Varşova Gezi Notları

Kısa bir  haftasonu tatilinden yararlanarak  Polonya'nın başkenti Varşova gittik.Bazen  çok komik rakamlara  uçak bileti alınabiliyor .Biz de şanslı günümüz de olduğumuzu düşünerek fırsatı kaçırmak istemedik .arkadaşlarımızın da kanına girerek   şehir merkezine uzak havaalanından polonya'ya uçtuk .Ama bizim ki tam anlamıyla  ucuz etin yahnisi oldu .
Bilet  ucuzdu ama geliş dönüş havaalanı hep uzaktaydı .Dönüşte onca yolu tepip gece 11 de  varşova havaalanına gittiğimiz de sis sebebiyle uçağın iptal olduğunu öğrendik .Saatlerce beklemeden sonra tüm yolcuları otobüslere doldurup tekrar 60 km yolu geri döndük .Gece1 de bizi otele yerleştirdiler  ertesi gün tekrar havaalanına gittik .Nihayet uçaklar çalışmaya başlamıştı .ilk bulduğumuz uçak ise eındhoven 'a idi .Orası Almanya 'ya daha yakındır diyerek Eındhoven'e uçtuk oradan Almanya'ya ise taksi ile geçtik .Evimize ulaştığımız da ise çocuklarla yaptığımız bu yolculuktan sonra bitmiş ,tükenmiş bir haldeydik.
Bu öldürücü soğuklar da macera aramak bize göre değil yorulduk ,strese girdik ,üşüdük .Bundan sonra ise sıcak mevsimde sıcak ülkelere gitme hayalleri kurduk .

Varşova da eldivenimi soğuktan çıkarabildiğim anlar da  çektiğim fotoğraflar var .O KADAR SOĞUK ,du ki parmaklarımı hissetmedim .Kızım bir ara kutuplar da kalmış ördek yavrusu gibi titreyerek ağlamaya başladı .

 Kültür ve bilim sarayı yılbaşın da ayrı bir ihtişamlı mı duruyor?ön kısma noel  pazarı kurulmuş .Lunapark ışıklandırılmış . Bu soğukta kim binebilir ki o dönme dolaba?
 Noel pazarından bir bölüm .Çeşit çeşit yiyecekler ,oyuncaklar ,şekerlemeler satılıyor .Tüm avrupa ülkelerin de noelden 1 ay önce kuruluyor ve 23 aralık gibi bitmiş oluyor .Noel öncesi birlik beraberlik ,kaynaşma anlamlarını sanırım içeriyor .Sanırım diyorum akşam ayazın da ,poponuz donarken ayakta birşeyler atıştırmak bana birşey ifade etmiyor.
 ve meşhur pıerogi..Bir nevi mantı ,etli patatesli türleri mevcut .Denemedim tadını bilmiyorum .
 Pazarda satılan önünde kuyruk olan bir polonya yemeği .Yandaki  bölüm lahana kavurması diğeri ise domuz etinden bir sarma .Yine yemedim ,tadını bilmiyorum.
 Güzel bir caddede ki şekerci .Dededen kalma yöntemlerle şekerler yapılıyor.Çok lezzetliydi .Kızımın hayatı boyunca unutmayacağı bir yer.

 Şekerci dükkanının şekerden yapılma ev  vitrini süslüyordu .Benim bile çocuk olup tüm evi yiyesim geldi.
 Ultra lüks  bir restauranta yolumuz düştü .Sabah saatleri olduğu için kapalıydı ama içini dolaşmamıza izin verdiler .Eski bir köşkü botanik bahçe haline getirmişler ve sarmaşıkların ,devasa büyüklükte ağaçların arasına romantik masaları gizlemişler .Dışarda kar yağarken ağaçların arasında güzel bir yemek hiç fena olmaz.


 200 yıllık pastaneden  alınan pastaları yemek 2 saniye sürüyor.


 Polonya da ne yenir derseniz .Yukarda  yemeklerin ana maddesini görebilirsiniz .Market reyonları envai çeşit domuz salamları ,sucukları  ile dolu .kurutulmuş gibi olanından domuz kanı doldurulanları da  mevcut .Ben domuz yemiyorum ,yiyen bir çok tanıdığım var .Ve herkesin yediği ,inancı kendisine .Ama görüntü olarak bana çekici geldiğini söyleyemem .
 Gösterişli yılbaşı ağacı ,pembeden mora değişiyor rengi .Bugüne kadar noel de farklı bir çok ülkeye gittim .Süsleme açısından en beğendiğimdi.
 Bu kareyi yakalamaya çalışırken yüzümüze yağan şeyin ne olduğunu anlamaya çalışıyorduk .İlk defa gökten buzzzzz yağdığına denk geldim .Dolu değil kar değil soğuktan buz yağıyordu ve değdiği yeri acıtıyordu.
Sevimli  sincaplar o kadar da insana yakın ki..üstümüz de dolaşıyorlardı.Çocuklar elleriyle sincapları besledi.
Bir daha yolumun varşova dan geçeceğini sanmıyorum .Ama fırsatı olanların gidip görmesini tavsiye ederim .

Yorumlar

  1. Soğuk da olsa yine de güzel anılarla dönmüşsünüz, 200 yıllık pastaneyi çok merak ettim ne güzel, bizim de tarihi İnci pastanesi vardı Beyoğlu'nda ama akp yıkacak diyorlardı şu anda ne durumda bilmiyorum:((( şeker evi görürgörmez Hansel ile Gretel masalı aklıma geldi:)çok hoş gerçekten..sincaba da bayıldım...Avrupa'yı özellikle doğu ve kuzeyi bir de Rusya'yı gezmeyi çok isterdim ben de hatta mümkün olsa oralara yerleşmek istiyorum..nefret geliyor bazen ülkemden:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mujdecigim oralar da yasamak icin ayri bir kana ihtiyac var galiba.ilk hatirlayacagim sey soguk hava olacak.

      Sil
  2. yılbaşı ağacı çok güzelmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beni en cok etkileyen sey.varsova da agac oldu.renkleri buyuklugu cok hostu.

      Sil
  3. Keyfin daim olsun canım öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sagol canim,hassas kugular sicak memleketlere goc etmislerdi.

      Sil
  4. Oyyyy gerçekten bir meşakketler yumağı gibi olmuş geziniz.Ben bile okurken sanki kendim de oradaymışcasına sıkıntı duydum.Bir daha gezmelerde çok daha keyifli geçmesi dileği ile .sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaman gecince yasadiklarimizi hatirlayip guluyoruz.ama basimiza geldigin de stresten ne yapacagimizi bilememistik.

      Sil
  5. Bende çektiğiniz Noel ağacı resmine bayıldım. Şahane görünüyor ve pastacıdaki o şeker ev.. Ama ben şeker evi yemek için değil seyretmek için istiyorum.. Çok güzel bir geziydi. Teşekkürler..
    İyi yıllar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslinda en cok sekerci dukkani ve seker ev.cocuklarin hosuna gitti.biz de ev de yapabilirmiyiz diye soruyorlardi.

      Sil
  6. Merhabalar canım, iadeyi ziyaret geldim:) Evet şimdi bu yazıyı okuyunca ne demek istediğini anladım, bende çok soğuk sevmem ama sıcakta sevmem hep bahar olucak bana:))Neyse canım bence de soğuk ama güzel bir gezi olmuş, Allah içinize sindirsin, bende şekerleri, pastaları ve noel ağacını ve sincabı beğendim:)Ama gidermiyim, yok, gitmiş kadar oldum:))Sevgiler canım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla en iyisi tv den belgesel olarak izlemek.sicacik evin de oturacaksin,sicak cayi yanina alacaksin.izleyeceksin baska ulkelerin kulturlerini.en guzeli...

      Sil
  7. Değişik yerler görmek değişik kültürler tanımak benim en sevdiğim şeydir..iYİ KEYİFLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz de cok severdik,taaa ki sogukta donana kadar.artik sicak memleket hayalleri kuruyoruz.

      Sil
  8. Benim gibi evden pek sık çıkamayan biri için kıskanılacak görüntüler ama yaa..:))
    Sevgiler canım..
    Fotoğraflar pek güzel..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kolay mi 3 cocugun var meliha.onlar buyuyunce sen de gezersin insallah.

      Sil
  9. Yılbaşı ve Noel için çok güzel süslenir Polonya..gidip gezmenize de ayrıca sevindim..sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. gezmeleri bende çok severim :)
    ooh ne güzel fotolar çekmişsin...
    objektifine sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen de bosdurmamissin.kapidokya.resimleri de cok guzeldi.

      Sil
  11. olsun bir deneyim olmuş iyiki gitmişsin o mantıya benzeyen piergi onun bende tarifi var ama ordaki sanırım domuz etlidir oda bizi bozar....ama patatesli kıymalısı süper olur....ben evde çin mantısı yapmıştım ....sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslinda domuz etliydi oradaki.senin tarifine de bakip deneyecegim.sagol.

      Sil
  12. Merhabalar güzel ziyaretiniz için teşekkür ederim:)soğukn biraz zorlamış ama güzel bir gezi olmuş:)ne güzel değişik yerler görüp yeni şeyler keşf etmek zevklidir:)sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de ziyaretiniz icin tesekkur ederim.zor ama guzel bir geziydi.

      Sil
  13. çok güzel bir gezi olmuş besbelli,fotoğraflar sayesinde bende kısa vir seyahate çıkmış gibi oldum :)

    YanıtlaSil
  14. Harika kareler canım bu arada pastalara gözüm düştü vallahi mutlu yıllar sevgiler:)

    YanıtlaSil
  15. Sogukta olsa baska ulkelere gitmek ve gezmek guzel birsey, resimleri beyendim, tatlilari, perogi buradada cok var ve tadi guzel ozelliklede soya sos a batirip yersen :) Sekerlerden bende yemek isterdim:) Paylasimin icin tesekkurler onca maceradan ve soguktan sonra eve donmek gercekten guzel olmustur.Iyi Seneler..

    YanıtlaSil
  16. HÜZÜNLÜ KIVILCIM TİTRİYOR KALPLERDE
    2012 YILIN GÖTÜRDÜKLERİ İLE
    GÜLÜMSEMEMİZ ASLA DÜŞMESİN YÜZÜMÜZDEN
    SADECE MUTLULUK 2013 GETİRSİN HEPİMİZE
    ARKADAŞLAR......................................................

    YanıtlaSil
  17. gözlerim şenlendi ne hoş kareler :))))
    yeni yılda herşey gönlünce olsun tüm güzellikler gelip seni bulsun yakanı da hiç bırakmasın :))

    YanıtlaSil
  18. merhaba canım,
    ahudemde yarışıyorum...
    blogumdaki beni oyla butonuyla beni oylarsan sevinirim...
    şimdiden çok teşekkürler...

    mutlu seneler...

    YanıtlaSil
  19. Sıkıntılı yol stresi,Soğuk engeli de olsa güzel bir gezi olmuş.
    Farklı yerleri görmek,kültürlerini tanımak güzel:)
    Sevgilerimle sağlık huzur başarı ve mutluluk dolu yeni bir yıl diliyorum...

    YanıtlaSil
  20. bu soğukta muhteşem gezi olmuş canım...
    o sincabı severim ben.
    mutluluklar:)

    YanıtlaSil
  21. Hadi gelmedin mı daha canım?
    Tarif bekliyorum arkadasım. :) komşunu bekletme bak :)

    YanıtlaSil

  22. -Chú, chuyển!học kế toán thực hành forum rao vặt cattleya học kế toán tổng hợp eco-green-city học kế toán tại bắc ninh dịch vụ kế toán trọn gói chung cư hà nội dịch vụ làm báo cáo tài chính cuối năm manor central park dịch vụ làm báo cáo tài chính kế toán cho quản lý khoá học kế toán thuế keny idol trung tâm kế toán tại long biên trung tâm kế toán tại hải phòng


    Bầu trời rung động lớn, từ từ xoay chuyển, từng tia chớp xuất hiện ở

    trong trận pháp. Những tia chớp này liên tiếp hợp lại với nhau một chỗ, tạo thành một hình thoi quỷ dị.

    -Chú, hợp!

    Người nhỏ kia cuối cùng cũng hét lớn một tiếng, rung trời lở đất. Đúng

    lúc này hắn lại phun ra một ngụm lớn khí Nguyên Anh, chỉ thấy đại trận ở

    trên bầu trời lại càng chuyển động nhanh, những tia chớp màu hồng càng

    ngày càng nhiều, tạo thành một cái đồ án hình thoi càng ngày càng sáng.

    Sau đó, phạm vi của đại trận dần dần thu nhỏ lại, với tốc độ mà mắt

    thường có thể thấy được, nhanh chóng rút lại. Cuối cùng gộp lại với

    những tia chớp màu hồng cùng một chỗ, tất cả ngưng tụ lại ở trên đồ án

    YanıtlaSil

Yorum Gönder