevgiler

    YanıtlaSil
  5. canım bende çok severek yapıyorum harika bir güzellik ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. bloğumu ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkür ederim :) ayrıca muffinlere bayıldım ,emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Iadeyi ziyarete geldim,muffunler harika bende birazdan supriz muffun yapacagim. Eline saglik.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. çok güzeller. ellerinize sağlık. Mutlu yıllara..

    YanıtlaSil
  9. çok güzel olmuş o kadar severim ki:)

    YanıtlaSil
  10. Arkadaşının doğum günü kutlu olsun canım..
    Ellerine sağlık.
    Muhteşem görünüyorlarrrr..:))

    YanıtlaSil
  11. Hiç tatmadım şeker hamuru biliyor musunuz..Ama görselleri çok tatlı,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  12. Ne kadar güzel olmuşlar :) ellerine sağlık.
    Arkadaşının doğum gününü kutluyorum bu arada.

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık diyorum öncelikle ve şunu söylemeden geçemeyeceğim muffin kalıplarımolmasına rağmen denemeye hep üşendim hatta şu son bir iki gün internetten bir tarif bulayım da pişireyim diyordum ki bunları okudum ve defterime hemen kaydettim..teşekkür ediyorum çok güzel bir tesadüf oldu

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık canım çok güzel olmuşlar..

    YanıtlaSil
  15. Şeker hamurudur, butik kurabiyedir, yapmayı bilmem ama özellikle şeker hamurunun görüntüsüne bayılıyorum.. Ellerine sağlık Özgürcüm, pek şeker görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
  16. Ellerine sağlık harika görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  17. Ne kadar hos olmus böyle civil civil, ellerine saglik canim....

    YanıtlaSil
  18. nerde olsa çok yakışıyor..
    bende pek seviyorum çalışnayı..
    harikalarr :))

    YanıtlaSil
  19. Canım ellerine sağlık çok şeker olmuşlar sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. renkleri ne güzel olmuş öyle, çok şekerler, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder