Pideli köfte



Yolu Bursa'ya düşenler bilirler meşhur pideli köfteyi .İskender çok pahalı olduğu için pideli köfteye talep daha fazladır .Üniversiteyi Bursa da okurken malum öğrencilik yıllarında cebimizde ki para kısıtlı olduğundan biz de fırsat buldukça giderdik küçük restaurantlara ,esnaf lokantalarına .Pideli köfteyi ilk Heykel de ufacık, dar ,ucuz bir lokanta olan küçük saray pideli köftecisin de yemiştim .Çogunlukla esnafın diğer zamanlar da ev hanımı bayanların gittiği bu lokanta yıllar geçtikçe yerini değiştirmedi  ama populeritesini daha da artırdı .Enson birkaç yıl önce gittiğimde ise çok daha şık ve moderndi .Hala açıkmıdır bilmiyorum  ama tadı hep damağımdadır . Yıllar sonra kızımı da oraya alıştırmıştım .Dolmuşla her heykele gittiğimiz de oraya uğrardık .Şimdi o da  lezzetini unutamadı pideli köftenin .Maalesef buralarda  pideli köfte yok ,her köşe başı dönerci dolu .O dönerciler de bir garip iskender kebaplar var  ama pideli köfte yok .Ben de kendim yapmaya çalıştım kullandığım malzemeler ise ,
-500 gr kıyma
-galeta unu
-tuz
-karabiber
-kimyon
-çok az karbonat ve üzerine birkaç damla sirke

Sos için ;
-2 Çorba kaşığı sirke
-2 çorba kaşığı sıvıyağ
-1 su bardağı su
-tuz
pide ve yoğurt
eritilmiş tereyağ
İlk olarak köftelerimizi hazırlayacağız,karıştırma kabının içerisine malzemeler konur ,biraz kabartma tozu ve üzerine sirke eklerseniz köfteniz daha kabarık olur.Birgece buzdolabın da dinlendirilir .Ertesi gün küçük köfteler yapılır ,Köfteler ızgara da veya teflon tavada pişirilir.Pideler ufak ufak doğranır tabağa yerleştirilir .Üzerine  köfteler paylaştırılır ve ayrı bir yerde pişirilen sos ilave edilir .En üstede iyice kızartılan tereyağ dökülür yanın da yoğurtla servis yapılır .Herkese afiyet olsun.


Yorumlar

  1. Bursa'ya hiç gitmedim çok güzel olduğunu duydum ama, kebapları malum, hayvan sevgim depreşip de yavaş yavaş otobur olmadan önce benim de en sevdiğim kebap İskender kebaptı:)))bu köfteyi ben yemesem de kızkardeşim ve yeğenlerim için tarifi buradan alıp yapabilirim...eline sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen tam bir vejeteryansin.Eminim yegenlerin severek yer mujdecigim.

      Sil
  2. Ellerine sağlık pideli köfteyi ben çok severim.

    YanıtlaSil
  3. sosuyla beraber müthiş görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bok tereyagli ve salcali oldu mu ,yemede yaninda yat oluyor.

      Sil
  4. Gerçekten doğru diyorsun canım ya bazı yerlerde ki iskender kebapların görünümü tadı çok garip hiç lezzeti yok.Pideli köfte güzel bir alternatif lezzetli lezzetli kendi yaptığını yemek gibisi varmı hiç.Afiyetler olsun canım sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde yapilandan insan yuzde yuz emin oluyor.hele de benim gibi supheci bir insan icin disar da yemek yemek kabus bazen.

      Sil
  5. Ay gece gece agzim sulandi cok canim cekti,neyseki sansliyim BUrsa`liyim:-) tabi buna ragmen evdede arada yaptigim bir lezzetdir seninkide cok guzel olmus ellerine saglik

    YanıtlaSil
  6. Of off nefis canim...ellerine sağlık.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagol canim bloglari ziyaret ettikce hepimizin istahi aciliyor.

      Sil
  7. meşhur bursa yemeği
    bayılırım
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder