PASTANE POGACASI


Pogaca ,börek yapmayı çok seviyorum .Ev de çabucak tüketiliyor,misafirlere ikram ediliyor ,beslenme kutularına konuyor.Çocuklar daha  fırından kokular yayılmaya başladığın da mutfağın kapisin da beklemeye başlıyorlar.Bloglar da ve yemek sitelerinde de sürekli  araştırarak en yumuşak ,en harika ,en birtane pogacayi bulabilmek için kendimi harap ediyorum .Ve buldum..........
Aşağı da tarifini bulacağınız pogacaya 10 uzerinden 10 veriyorum .Tarif arifetarifgerek.blogspot.com dan aldım .Aynisini yaptım ve birebir tuttu.Gönül rahatlığıyla sizlere de  tavsiye ederim .

Gerekli malzemeler,

-1 su bardağı ilik süt
-1.5 subardagi  ilik su
-1.5 cay bardağı toz seker
-2 paket toz maya(2 yemek kaşığı kadar )
-1 su bardağı  siviyag
-3  yumurta (2 sari üstüne  geri kalanlar hamurun içine)
-7 cay kaşığı tuz
-Yaklaşık 1 kg un

ici için
-beyaz peynir
-maydanoz

Ilk olarak ilik su ,süt,,maya ,seker  karıştırma kabına alınarak hafifce karıştırılır.Yaklaşık 10 dakika bekletilir.

Köpük köpük olduktan sonar içerisine tuz,yumurta,,yag, ve un eklenerek .kulak memesi kıvamına  gelene kadar yoğrulur.

üzerine nemli bir bez örtülerek yaklaşık 1 saat bekletilir.

Hamurdan cevizden büyük  parcalar koparılır .yuvarlak yapılır  ,üzerine hic bastırılmadan  ,yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı olarak dizilir.

Tepside de 15 -20 dakika bekletilir. Üzerine yumurta sarisi  sürülür ve susam ,çörek otu karisimi dökülür.
Önceden ısıtılmış firin da 180 derece de  yaklaşık 15 -20 dakika pişirilir.

Pisen poğaçalar  soğuması için kenara alinir .En az 4 saat sonra iyice soğuyan poğaçalar keskin bir bıçakla kesilir .Tamamen ikiye ayrılmaz!

Yarısına kadar kesilmiş poğaçaların içine çatalla ezilmiş beyaz peynirler dikkatlice yerleştirilir.

Daha sonra ise incecik kesilmiş  maydanoza bastırılır.

Bu ölçülerden 3 tepsiye yakin çıkıyor.Arzu ederseniz siz yarisini da deneyebilirsiniz.Hepinize afiyet olsun.

Yorumlar

  1. Çok güzel olmuş kabarık kabarıklar yumuşacık da yenir beslenme cantası için, yolculuklara çıkarken aranılan tarif aynı zamanda eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında haklısın yola çıkarken de mutlaka yanımıza birşeyler alirım .benim kadar çok gezen bir insanın yemek cantasi herdaım yanındadır.

      Sil
  2. TAMDA ON ÜZERİNDEN ON VERİLMİŞ BİR POĞAÇA TARİFİNE İHTİYACIM VARDI
    :)
    HARİKA GÖZÜKÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK
    HAYIRLI GECELER
    EN KISA ZAMANDA DENENECEK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Puanlama tamam.umarım tarifi de begenmissındır.

      Sil
  3. olcu cok fazlaymis gercekten, maya instant maya mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölçü tam kalabalık aileler için.maya da kuru maya.

      Sil
  4. ne kadarda güzel görünüyorlar...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelemedim ziyaretine zamandır.bırakacağım sırıne ...

      Sil
  5. Bende çok severim poğaçaları
    Helede böylesi ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun.inşallah denersen beğenisin tarifi.

      Sil
  6. ama bunlar harika olmuşlar,pastanedekiler gibi çok şık duruyorlar puf puf :)

    YanıtlaSil
  7. Süper görünüyorlar, bayıldım.

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık nefis görünüyorlar..Tam benlik bir tarif sıvı yağlı olmasından ötürü:))Maya 2 paket demişsiniz 2 yemek kaşığı kadar diye eklemişsiniz...instant kuru maya mıdır bahsettiğiniz??Yoksa bildiğimiz pakmaya mı??aydınlatırsanız sevinirim..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık canım,sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Canım ellerine sağlık ben de denenecekler listeme aldım bile çok beğendim ,sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  11. yaz geliyor, dikkat etmek lazım belki ama ben inadına raydan çıkmış durumdayım =) o sebeple, tarif kesinlikle denenecektir!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder