YALANCI BISKREM


Günlerdir araliksiz kar yagiyor ,sabah 5 te kalkarak evimizin önünde ki kar yiginini temizliyoruz .Tüm mahalle ,tüm sokak ,tek tek kendi evinin önünü aciyor ,tuz döküyor .Avrupanin ortasinda  okullarin tatil olacagini düsünmek bir hayal .Sanirim böyle seyler bir tek Türkiye de oluyor .Kar yagdi tatil ,buz oldu tatil ...Yine de memleketimizde ki sartlari dusundugum de cocuklarin hayatlarini tehlikeye atmaktansa okullarin tatil olmasini daha hayirli buluyorum .Zincirsiz  araba kullananlar ,buz pistine dönmüs yollar da slalom yapmaya calisanlar .Gerci bunlar da bir tek Türkiye de oluyor .Herkes kis gelmeden gidip kis lastiklerini taktiriyor burada.

Hasta kuzum hala ev de .Okula gitmiyor ,özel bir hoca ayarladik ve o gelip  calistiriyor derslerine .Pazartesi ise raporu  bitiyor .okula  baslayacak insallah.

Doktorlarin herbiri topu birbirine atiyor ,cocuk doktoru  ortopediste ,ortopedist  romatizma doktoruna , o da  endoktrini doktoruna sevk edip duruyor .Sonucta 20 ye yakin doktor gezdik,hepsi topu firlatmis ama kimse  yakalayamamis .Biz anlayamadik ,cozemedik bu durumu diyorlar .Gun de 3 kere agri kesici almasi gerektigini söylüyorlar .13 yasinda ki bir cocugun midesi nasil kaldirir bu kadar ilaci .Ben ise artik agri kesicileri vermiyorum .Zaten birsey degistirmiyor ki .Yine ayaklari agriyor cocugumun .Volkan konak ´in söyledigi gibi ""DOKTORLAR DA BILIR MI CIGERIN  ACISINI "

Ev de kaldigimiz sure icerisin de uzun zamandir denemek istedigim Biskrem kurabiyeyi denedim .Cok begendik ailece ,cocuklar gidip gelip hepsini bitirdiler. Afiyet seker olsun tum cocuklara.
Gerekli malzemeler ise,
-125 gr margarin
-1 bardak toz seker
-1 cay bardagi siviyagi
-3 yemek kasigi yogurt
-1 cay kasigi karbonat
-4 su bardagi un
-1 paket vanilya
-nutella

Margarin ,seker ve yumurtayi karistirma kabina alarak mikserle iyice cirpiyoruz.
Siviyagi ,yogurdu ekliyoruz.
Nutella haric diger malzemeleri de karistirarak yoguruyoruz .Sert olmayan bir hamur olacak .Unu azar azar ilave etmenizi tavsiye ederim .
Cevizden buyuk parcalar alarak elimizle duzeltiyoruz -Icine bir tatli kasigi kadar nutella koyarak ,kapatiyoruz ve hafifce yuvarliyoruz .Birlesme yeri alta gelecek sekil de yagli kagit serilmis firin tepsisine yerlestiriyoruz .Kurabiyelerin uzerine bicakla arzu ederseniz verev cizikler yapabilirsiniz.Isitilmis firinda yaklasik 20 dakika uzerleri  hafif pembelesene kadar pisiriyoruz .

-Maalesef bugun Turkce klavyeyi kullanamadigim .Bu kötü Türkce icin hepinizden özür dilerim .

Yorumlar

  1. Ellerine sağlık canım miss gibi olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sagol ,bu fotolar cekildikten birkac dakika sonra hepsi bitmisti bile.

      Sil
  2. geçmiş olsun canım.çocuğun hastalığı çok kötü oluyor biz anneler için.bu ağrı konusu benim yiğenimdede olmuştu.bacaklarında ayağında dizinde felan.ondada hiç bir şey çıkmamıştı.en son bir doktor demişti büyüme çağında ki bazı çocuklarda vücut gelişirken olurmuş ağrı.insallah sizinde sorun böyledir.tekrar geçmiş olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizim ki cok arastirildi canim pek buyume agrisi degil.troid bezleri iltahaplanmis onlarda,diz eklemlerin de iltahap yapmis maalesef.

      Sil
  3. Kar konusunda haklısınız bizde çok tatil olur ama büyük şehirlere,doğuda da kar yağar ama yollar kapandığı için tatil olur neyse bizde herkes evinin önünü temizlemez gelsin belediye temizlesin der yan gelip yatmasınlar diye düşünülür.Kurabiye tarifi çocuklar için çok ideal yazdım bir yere. Çocuğunuza geçmiş olsun acaba büyüme ağrısı mı birde bizim Doktorlar proğramına bir meal atın bakalım bazen onlar böyle bilinmeyen ağrılara cevap buluyorlar. Kandil günü yani yarin Allah şifasını versin öptüm

    YanıtlaSil
  4. dualarimiz kizim icin hep canim.belediye yollari temizliyor ama evlerin onunu temizlemek herkesin kendi isi.cok buyuk cezalari var.hele de biri duserse,yakarlar adami vallahi.

    YanıtlaSil
  5. Ben çocukken Ankara'ya şimdiki gibi öyle 5 santim değil adam gibi kar yağardı ama okullar tatil olmazdı:))o yıllarda (1965 te okula başladım) öyle servis mervis yoktu...karlara bata çıka okula giderdik şimdi ne oldu hemen tatil ben de anlamıyorum, canım kızın için umudunu kaybetme bol moral lazım ikinize de sadece ona değil...bolbol sevdiğiniz filmleri izleyin, güzel müzikler dinleyin moral olsun..eminim geçecektir çok ağrı kesici hakikaten beni de düşündürdü:(((en kısa zamanda ağrıları diner inşallah...bu arada tarif muhteşem gözüküyor eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. çayın yanına süper olur...
    canım ellerine sağlık........

    YanıtlaSil
  7. Slm ziyaretiniz ve yorumunuz icin tskler...... Tarifde tam benlik ellerinize saglik sevgiler.......

    YanıtlaSil
  8. çok geçmiş olsun öncelikle.aslında fazla anlayamadım hastalığı ama ...ben 9-10 yaşlarında ayaklarımın ağrısından üstüne basamamıştım...dedem okula bile kucağında götürüp getirdi doktorlar herşeyi araştırıp büyüme ağrıları olduğunu zamanla kendiliğinden geçeceğini söyledi öyle de oldu..1 yıl kadar yürüyememiştim...belki de böyle birşeydir...aspirin almıştım hep kan sulandırıcı özelliği oldu için.başka bişey kullnmamıştım..tekrar geçmiş olsun..
    ellerinize sağlık ...

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor. bu arada hayırlı kandiller.. sevgiyle sağlıkla kalman dileğiyle

    YanıtlaSil
  10. oğlunuz için üzüldüm, çok çok geçmiş olsun, umarım çabuk zamanda çaresini bulursunuz, acil şifalar diliyorum...
    Biskrem harika gözüküyor, şifa olsun çocuklarınıza, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  11. mevlid kandilimiz mübarek olsun...
    dualarımızn kabul olması dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HAYIRLI KANDİLLER CANIM.
      ÖNCE GEÇMİŞ OLSUN CANIM.RABBİM ŞİFALAR VERSİN.
      ORALARDA Kİ GİBİ BİZDE DE KAR YAĞSA SANIRIM OKULLAR HİÇ AÇILMAZDI:)
      SEVGİLER...

      Sil
  12. nefis görünüyor.Ellerinize sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Canım çok geçmiş olsun!Evlat oldumu söz konusu annelerin yürekleri dayanmıyor hiç, acil şifalar dilerim!
    Bu arada kurabiye nefis görünüyor, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  14. Canım,
    dediğin gibi tatiller sadece ülkemde olur, çünkü hiç bir tedbir alınmadığı için her tarafta tehlikeler dolu. Ülkem insanı ne kar tekeri takar, ne tedbir alır, kurallar uymak için değil, bozmak için olduğundan gerek görmez. Başına bir şey gelirse ancak of aman der. Bu konuda çok şikayetçiyim daha fazla uzatmayayım.
    Sevgili kuzucuğun daha iyi olacak inşAllah.Allah'ım yardımcısı olsun.
    Ellerine sağlık. Nefis görünüyor.İçinde nutella var kuzular sevmez mi?
    Sevgiylekal.

    YanıtlaSil
  15. Canım ellerine sağlık harika olmuş sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. geçmiş olsun canım.
    mmmm içiçikolatalı bayılacak çocuklar.
    ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  17. Rabbim acil şifalar versin canım,
    geçmiş kandilin mübarek olsun ellerine sağlık sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  18. çok geçmiş olsun canım,Allah şifa versin.bisküviler nefis görünüyor eline sağlık..

    YanıtlaSil
  19. Allah şifa versin arkadaşım...

    YanıtlaSil
  20. GEçmiş olsun, süper bir tarif olmuş.

    YanıtlaSil
  21. Geçmiş olsun Allah acil şifalar versin biskiremlerde nefis görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  22. Canım merak ettim çocuğun nasıl oldu ağrıları sancıları ne durumda Rabbim tez tez acil şifalarını versin .Güller gibi yüzü gülsün sizlerin ve de kuzucuğun .Sevgilerimle dualarımla Rabbim esirgesin korusun .

    YanıtlaSil
  23. Çok çok geçmiş olsun, umarım kısa zamanda iyileşebilir Allah kolaylık versin.

    YanıtlaSil
  24. Canim ya onca doctor birsey bulamadimi simdi? ..birsuru ilac belki agrisini azaltiyor ama dedigin gibi midesi ne olacak..canim ins, iyilesir, belkide gecer kimbilir..tekrardan gecmis olsun diyorum..Yasadigin yer ile Turkiyeyi ne guzel karsilastirmisisn kis zamani..Burada kar yagdi gecti ama co soguktu neyseki simdi biraz normale dondu..sevgiler diyorum (Kurabiyelerde nefis gozukuyor afiyetler olmus cocuklara..)

    YanıtlaSil
  25. Ben bu kurabiyeden hep denemek istemişimdir :)
    blogumu ziyaretiniz için sağolun,yine beklerim izleyicim olun bol bol takipleşelim :)

    YanıtlaSil
  26. Harika ,hep böyle bir tarif arıyordum, en kısa sürede denemeliyim.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder