Sigara Böreği


Bu böreği çok severim de adı hoşuma gitmez ,keşke kızarma börek olsaydı  veya uzun börek  olsaydı adı .Daha hoş olurdu .Küçük bir kızken sigara böreğini yemeden parmaklarımızın arasında sigara içer gibi tutar pek havalı ağzımıza götürürdük arkadaşlarla .
Bir ara bu kolay böreğe fena takmıştım ,adet olduğu üzere misafir geldiğin de masa donatılırya ,ara sıcakların  olmazsa olmazıydı benim için sigara böreği. 

Yapılışı kolay ,  malzemeleri basit şip şak yapılan bir börek .Eminim  bu satırları okuyan herkes evin de sigara böreğini yapıyordur .Böyle basit bilinen tarifleri bazen yayınlayıp yayınlamama konusun da tereddüt ediyorum .Yine de yemek blogumun arşivin de olması açısında ve sizlere hatırlatma yapmak için yayınlıyorum .
Çocuklarin okuldan gelince nasil oldugunu diger yazim da belirtmistim  ,yorgun ve huysuz çocuklara o saatte sebze yedirmek bir işkence oluyor.Onlar da aperatif yemek istiyorlar .Okul çıkışı ya pizza olacak ,ya poğaça ya börek .Onlar da olmazsa hamburger ,döner diye tutturuyorlar .
Bu aralar bende kendimi hiç strese sokmuyorum ,yeterince hastalıkla ,doktorlarla uğraştıktan sonra  bugünleri kendime ayırmak istiyorum .Rahat rahat evim de oturuyorum ,Tv izliyorum ,evimi temizliyorum,kolay yemekler yapıyorum .Kısaca  hayatımı kolaylaştıracak ,zevk aldığım işeri yapıyorum .Çocuklar börek mi istedi ?Hay hay ... Yesinler ,bir süre sağlıksız beslenseler hiçbir şey olmaz .
İşte anneleri birkaç gün rahat ev hanımı olunca kızlara da okul sonrası bol yağlı sigara böreği düştü .
Malzemeleri ise
-üçgen kesilmiş hazır yufka (paketten 24 adet çıkıyor )
-Böreklik beyaz peynir
-1 adet yumurta
-maydanoz
-kızartmak için sıvı yağı

İnce kıyılmış maydanoz  ,beyaz peynirle karıştırılır içerisine yumurta kırılır .
Üçgen yufkaların  alt tarafına peynirli harctan bir kaşık konulur ve kenarları içe doğru kıvrılarak çok sıkı olmayacak şekil de sarılır .Birleşme yeri  su ile ıslatılır .Böylece kızarırken börekler açılmaz .
Kızgın yagda  çevrilerek kızartılır .Herkese afiyet olsun.

Yorumlar

  1. ellerine sağlık...
    sigara böreği favorimdir :)

    YanıtlaSil
  2. hic boyle uzun sarmadim benimkiler tonbik olur:)evet cnm benim kizimda gozunu borek diye acar boyle uzun sarincada cok guzel olmus ellerine saglik

    YanıtlaSil
  3. olsun ya adıyla güzel o börek, sigara böreği adı değişirse aynı olmaz gibi geliyor bana:) eline sağlık, sevmeyeni yoktur sanırım.

    YanıtlaSil
  4. Isiim konusunda ne haklisin..ozendirici gibi sanki sigaraya..ama severim cokta..ellerine saglik

    YanıtlaSil
  5. Vallahi ben tadına bakarım...Yanında domates peynir ve çay...Başka birşey istemez..

    YanıtlaSil
  6. Canım ellerine sağlık küçük oğlum çok sever sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. İsim konusunda sana katılıyorum canım.
    Bu nefis böreğin daha uygun bir ismi olsaydı keşke.
    Ellerine sağlık tam kıvamında kızarmış nefis bir börek olmuş:)
    Kızartmaları kaldırınca son zamanlarda ben fırında kızartıyorum:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Sigara böreğii ben de yapayım en iyisi :))

    YanıtlaSil
  9. Biz parmak börüğü diyoz.

    Kalın sağlıcakla diyen anne

    YanıtlaSil
  10. Sana katılıyorum canım adı gerçekten hoş değil.
    Ama eskiden öyle denmiş napalım.
    Bizde aramızda sırık böreği deriz olur biter :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder