Kış çorbası

Arayıp ,soran dualarıyla yanımız  da olan tüm arkadaşlarıma teşekkür ederim .Evlatlarımızın herbirimiz için  ne kadar önemli olduğunu yazdığım satırlar ,sayfalar yeterli olmaz ki .Anne olan bu yazıyı okuyan herkes bilir ki evlatlar candır ,hayattır ,herşeydir .
O gülmezse sen de gülmezsin ,o yemezse senin de lokmalar boğazından geçmez ,geçemez .
 Herkes yılbaşını ,yeniyılı kutlarken benim içim kan ağlıyor ,gözlerimden akan yaşlara engel olamıyordum .Bir ihtimal ,sadece  küçücük  bir  kötü tümör ihtimali  bile içtiğim suyu bana zehir etti.Sonuçları almadığımız ,doktorlara ulaşmadığımız bu günler de gökyüzü mavi ,güneş sarı değildi .Uykusuzluk ,yorgunluk ,dalgınlık vardı .Gecenin bir vakti uykuya daldıktan sonra aniden uyanıp ,elimi açarak dua etmeye başlıyordum .Sadece yalvarıyordum,sadece ...

Dualarımı duyan yaradana binlerce kere şükür olsun ki ,sonuçlar da kötü tümör çıkmadı .Kızım da troid bezleri iltahaplanma yapmış ve bu iltahap  dizlerine yerleşmiş .12 yaşında ki bir çocukta  troid  sorunu olabileceğini 40 yıl düşünsem ,aklıma getiremezdim .Boğazın da bir şişlik yoktu ,ateş olmadı .
Düz  tabanlık olduğunu düşünürken ,meğer çocuğun vücudunda troid iltahabı dolaşıyormuş .Ne diyelim herşey de vardır bir hayır .Artık kızım sürekli troid hapları kullanacak ,olsun ilacı var ,tedavisi var .Bundan sonrası vız gelir ,tırs gider .

İlk uçakla anneannemiz geldi Tokat'tan  bu sorunların arasında .Evimiz de yemek pişmeye başladı ,hala hergün doktorlardayız ,kliniklerdeyiz ama yüzümüzün ışığı yerine geliyor .İki hafta daha raporlu kuzum ,ona iyi gelsin kemikleri güçlensin diye  kış çorbamız vardı  menümüz de .
Malzemeler ise ,
-1 adet hindi boyun
-1 adet  patates
-1 kaşık yoğurt
-1  kaşık un
-yarım çay bardağı tel şehriye
-1 diş sarmısak

İlk olarak hindi ve patatesi bir miktar su ile iyice haşlıyoruz .hindi boynunun etlerini küçük küçük kesiyoruz ,kısaca didikliyoruz .
El blenderı ile ile patatesi iyice eziyoruz .Ayrı bir kase de yoğurt ve unu karıştırarak ,haşladığımız et suyunun içine ekliyoruz .Didiklenmiş etleri  ve ezilmiş sarmısağı de tencereye koyarak  karıştırırıyoruz ve kaynamasını bekliyoruz .Kaynadıktan sonra ocağın altını azaltıyoruz ve şehriyeleri ilave ediyoruz .Çorba tarifi yazarken en zorlandığım şeylerden biri de  su miktarını belirtmek .Kimisi çorbayı biraz duru içer ,kimisi yoğun kıvamlı çorbayı sever .O yüzden en iyisi çorbaya ilave edeceğiniz  kaynar suyu kendi zevkinize  göre ayarlayın .Tabii azar azar ilave edin ki bir anda ayran gibi bir sıcak çorba içmeyin.

Arzu ederseniz üzerine pul biber yakıp gezdirebilirsiniz ,ben fotografta hoş görünsün diye biraz nane  ile süsledim .
Sevgiler.

Kaynadıktan sonra ocagın altını azaltıyoruz.
 

Yorumlar

  1. oh geçmiş olsunnnn:))ne güzel bir haber, çok sevindim senin için, kızın için, anlattığın gibi insan ne kadar üzülür tahmin edebiliyorum çok şükür kötü bir şey değilmiş, tiroit hapı kullanacak sadece, çok kişide rastlanan bir hastalık bu hastalık bile değil hatta tiroit azlığı/çokluğu, ben de kullanmıştım, yorgun olunca doktor yine verdi kızkardeşim de her gün kullanıyor bana kızdı hatta o ilaç ömür boyu kullanılırmış...

    bu arada romatizma mühim bir şey çünkü mazallah kalbe de vurur, yün çorap ve ayağını yaz-kış sıcak tutmayı unutma yine de:))bot filan alırken paraya kıy, su geçirmeyen al...çünkü rahat 10 yıl kullanır..paraya kıy derken öyle aman aman çok büyük paralar değil, geçen yıl 120 lirayı mı ne rubberduck diye bir bot aldım,üzerinde ördek resmi var hiç kar,su geçirmiyor...başka marka da bulabilirsin...yani mutlaka marka bir şey al normalde hiç sevmem marka giymek ama bot olunca ve romatizma sorunu varsa mecburi...
    tekrar geçmiş olsun..:)çorbasını da afiyetle içsin kızın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslinda dedigin gibi bazen marka alarak parani cope atmiyorsun,yillarca kullaniyorsun.simdilik evde bizim kuzu sureklu gozumuz uzerinde yediriyoruz,iciriyoruz,sicak tutuyoruz ki gucu kuvveti yerine gelsin.

      Sil
    2. aslinda dedigin gibi bazen marka alarak parani cope atmiyorsun,yillarca kullaniyorsun.simdilik evde bizim kuzu sureklu gozumuz uzerinde yediriyoruz,iciriyoruz,sicak tutuyoruz ki gucu kuvveti yerine gelsin.

      Sil
  2. Canım,
    çok şükür. Gözleriniz aydın. Çok sevindim. Bundan sonrası daha kolay, dediğin gibi ilacı var. Doktorlar dikkat edilmesi gerekenleri de söylerler.Sadece bu tip uzun ilaç kullanılan hastalıklarda çocuklar bıkıyor (benim kuzum da Akdeniz ateşi hastası ) ve ilacı savsaklıyabiliyorlar, lütfen ona dikkat edin.
    Anneciğinin geldiğine de çok sevindim. Yanında destek olur.
    Ellerine sağlık anneciğinin çok güzel görünüyor çorba. Kuzuna şifa olsun.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilacli hayata alismasi gerekecek,artik biz de surekli hatirlatacagiz.yeter ki iyi olsunlar.senin kuzuna da cooook gecmis olsun.

      Sil
  3. nefisssss.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim sicak sicak iyi geldi bu buz gibi havada.

      Sil
  4. Canım çok geçmiş olsun, Allah çektiğin sıkıntıları zayi etmesin. Buda bir sınav ama kimseyi evladıyla etmesin Rabbim. Be güzel çok sevindim senin adına yavrunun adına. Zorluk karşısında mutlaka kolaylık var canım önemli olan sabırlı davranmak. Allah tekrarını yaşatmasın.
    Çorba şifa olsun inş, eline sağlık cnm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok zor bir dersti benim icin omrumden omur gitti.sonu iyi olsun da.

      Sil
  5. üfff ya çok geçmiş olsun Allah şifa versin kolay gelsin size.
    :)
    çorbayı bilmiyodum not aldım iyiymiş.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim,artik gececek iyilesecek insallah.

      Sil
  6. Çok geçmiş olsun önemli bir şey çıkmadığına sevindim.Bende çok uzun yıllardır troid hastasıyım burada önemli olan ilaçları ihmal etmemek ve mutlaka doktor kontrolinde olmak.
    Çorba nefis gözüküyor ellerinize sağlık.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. troid yaygin bir hastalik ama cocuklar da rastlandigini bilmiyordum.artik ogrendik arastirdik.ilaclari ihmal etmeyince tamamdir.

      Sil
  7. EVLAT GİBİSİ YOKTUR,SANKİ ONDAN ÖNCE HİÇ YAŞAMAMIŞ GİBİ HİSSEDER İNSAN KENDİNİ,ÇOK GEÇMİŞ OLSUN.ÇORBAN DA NEFİS GÖRÜNÜYOR ELİNE SAĞLIK..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zamanin da inanmazdim bir cocugun bu kadar kiymetli olabilecegini,taaa ki anne olana kadar sonra gordum ,anladim evladin hersey oldugunu.

      Sil
  8. Off canım yaa,okudukça için acıdı,Allah evlatlarımızla sınamasın inşAllah bizi..
    Benimde oğlumun bebekliğinde kalbi delik dediklerini anı hiç unutamam..
    Çok şükür kapandı o delik ama o kapanana kadar ben bittim..
    Allah bir daha yaşatmasın canım..
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Hastalık hele çocuklara hiç yakışmıyor herkesin evladına acil şifalar olsun inşallah...

    Sevgiler
    Evren

    YanıtlaSil
  10. Ohhh olsada içsek sıcacık. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  11. evlat dünyanın en değerlisi... Rabbim acil şifalar versin kıyamam ben ona, tatlı annesini ve onu kocaaman öpüyorum hadi mutlu bir haftasonu olsun bu hafta :))))

    YanıtlaSil
  12. allah şifa versin canım neyseki tedavisi var allah beterinden korusun
    çorbada şifa deposu olmuş afiyetolsun...

    YanıtlaSil
  13. En kisa zamanda sifa bulmasi dilegi ile tum dualarin kabul olsun canim..corba nefis gozukuyor..ellerine saglik..

    YanıtlaSil
  14. Aman Allah korumuş,geçmiş olsun. iyi ki anneniz hayatta da , hızır gibi gelmiş,keyfini çıkarın.
    Tekrar çok çok geçmiş olsun,son olsun diyelim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder