Zeytinyağlı Yaprak Sarması

Annem Tokatlı.Tokat yaprağı çok meşhur ,haliyle Tokat yaprağıyla yapılan  sarmalar da çok lezzetli oluyor.Artık  herşey olduğu gibi bu iş de ticarete dökülmüş durum da  gerçekten ipek gibi ince
Tokat  yapraklarını bulmak  o kadar zor ki.Aldığımız her yaprağın üzerin de Tokat yaprağı yazıyor ama  sardığımız da  ne kadar kalın olduğunu farkedip söyleniyoruz .Artık Tokatta üzüm bağları kalmadı .Herkes  kendisi  bahçesinde toplayıp ,salamura yapıyor .Annem Tokattan gelirken  en güzelinden yaprağını da getirdi .O yapraklarla bize sarma yaptı İşte meşhur Tokat yaprağından yapılmış orjinal Tokat sarması .
 1 su bardağı pirinç
1 tatlı kaşığı salça
4 adet kuru soğan
1 çay kaşığı şeker
1 çay bardağı zeytinyağı
nane
fesleğen
kuş üzümü

yaklaşık 100 gr  salamura yaprak

İlk olarak rendelenmiş soğanı zeytinyağın da kavuruyoruz  ,yıkanmış pirinci  ilave ediyoruz.
Karıştırarak kavurmaya devam ediyoruz.
Salçasını , baharatları ekleyerek tahta kaşıkla karıştırıyoruz .
Tokatta  yapılan sarmalara kuş üzümü genelde eklenmiyor .Biber dolmalarına ,lahana sarmalarına  kuş üzümü ekleniyor.Siz arzu ederseniz  kuş üzümünü temizleyip pirinçin içine ekleyebilirsiniz.
yaklaşık 1 fincan su ekleyerek  ,tencerenin kapağını kapatıyoruz ,soğuması için kenara alıyoruz.

Salamura yaprağı iyice yıkayıp ,tuzundan arındırıyoruz  ve yaprakları sarmaya başlıyoruz .İşin en meşakkatli bölümü de burası .İncecik yaprakları  ,kalem gibi sarmak her baba yiğidin işi değildir.

Pilav tenceresinin  içerisine sarmaları sıralıyoruz.Sarmaların yarı hizasına gelecek şekilde sıcak su ekliyoruz.Ocağa alarak ,başın da bekliyoruz ,kaynamaya başlayınca altını kısıyoruz  .Sarmaların ağır ağır kısık ateşte pişmesi gerekiyor .
Piştikten sonra  altını kapatıyoruz ve soğumasını bekliyoruz .Soğuyan  sarmaları servis tabağına alıp  arzu ederseniz limon sıkabilirsiniz.Afiyet olsun.
 

Yorumlar

  1. malesef hakiki tokat yaprağı bulmak zorlaştı,bu durumdan en çok şikayetçi olanlardan biri de benim.eline sağlık canım çok severim nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hepimizin derdi,ben de aldi Almanya da turk marketten,Tokat yapragi diye,cok kalin cikti yapraklar.en iyisi Tokattan annemin getirdikleri.

      Sil
  2. çoook çoook severim...
    yaparken çok vakit alıyor...
    sabır istiyor...
    pişincede tencerede 1 tane bile kalmıyor :)
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapmasi zahmetli gercekten,ama o zevke degiyor gercekten.

      Sil
  3. olsa da yesek nefis görünüyorlar..

    YanıtlaSil
  4. Bizdede çok sevilir ama dediğiniz gibi iyi yaprak bulmakta bende zorlanıyorum.Çok güzel gözüküyor,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. yaprak bulmak gerçekten çok zor Tokatı duydum ama hiç sarmadım bizdede Beypazarı yaprağı meşurdur,annenin eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beypazari yapragini da ben duymustum.herturlu sarmaya dolmaya varim.

      Sil
  6. Ah resimler beni benden aldı. :] Eğlencelidir yaprak sarması yapmak, ben de yarın bir sarsam mı diyorum şu resimlerden sonra. :D

    YanıtlaSil
  7. günaydın canım,sen şanslısın,ben ne bulursan onunla yaparım,ama sarmaya lafım yoktur,SÜPER,ellerine sağılık.

    YanıtlaSil
  8. etli sarmadan daha çok seviyorum ama ılık ılık olacak ;) ellerinize sağlık

    Sevgiler
    Evren

    YanıtlaSil
  9. Oh mis gibi, olsada yesem yesem..:))Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık tatlım sevmeyen varmıki.

    YanıtlaSil
  11. Oyy oyy gece yarısı yapılırmı bu hiç..
    Bende hata bu saate gezmemeli blogları..
    Ellerine sağlık canım..
    Nefiss görünüyor.

    YanıtlaSil
  12. Heleki incecik yaprak varsa lezzeti kimbilir nasildir..Burada benimde hic bulamadigim, bir ara esimin annesinin bahcesinden toplardik ama artik oradada agac ihtiyarladimi ne kalinlasmaya basladi yapraklar..uzun zamandir yaprak sarmasina hasret kaldik..Ellerine saglik diyorum..(Umarim kizin daha iyicedir..sanirim okula basladi artik..)

    YanıtlaSil
  13. Öyle severim ki anlatamam...en sevdiğim yemek ne deseler ilk aklıma gelen zeytinyağlı yaprak sarması...canımı çektirdin:) eline sağlık, afiyet olsun....bu arada Tokat'ta üzüm bağlarının kalmaması AKP nin tarım politikasının ürünü herhalde!!! Yazık değil mi, ne olacak şimdi abuksabuk ülkelerden asma yaprağı mı ithal edeceğiz...e saman ithal eder hale geldik ya bu da olur:(((
    sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Canım ellerine sağlık sevmeyeni mutlaka yoktur yaprak sarmanın hele de Tokat'ın meşhur yaprağını bulduk mu lezzetti katlanıyor.

    YanıtlaSil
  15. tokat yaprağı ve yaprak sarma :)))) sana geliyoruz hep birlikte

    YanıtlaSil
  16. Tokat yaprağının ve yediveren asma yaprağının
    hafif ekşimsi tadını çok severim:-)
    Ah bir de piştikten sonra,
    yaprağa kehribar rengini,
    karartmadan verebilsem:-(

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık enfesssss gözüküyorlarrrr

    YanıtlaSil
  18. Çok severim hiç üşenmem yapmaya, ilginçtir başkalarına zahmetli görüneni yaparım, ama kolay görüneni ise yapmaya üşenirim:)):: Ellerinize sağlık, tokatın yaprağını da çok merak ettim gerçekten.., sevgiler:).

    YanıtlaSil
  19. Yaprak sarmayı çok severim, ellerine sağlık enfes görünüyor.

    YanıtlaSil
  20. aman allahım yeni yemek yedim ama o tabağa hayran hayran bakmaktan kendimi alamıyorum işin kötüsü tatmakta istiyorummmmm :) ellerinize sağlık afiyet bal şeker olsun canım mis mis :)

    YanıtlaSil
  21. Zeytinyağlı dolmaya bayılırım :) Ellerinize sağlık.Blogunuzu takibe aldım.Bana da beklerim.İstanbuldaki farklı mekan ve lezzetlerle ilgil ipaylaşım yapıyorum.http://istkazanbenkepce.blogspot.com

    YanıtlaSil
  22. merhaba şirinenin sayfasında buldum canım seni:) takipteyim bende sayfama beklerim sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. süper görünüyor
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  24. Mmmm nefis görünüyor, çok severim yaprak sarma :) Bende geldim bloguna buarada :)
    evleniyorumm.blogspot.com

    YanıtlaSil
  25. sabah sabah canım istedi yawwww
    annenin ellerine sağlık çok güzeller sizede afiyetolsun

    YanıtlaSil

Yorum Gönder