Kremalı Patates


İki gün bilgisayarı açmasam ,ödevini yapmamış öğrenci gibi suçluluk hissediyorum .Her ne olursa olsun fırsat bulunan ilk  dakikalar da yeni yemek tarifleri  vermeliyim .O da olmadı mutlaka birşeyler yazmalıyım .Gören de beni sessiz sakin ,hiç konuşmayan bir bayan sanır .Sanki biriktiriyorum ,biriktiriyorum gelip burada kelimeleri size aktarıyorum .Aslında tam tersi...Ben kolay kolay hiç susmam .Her konu hakkın da çok bilmişlik yapıp ortaya atlarım .Çenemi kapatamam .
Biraz sessiz kalıp ses telleri mi dinlendirmeye çalıştığım da beni tanıyanlar durumdan şüphelenir ,hasta olup olmadığı mı sorar.Oysa ben hep çok konuşurdum .Küçücük bir çocukken  annemin bana cevap vermekten bıktığını biliyorum .Okuldaysa yırtık çamaşırdan çıkar gibi herşeye atlardım .Öğretmenimin benim ağzımı bantladığını çok iyi hatırlıyorum .Adamcağız o kadar sıkılmıştı ki  diğer öğrencilere söz sırası verebilmek için tüm ders ağzıma şeffaf bant yapıştırmıştı .Bu sevimli şaka  ben konuşmaya çalıştıkça onu çileden çıkarttmıştı.
Ben de laf çok,aldım sazı elime çalıyorum bolca .Ama buranın  bir yemek sitesi olduğunu da unutmamaya çalışıyorum .O yüzden sizi de fazla sıkmadan tarifimi vermek istiyorum .
Bu tarifi Almanya da tanıştığım arkadaşlarım da  yemiştim .Daha önce  bilmiyordum ama patates püresinden   gına gelenlere ,patates kızartmasının yağına düşman olanlara ,iyi bir alternatif olabilir.
Malzemelerin miktarını ise kendinize göre ayarlayabilirsiniz.Ben üç kişi için etin yanına yaptım .4 adet patates,2 yumurta,1 kutu çiğ krema , fırın kabını yağlamak için sıvı yağ  ve üzerine bir miktar kaşar peyniri kullandım.
İlk olarak patatesler halka halka kesilir .Çok kalın olmayacak  şekilde.Fırın kabı yağlanarak, kesilen patatesler üzerine sıralanır .Yumurta ve krema çırpılarak içerisine tuz ve karabiber eklenir .Patateslerin üzerine dökülür .Sıcak fırın da yaklaşık 20 dakika pişirilir . Piştikten sonra arzu edilirse kaşar peyniri serpilip tekrar fırına verilir .Peynirler eridikten sonra fırından çıkarılır sıcakken servis yapılır .Afiyet olsun.

Yorumlar

  1. işte benim favori yemeğim :)),
    çok severek yapıp, çok severek yerim :))
    üzerine kaşar peyniri oooh süper valla...
    dolaptada kremam var, akşama yapsam mı acaba :))

    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kisa sure de hazirlarsin.sirine.sipsak yemek hazir.

      Sil
  2. Ay Gurme Şirine yap yap, buradakini bitirip sanada geleyim..Özgürtatlara çok teşekkürler. patatese bayılırım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok gelmiyecek mi iki tabak?,sonra kilo aldim deme...

      Sil
  3. bende bazen sizin gibi düşündüğüm oluyor.Patatesin her türküsü güzel ben bunu hiç denemedim bazen fırında yapıyorum ama böyle denememiştim alıyorum tarifini

    YanıtlaSil
  4. patates hepimizin kurtaricisi.daha patates sevmeyene rastlamadim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Pratik ve lezzetli bir yemek,elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Bizim evde çok sevilir özellikle çocuklarım bayılır ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  7. Bizde de sevilir kremalı patates. Olabildiğince az yaparız tabii, karbonhidrat yüklemesi yapmamak için. Sevgiler sana ve okurlarına Özgür!

    YanıtlaSil
  8. Off bomba olmuş bu Özgürcüm:) Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  9. Ne kadar guzel yazmissin, 2 gun acmazsam bligisayari sucluluk hissediyorum diye, bende oyle bazen bakamiyorum yazamiyorum, ama ilk firsattada birseyler bulup hemen bloglara ziyarete basliyorum..Patatesin taruifinide not ettim..tesekkurler sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. bizimde buna benzer bir yemeğimiz var adı dîla,sizinkide çok güzel olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. patates püresinden çok seviliyor bizim evde,bende sık sık yaparım,
    kesinlikle kızartma yaını azaltmak için süper bir tarif,oh çıtır çıtır
    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  12. heeey severim bunu not aldım deneyim.
    :)
    demek gevezesin. hep gevezeydin.
    :)
    ben de tam tersinim. ağzımdan günde 10 sözcük bile çıkmaz iş dışında.
    :)

    YanıtlaSil

  13. này cũng không có lực công kích, hắn cũng chẳng nhìn thấy ngươi, càng
    học kế toán thực hành forum rao vặt cattleya học kế toán tổng hợp eco-green-city học kế toán tại bắc ninh dịch vụ kế toán trọn gói chung cư hà nội dịch vụ làm báo cáo tài chính cuối năm manor central park dịch vụ làm báo cáo tài chính kế toán cho quản lý khoá học kế toán thuế keny idol trung tâm kế toán tại long biên trung tâm kế toán tại hải phòng

    không biết ngươi đang ở đâu. Chẳng qua chỉ có thể để ngươi nghe được lời

    hắn nói thôi, mà cái thân ảnh này cũng có hạn chế khoảng cách. Xem ra

    khoảng cách của người này đến nơi đây cũng không gần, cho nên cái thân

    ảnh này mới mờ nhạt như vậy. Còn hắn vì sao lại xuất hiện, có lẽ đối với

    tên Đằng Lệ này có chút yêu quý, cho nên có lưu lại một chút thần thức ở

    trong linh hồn của hắn.

    Vương Lâm không nói nhiều, một ngón tay lấy sợi dây linh khí trói lấy

    tiểu nhân, tên tiểu nhân này lập tức ngừng giãy dụa, dần dần thu nhỏ

    lại, cuối cùng biến thành một quả cầu phát ra ánh sáng màu tím.

    Hóa thân ở bên ngoài của Lão gia nhà họ Đằng dường như cảm thấy được

    YanıtlaSil

Yorum Gönder