Peynirli Patlıcan Salatası

Yazmaya ara verdim .Sağlık problemleri bir başlayınca evimizden  hastalık çıkmak bilmedi .Bir tek havaları da suçlamamak gerek .Mikroplar heryer de cirit atıyor ,çocukları soğuktan korumakta zor .
Söz dinlemiyorlar , kış günü kalın kıyafet giymek istemiyorlar.Evimizin küçük prensesi Defne , senede 5-6 kere bronşit oluyor .İlk öksürdüğü gün doktora gidiyoruz ve bingo...Kızımız yine Bronşit .
Doktor sonuna kadar bekliyor antibiyotik vermemek için direniyor .En sonunda diğer ilaçlarla geçmezse antibiyotik tedavisine başlıyor.Sanırım bağışıklık sistemi güçlü değil kızımın ,bebeklikte geçirdiği zatürenin etkileri de ciğerlerin de devam ediyor olabilir .Şimdi ilaç tedavisinden sonra   ,iyileşmeye başladı çok şükür .Ben ise  nihayet bloguma geri dönebildim .İşte arşivden çıkan tarifimiz ;Peynirli patlıcan salatası,
Gerekli malzemeler

-3 adet patlıcan
-2 adet domates
-1 adet limonun suyu
-1 tatlı kaşığı tuz
-1 yemek kaşığı  zeytinyağı
-100 gr beyaz penir
Aslında  hepimizin bildiği kolayca yapabileceği bir salata ama lezzeti es geçmemek gerek.
ilk olarak patlıcanlar ve domatesler közlenir .
Küçük küçük doğranır , üzerine  limon suyu,tuzu , ve zeytinyağı eklenir .
Son olarakta çatalla ezilen beyaz peynir karıştırma kabına alınır .
Hafif ısıtıldıktan sonra ılık servis yapılmasını tavsiye ederim .Herkese  afiyet olsun .
 

Yorumlar

  1. peynir ayrı bir lezzet katmıştır salataya canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim peynirli lezzetli oldu gercekten.

      Sil
  2. Canım önce geçmişler olsun acil şifalar diliyorum.Peynir hiç denememiştim patlıcan da aklım da olsun afiyetler olsun sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peynir heryere yakisiyor,borege ,salataya ayri bir lezzet veriyor.tavsiye ederim.

      Sil
  3. Küçük prensesine çok geçmiş olsun...çocuklar çabuk hastalanıyorlar:( patlıcan salatasını çok severim, sık da yaparım, köz tavasında...peynirli hiç denemedim yoğurtlu denedim ama....bazen de yoğurt bile katmıyorum üzerine limon sıkıp, azıcık sarımsak rendeleyip tuzlayıp yiyorum:) ki öyle de çok seviyorum...
    eline sağlık canım, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mujdecigim ,sagol canim guzel dileklerine tesekkur ederim.

      Sil
  4. Peynir patlıcana çok yakışır. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Patlıcan ve peynir bence muhteşem bir ikili ellerine sağlık canım çok güzel bir salata olmuş bu arada çok çok gecmis olsun

    YanıtlaSil
  6. gecti insallah ,hastalik sezonunu kapatacagiz.artik bahar gelsin,gunes gorelim kemiklerimiz isinsin.

    YanıtlaSil
  7. merhaba bende senin gibi ara verdim ama senden dahada fazladır...Ben peynirle patlıcanı birbirine çok yakıştırırım böreklerde iç harcı olarak kullanabilirsen ama ekşi tat olmayacak tabiii hele pidesi müthiş oluyo eline sağlık sevgiler kızınada geçmiş olsun canım...

    YanıtlaSil
  8. Pek bir severim ama hiç peynirlisini yemedim.

    YanıtlaSil
  9. Kıyamam ben hasta kuzuya. Geçmişler olsun. Çocuklar gül misali, anında soluyorlar. Anneler buna nasıl dayansın. Dilerim şimdi daha iyidir.
    Ellerine sağlık.Patlıcan salatasını çok severim ama içine peynir hiç katmamıştım ben değişik olmuş.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  10. Geçmiş olsun sen iyileş nice tarifler döktürürsün eminim.. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  11. Canım çokg eçmiş olsun.Benimde en küçüğüm öyle hemen ciğerlerine iniyor.
    Arka arkaya antibiyotik kullanıyor
    Allah beterlerinden korusun onalrı..
    Canım ellerine sağlık.
    Nefiss görünüyor nefiss:)

    YanıtlaSil
  12. Öncelikle geçmiş olsun diyorum.Evet çocukları zapt etmek çok zor.Patlıcana gelince her öğünde her türlüsünü yiyebilirm o denli severim ama bu şeklini hiç denememiştim en kısa sürede deneyeceğim kaçırmak olmaz:))sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. çok geçmiş olsun..benim oğlum da öyleydi.biraz büyüyüp ciğerler geliştikçe sıkıntılar azlıyor..patlıcan salatasına gelince bayılırım:)

    YanıtlaSil
  14. geçmiş olsun kuzuma bilirim bronşit çok zor oğlumu anlattın sanki.
    tezahuratları duydum muffinlerle geldim kuzum huuuu kapıyı açkomşu komşu:)))
    salatanı aldım canım mmmm ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  15. İçine beyaz peynir hiç eklemezdim,değişik geldi.Elinize sağlık,denemeli.

    YanıtlaSil
  16. A çok değişi olmuş
    Ellerine sağlık
    İyi hafta sonları

    YanıtlaSil
  17. herşeyin başı sağlık en kısa zamanda sağlıklı günlere kavuşursunuz inşallah patlıcan salatasını çok severim ama bende peynirlisini tatmamış olanlardanım neden olmasın ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  18. Kis gelince evlerden hastalik eksik olmuyor ozelliklede kucuk cocuklar cok cabuk kapiyorlar malesef.. insallah hepsinin sagligi daha iyidir, keyifleri yerindedir umarim cocuklarin..Salatanda cok guzel olmus..bende birdaha peynirli deneyim..degisik lezzet vermistir..sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Canım ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Kış ayı ile birlikte hastalıklara da merhaba diyoruz:(
    Prensese geçmiş olsun dileklerimle şifalar diliyorum.
    Patlıcana gelince her türlüsüne varım:)Ellerine sağlık canım.Sadece salatasında penyiri hiç denememiştim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. patlıcan salatasını çok severim ama peynirli denememiştim ilginç geldi...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  22. 25 senelik tecrübe konuşuyor,15 sene kadar önce kızlarım hep hasta oluyorlardı ,o kış doktor bile bıktı bizden ve bize tavsiyede bulundu :1 hafta boyunca akşamleyin çocukları yatırırken ayakları,sırtını ,göğüsü ısıtılmış sirke ile masaj yapmamı önerdi ...bir daha doktoru bile görmedik,bir dene istersen .
    Salata güzel,bu haliyle bile yemek niyetine yerim,ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder