Portakallı Bademli Kek


Ne kadar da ara vermişim yazmaya ,yeni tarifler yayınlamaya ...Maalesef kötü günler geçiriyoruz .12 yaşında  ki kızımın sağlık problemleri sebebiyle ev de yemek bile pişmedi .Sürekli dışardan birşeyler aldık .İnsanın morali bozuk ,evladı  hasta olunca değil yemek ,nefes almak bile içinden gelmiyor.

Kızımın uzun zamandır ayakları ,dizleri ağrıyordu .Gittiğimiz ortopedistler ise bizi düz tabanlık hikayesiyle aylarca oyaladılar .Ayak ağrıları dayanılmaz olunca,doktor olan arkadaşımın kocası devreye girdi .ilk  çekilen rontgen de ise diz kapağın da bir kütle vardı .Bizim stresli günlerimiz ise başlamış oldu .Ama Almanya da hasta olmak için ters bir zamandı .Noel tatili sebebiyle tüm doktorlar  yıllık izindeydi.

Günlerce acillere taşındık ,doktor arkadaşlarımıza danıştık ,bacağın da iyi huylu kemik tumoru cıktı .
Düşünmesi ,dile getirmesi bile imkansız tümör kelimesi benim kuzumla aynı cümle de kullanılır olmuştu .Ciğerin yanmasının ne demek olduğunu anladığım günlerdi .Herbir doktor ziyaretin  de kalbim duracak sanıyordum ,hemşirelerin ağzından çıkacak her kelime şifre gibiydi .Hele çektirdiğimiz  birçok MR ,Rontgen ,sintigrafi sonrasın da teknisyenlere  sorduğum sorular .
-Kötü birşey gördünüz mü  acaba ?

Korku dolu günler, hastane de devam etti .Daha fazla araştırmalar yapıldı .Sonuçta  ise kötü bir  tümörle karşılaşılmadı .Çok şükür .Allahım kimsenin çocuğuna  yaşatmasın .

Doktorlar ise romatizmadan şüpheleniyorlar .Romatizma çocugun ayaklarının şeklini bozar mı ?Çocuğu acıdan  ağlatır mı ?Bir adım yürüyemiyecek hale getirir mi?Söyledikleri  ise biz tahlilleri yaptık ama 500 çeşit romatizma var daha fazla test yapmamız lazım .

Bu kadar başarılı  kızım okuluna devam edemiyor ,raporlu .Ama halen kesin birşey bulamadıkları için de tedavi yok .Bu iş böyle devam ediyor .Doktorların çaresiz kaldığı bu durum aklıma tek birşey getiriyor  .Hiç inanmam dediğim .Nazar .

İnanmam böyle batıl şeylere dedikçe Allah başıma mı verdi acaba ?Hala hiç sebebsiz yürüyemeyen bir çocuk ,sayısız doktorun bulamadığı bir hastalık  var çBirden bire  başlayan bu kötü günlerin sebebi nazar mı?

Çocuklara hastalık  hiç yakışmıyor .

Ev de yemek pişmedi ,gücüm yoktu ,takatim yoktu .O yüzden eskilerden bir tarif var .Sevgiler.

-3 yumurta
-1 su bardağı süt
-1 su bardağı sıvıyağı
-2 subardağı şeker
-3,5 su bardağı un
-1 paket kabartma tozu
-1 paket vanilya
-1 portakalın kabuğunun rendesi.
-yarım bardak badem kırığı

Ben 3,5 su bardağı un ölçüsünden iki kaşık eksilttim .O iki kaşık un yerine nişasta  kullandım.
Yumurta ve şeker mikserle  karbeyazı olana kadar çırptım.İçerisine  diğer malzemeler ilave edildikten sonra  margarinle yağladığım  silikon kek kabına sıvı karışımı döktüm .180 derece de fırına verdim 45 dakika sonra  çıkarttığım da pişmediğini gördüm .ısıyı 150 dereceye düşürerek  bir süre daha pişirdim .Silikon  kalıbın  azizliğine  uğradığım için  tam pişirme süresi veremiyorum .


Yorumlar

  1. çok geçmiş olsun, umarım kısa sürede sağlığına kavuşur yavrun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarim canim.bu kotu gunler biter en kisa sure de.

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun canım
    Dua okuyayım ben hemen ona canım belki iyi gelir manevi olarak elimden ancak bu gelir sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. ÖNCELİKLE ÇOK ÇOK GEÇMİŞ OLSUN EVLAT HİÇ BİR ŞEYE BENZEMEZ
    BENDE EVLADIMLA ÇOK PROBLEMLER YAŞADIM ONUN İÇİN SİZİ ÇOK İYİ ANLARIM
    YANLIZ NAZAR HAKTIR VE ÖLDÜRÜR BİLE
    NAZAR BONCUĞU BATILDIR
    BUNU BELİRTMEK İSTEDİM
    ANNENİNDE EVLADINA NAZARI DEĞER ONUN İÇİNDE SIK SIK MAŞALLAH DEMEMİZ LAZIM
    HADDİM OLMAYARAK BU UFAK BİLGİYİ VERMEK İSTEDİM
    RABBİMDEN ACİL ŞİFALAR DİLİYORUM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insallah senin cocug da sagligina kavusmustur.Maasallah demeyi ihmal ediyorduk .hatirlattigin icin tesekkur ederim.

      Sil
  4. Allah yardımcın olsun cnm sabır versin, evlat bu hiç birşeye benzemiyor. Almanya'daki Dr eline düşürmesin Rabbim ama mecbur, ama iyileriyle karşılaştırsın.Nazara inkar etme Kur'anda nazar değmemesi için okunacak ayet var, Allahım şifa versin yavruna dua et bol bol bizlerde duacınız cnm. Allah yar ve yardımcın olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o kadar doktor dolastik ki.birinin ak dedigine biri kara diyor.yine de iyi ilgilendiler ama sanirim bu tibbin caresiz kaldigi bir durum.insallah dualarimiz da yardimci olacak.

      Sil
  5. Aaa!!:((daha 12 yaşında kıyamam canım yaaa:(((büyük geçmiş olsun, ben deistim ama nazara inanıyorum çünkü nazar kötü enerjiyi aktarmak, bilimsel bir şey ama kanıtlaması şu anda belki güç...insanız hepimizde enerji var..manyetik mi işte o nazar oluyor.kızım dua okuyacakmış sağolsun ben de sevindim eminim işe yarayacaktır, iki yaz önce benim kızkardeşime de dualar okumuştu bak şu anda geçti hastalığı..yani dualara da inanıyorum (ben biraz acayip bir deist oluyorum herhalde:)kızının iyi haberlerini bekliyorum bu arada romatizma hepimizde var, bende de var,kadınları çok sever bu romatizma kendim şöyle yendim yaz-kış çorapsız gezmesin kızın...mutlaka çorap giysin..çorap nemlenirse mutlaka değiştirsin, kışın yün çorapsız, su sızdırmayan botlar olmadan sakın çıkmasın sokağa Almanya zaten buz gibi yer..eskiler söyler bilirsin ayağını sıcak tut diye..ben inan o şekilde geçirttim dizlerim çok ağrırdı benim iki dizim de..sıcak tutarak kurtuldum...bir de evdeki terliklerin tabanı ince olmasın, soğuğu geçirmesin bunlar minik ama işe yarar şeyler...tümör kötü huylu değilmiş çok şükür moralini de bozma kızının da kendinin de iyi düşün iyi olsun canım...tekrar geçmiş olsun..böyle günlerde moral çok önemli..sinemaya filen götür kızını..böyle komik, romantik filmlere..

    YanıtlaSil
  6. mujdecigim sagol canim.ahh annesi bir gucunu toplasa nerelere goturecek onu.kosturacak,gezdirecek.romatizma bende de vardi kucukken ama bu derece de de gildi.Kizimin sabahlari yurumesi neredeyse imkansiz.sonra biraz daha iyi oluyor.bilgiler icin sagol canim.dikkat edecegim yun coraplara sicak tutmaya.

    YanıtlaSil
  7. Allah yardımcınız olsun.çok zor bi durum inşallah en kısa zamanda sagligina kavusur. Çocuğumuzun tirnagi zarar gelsin istemeyiz. Dualarimiz sizinle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gercekten bizim agridan canimiz ciksa ,sesimiz cikmaz ama cocugumuzun tirnagi agrisa biteriz uzuntuden.

      Sil
  8. Canim cok cok gecmis olsun..Cocuklarimiz hic hastalanmasin desekte bazen anne baba olarak caresiz kaliniyor.Umarim Doc.lar iyi bir tedavi uygularlar, ve agrilarindan kurtulur yakin zamanda canim ya insan kiyamaz..ne zor gunler gecirmissiniz, umarim bundan sonra iyi bir surec olur..umarim kisa zamanda normal yasantisina devam edebilir. Gecmis olsun diyor kucakliyorum kendisini ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doktorlar tam teshisi koyamadiklari icin tedavi de maalesef baslamadi.hala arastiriyorlar.umarim en kisa sure de agrinin sebebini de bulurlar.

      Sil
  9. Canım,
    kıyamam sana da kuzuna da. Allah geçmişler etsin. Tez zamanda şifa bulsun inşAllah. Gönlünü ferah tut.
    Nazar gerçekten var tatlım. Dualarını oku ve gerisini Allah'a bırak. Doktorlar da en kısa zaman da en güzel çözümü bulurlar inşAllah.
    Ellerine sağlık. Kekin çok güzel kabarmış.MaaşAllah diyorum.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. artik nazara da etkilerine de tamamen inandim.buyuk konusmamak gerekiyormus demek ki.

      Sil
  10. Allah kuzucuğa şifa versin, dualarımızdasın arkadaşım. İyi haberleri bekliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bursa da olsaydik anneannesi coktan turbeleri ziyarete baslamisti.Simdi de dualarimizla yanin da olmaya calisiyoruz.

      Sil
  11. Canım benimmm şimdi okumuş olmanın üzüntüsünü kabul et lütfen. Yavrucuğumuza Allahcc tan acil şifalar dilerim..Çok çabuk tanı, teşhis ve tedavi ile ve önemsiz bir şikayet olması temennilerimi sunarım..Yavrucuğu bizim yerimize öp. iyileşecek ve sen ona yeniden çok güzel şeyler pişireceksin..
    Ellerine sağlık. hayırlı günler dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. guzel dileklerin icin tesekkur ederim.allah hepimizin cocugunu korusun insallah.sevgiler.

      Sil
  12. Allah nazardan saklasın diye bir söz vardır ama siz yinede doktorlardan tedavinizi aksatmayın.bu kadar üzüntü arasında birde kek tarifi paylaşmıssınız kıyamam size ben

    YanıtlaSil
  13. Çok geçmiş olsun zor günler geçirmişsiniz ama artık neticenin iyi olduğunu biliyorsunuz. Size haddim olmayarak ve kesinlikle doktora danışarak içinde kimyasal hiç bir şey olmayan ama inanılmaz faydalarını gördüğüm bir hap tavsiye edeceğim. Piyasada Amerikan ve İngiliz üretim olanları var. Ben ikisini de kullandım, mükemmeller. Sadece diz hasarları için geçerli. Osteo Bi-flex. Mutlaka doktora danışarak lütfen.

    YanıtlaSil
  14. canım çok çok geçmiş olsun tez zamanda geride kalsın bu zor günler inşallah ..sağlıkla keyifle kalman dileğiyle kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  15. allah şifa versin kızına canım
    kekin muhteşem olmuş
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  16. Canım ya kekin için koşarak geldim ama inan keki gözüm görmedi canım ,çok üzüldüm Rabbim acil şifalar versin tez zamanda sağlığına kavuşsun kuzucuk.Dualarımdasınız .Sevgiler ve de sağlıklı haberler almak dileği ile Rabbime emanet olun..

    YanıtlaSil
  17. Yeniden sayfana gelince bu gece, demissin ya romatizma ayak sekli bozarmi? ve yuruyemez hale getirirmi diye..benim bir arkadasimda vardi ama cocuk degildi tabikide..romatizmayi cocukluktan beri cekiyormus ve oyleki ayaklarinin uzerine basamayacak durumdaydi ve cok sanci cekiyordu ve tedaviside fazla yoktu onunkinin..sadece agri kesiciler aliyordu..Insallah kizindaki rahatsizligi isimlendirirler, onca doc. a gostermissiniz tahlillerde fazla birsey bulamayip arastirma yapiyorlar sanirim suandada..siyatik te olabilir mi..diz kapagi kemiklerinde sivi yada kutle olusmasi sanirim ..ne bileyim aklima gelince kizinin okadar aci cekmesine , agrisi olmasina insan dayanamiyor ve caresizde kaliyor..Canim insallah caresi bulunur..Guzel saglikli haberler verirsin..

    YanıtlaSil
  18. Allah yavrunuza şifa versin.Bu tatlı kek tarifi gibi çok tatlı bir hayatınız olsun. Allah sevdiği kullarını en zor sınavlardan geçirirmiş. Allah yardımcınız olsun.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder