Zeytinyağlı Lahana Sarması

Bir süredir ülkem de yaşanan gelişmeleri Televizyon kanallarından hayretler içerisin de izliyorum .Yapılanlar ,açılım adı altında verilen tavizler ,teröristlerle kucaklaşma gayretleri ,gazilerin ve şehit ailelerinin bile yandaş yapılmaya çalışılması ,estirilmeye çalışılan yalancı bahar havaları ...Tüm bunlar bir senaryonun parçası gibi ,siyasiler ,politikacılar rollerini güzel oynuyor ,astığım astık ,dediğim dedik diyor ,önüne gelen herkesi fırçalıyor ,azarlıyorlar .Bizler ise bu senaryoyu köşemizden sessizce  seyrediyoruz .Kim sesini yükseltirse ,bahane hazır çete kurmak hoooop içerde ,mahpushane damların da yıldızları seyrediyor oluyor .

Oysa herbirimiz ülkemizi seviyoruz , düşünüyoruz .Bize unutturulmaya çalışılan Atatürk ilke ve imkılaplarının ışığı altın da bugünlere gelebildik .Modern Türkiye nin ekseninin değiştirilmeye çalışılmasına ,muhafazakar ,laik tartışması çıkarılmasına ,Alevi ,sünni ayrımı yapılmasına yıllar içerisin de yavaş yavaş alıştırıldık .Şimdi ise tüm bu sorunlara ek olarak analar ağlamasın laflarıyla bizi uyutmaya başladılar .
Analar ağlamasın ,şehitler olmasın .
Sayın öcalana ev hapsi verilsin ,yoksa açlık grevi yaparız .
Anadilimizde de savunma yapacağız ,canımız isterse anadilimizi tüm tabelalara asıp ,üniv.okutacağız.
Dagdakiler insin halkıyla kucaklaşsın .
Vesaire vesaire ... İstekleri hiiiç bitmiyor ki .Siyasi partiler de herbir isteği zamanla bizi alıştıra alıştıra yerine getiriyorlar .Önce medya da haberler yayılıyor ,sonra gereksiz insanlar T.V programların da bunları tartışıyorlar .Ve hepimiz kanıksıyoruz durumu sanki normalmiş gibi.
Bu bir yemek sitesi, evim de yaptıklarımı ,denediklerimi diğer insanlarla paylaşmak için açtığım ayrı bir pencere .Ama öyle anlar geliyor ki hepimiz konunun dışına çıkabiliyoruz ,dertlerimizi ,hastalıklarımızı ,önce burada  dile getiriyoruz .Son zaman da  yaşananlar ülkemin bölünme sürecine götürülmesi ve tüm bunlara karşı sesi çıkmayan bir halk .
Bence herkes ,her platform da tutuklanma korkusu olmadan ,başıma birşey gelecek mi diye düşünmeden bu atılan adımlara karşı çıkmalı .

Gerekirse analar ağlasın ,nice şehidin kanıyla sulanmadı mı bu topraklar ,geri de daha canını verecek çok insan var Türkiye için .
Terörist  başı asılsın ,ayağını öpmeye gidenler onun yerine hapisler de çürüsün .
Türkiye cumhuriyetinin anadili Türkçedir .İsteyen istediği dili öğrensin ama eğitimde ve devlet kuruluşların da tek geçerli dilin Türkçe olacağı unutulmasın .
Atatürk ilke ve inkılaplarının son yaşananlardan sonra 1.ders olarak okutulması gerekliliğinin farkına varılsın .Bağımsız ve güçlü bir Türkiye için Atatürk gibi vatansever bir devlet adamının bir daha çıkmadığını hepimiz gördük .Ondan sonra gelenlerin tek derdi küplerini doldurmak ,evlatlarına  dikili ağaçlar ,gemiler almak oldu .

Benim nacizane isteklerim bu blogta dile geldi .Eminim  benim gibi düşünen  ,sessiz kalan o kadar çok insan var ki ...
Siyaset de yaparım ,yemek de diyerek .Bu kadar politik dertlerden sonra yemeğimize geçelim .Zeytinyağlı lahana sarması,
1 adet orta boy lahana
2 bardak pirinç
3 adet kuru soğan
1 bardak zeytinyağı
1 tatlı kaşığı şeker
kuş üzümü
1 çay kaşığı salça
Tuz ,karabiber ,kuru nane

Lahanaların yapraklarını ayırdıktan sonra  geniş bir tencere de biraz haşlıyoruz .Yaprakları sararan lahanayı süzme kabına alarak suyunu iyice süzdürüyoruz.
Ayrı bir tava da robotta ince ince kıyılmış soğanları ,zeytinyağını da içine alarak kavuruyoruz .Yıkanıp suyu süzülmüş pirinçleri , salçayı da ilave ederek bir süre daha karıştırıyoruz .
1 Su bardağı su ,tuz karabiber ,nane  ekliyoruz .Suyunu çekene kadar  kavuruyoruz .Ocağın altını kapatarak iç pilavı bir süre dinlendiriyoruz . Çöpleri ayıklanmış ve yıkanmış kuş üzümlerini de  ilave ediyoruz .
Lahanaların sert kısımlarını alarak , dilediğiniz büyüklükte parçaların içerisine iç harçtan koyup sarıyoruz .
Tencereye yerleştirerek üzerine biraz zeytinyağı ve su ilave edip ,pişiriyoruz .Lahanaların üzerine ters çevrilmiş bir tabak koyabilirsiniz .Orta ateşte tencerenin kapağı kapalı olarak pişmesi gerekiyor .Ben  servis tabağına aldıktan sonra üzerine ayrıca limon sıkıyorum .Çok lezzetli oluyor .Hepinize afiyet olsun .

 

Yorumlar

  1. vayyyy nefis görünüyor
    içim gitti desem :))))
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. canım ülkemizin sorunlarına duyarsız kalmayarak, normalde yemek blogunu olmana rağmen bu konuda yazı yazdığın için çok sevindim, dediğin gibi hepimiz, korkmadan, elimizi taşın altına koymalıyız, ayrıca korksak daha mı iyi olacak? Bize okulda vatan toprağının, ay yıldızlı bayrağın da namus olduğu öğretildi, dandik zirzop gençlerden değiliz, tüm yazdıklarının ve yapılması gerekli maddelerinin altına imzamı atıyorum...

    Bugün Fransa bizden daha çok bölünmez bütünlüğüne sahip çıkıyor
    Hele Amerika...72 milletten insandan bir tanesi sıkısysa 'özerklik' istesin! Kafasına anında bombayı atarlar!
    Almanya kendi terör örgütünün lider kadrosunu hapiste tek tek infaz etti, herkese de intihar ettiler dedi..

    bir biz tersi yoldayız...

    sağol duyarlılığın için, bu arada zeytinyağlı her şeyi çok severim, tek bu dolmayı yapamam çünkü haşladıktan sonra (hayatımda iki kez denedim) saramıyorum:((olmuyor yapamıyorum 10 kadar anca sardım bir daha tövbe tüm hepsi ziyan oldu çöpe gitti:(( eline sağlık afiyetle ye..
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mujde ,daha neler yazmak isterdim ama bu blogun yemek yapmak ve yazmak oldugunu unutmamaya calisiyorum.ama bize unutturulmaya calisilanlari da kabul edemiyorum.

      Sil
  3. En sevdiğim yemeklerden biridir.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim .zeytinyaglilari,sarmalari ,dolmalari sevmeyene ben rastlamadim daha.

      Sil
  4. Hem zeytinyağlısını hem etlisini çok severim canım ellerine sağlık incecik lahana yapraklarından şeffaf şeffaf ne güzel görünüyor pirinçleri en çok sevdiğimdir böyle seyretmelere doyulmaz .Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  5. ben de geçenlerde etlisini yapmıştım ama diyet sebebiyle içinden sadece 1 tanecik yedim... sizinkiler de nefis görünüyor ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. sen bile anlamışsın ülkenin durumu,kan davası olsa hemen harekete geçerler ,ama ülke için susuyorlar,gözleri de kör olmuş......neyse ,sarmayı sevmeyen yoktur her halde ,ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  7. uzaklar da yasiyoruz ama tek sevdamuz Ulkemiz,Turkiye.Kor olmadik ,sagirda olmayacagiz insallah.Birgun uyanacak insanlar da bu uykudan.takip edecek gundemi,memleket meselelerini.

    YanıtlaSil
  8. Bizde yurdisindan televizyondaki haberlerden izliyoruz Allah sonunu hayir etsin bakalim neler olacak
    Kis deyince lahana gelir akla tam kisa yakisir nefis sarmalar olmus eline saglik

    YanıtlaSil
  9. canım sarmayı kim sevmezki :)
    yapması zor yemesi saniyelik :)
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. Bayilirimmm..ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  11. kaç tane yediğimi bilmem ben bunda :)

    YanıtlaSil
  12. Bende bol limon sıkarım üzerine ve yemelere doyamam:)
    Ellerine sağlık canım.
    Olsada yesem:)

    YanıtlaSil
  13. Ozgur tatlar uzakta olanlar galiba daha milliyetci..Ne kadar guzel yazmissin paylasmissin..kisaca ozetlemissin.. Ulkede yasayan kisiler tarafindan yapilan hicbirsey yok ve yazdigin gibi cogu korkuyor..ses cikarmiyor yada bana dokunulmasinda ne olursa olsun deniyor gibi..neyse..Lahana sarmasi bir harika olmus..tatmadim ama tatmis kadar oldum:)) ellerine saglik diyorum sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. biliyor musun bu tüm zamanların en sevdiğim yemeğidir.
    en sevdiğim sebze yemeği kereviz.
    onsuz olamadığım iki yemek yumurtalı patates ve menemen.
    ve gözdem de bu zeytinyağlı lahana sarması.
    bunu not aldım bakalım.
    heyoooo.
    :)

    YanıtlaSil
  15. Ev hapsi olacak dedikleri de imralı'ya villa yapacaklar.Orada yaşayacak. Geldiği gün asmadılar dert oldu başımıza. lahana dolmanız harika gözüküyor ben nedense lahanayı etli dolma olarak severim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder