Kek Top


Ne kadar olmuş kelimeleri cebim de toplamayalı ,sözcükleri dile getirmeyeli .Uzun süredir blogumu güncelleyemedim .Ev de her daim pratik yemekler pişti.Yeni tatlar  deneyemedim .Bahar geldi mi,temizligi de ,gezmesi de beraber geliyor .Camdan vuran her güneş ışığın da toz zerecikleri uçuşmaya başlıyor ,deterjanlar camsiller elden düşmüyor.Kalan zamanda da kendimizi dışarı atıyoruz.Geziyoruz ,tozuyoruz  bahar havasını içimize çekiyoruz .

Bahçe işleri de  bizi bekliyor .Yeni çiçekler alınacak ,topraklar değiştirilecek ,yorgunluk kahveleri yapılacak .Bu günler keyif günleri ,hepimizin saglığı keyfi bol olsun inşallah .

Bu güneşli ve sıcak günler ülkemize de huzur ,istikrar  ve mutluluk getirse keşke.Türk Tv lerini ,haberlerini izlemek bile istemiyorum .Moralim bozuluyor ,bahar havası bile iyi gelmiyor  bana.Meğer ne çok hain yaşarmış Türkiye Cumhuriyetin de .

Tüm bu insanlarla aynı sıralarda mı okuduk ,aynı otobüslere mi bindik aynı parklarda mı gezdik ?

Biz ilkokul da yürekten andımızı söylerken yanımız da değiller miydi?23 nisanlar da beraber Ata'ya saygı duruşunda bulunmadık mı?
Ne oldu da Türküm demek "Milliyetçilik ,yobazlık" oldu ?
Ne oldu da sıkıyönetimi aratan günler geldi ?
Ne oldu da imralıya özel vapur seferleri düzenlendi?

İnsanın ciğeri yanar ,burnu sızlar ya..Ülkemin düştüğü durumu düşünmek ,beni o duruma düşürüyor .Ciğerim yanıyor ,burnum sızlıyor .

İşte yine aynı şey oldu ,oturdum  klavyenin önüne açtım yüreğimi size .
Şimdi konunun özüne ,sayfanın amacına gelelim ve tarifimizi yazalım.

-Kakaolu kek .(daha önce yaptığım ve buzlukta sakladığım keki kullandım .)Buzluktan çıkarttıktan sonra buzunun açılmasını bekleyip kullanabilirsiniz.Böylece evde yenmeyen keklerini ,bisküvilerinizi de  değerlendirebilirsiniz.
-1 adet çiğ krema -200 ml
-ceviz .Çok ince çekilmemesi gerek.
-kakao
-Limon kabuğu rendesi(arzu edilirse)
-1 paket çikolata (bitter tercih sebebi ancak ben evde sadece sütlü çikolata bulabildim )

İlk olarak kek ,geniş bir kabın içerisine alınarak iyice ufalanır.
Küçük  tencerenin içerisine kremayı koyarak ,kaynamaya başladığın da içerisine çikolatayı parçaları eklenilir ve sürekli karıştırılır.Sıcaklığı çıktıktan sonra kremayı ufalanmış kekin içerisine konulur.
Ayrıca limon kabuğu rendesi  ve kakao ve ceviz eklenerek ,yoğurulur.Buzdolabın da dinlendirilir.Sonra ceviz kadar parçalar koparılarak ,yoğurulur.Üzerine kürdan batırılarak ,soğuk olarak servis yapılır.
Ben daha sonra minik kekleri kakaoya  batırdım .Ancak iyi bir fikir olmadığını daha sonra farkettim .Çocuklara kakao ,acı geldi .En iyisi renkli şekerlere yada hindistan cevizine batırmak galiba .

Herkese afiyet olsun.

Yorumlar

  1. Çok ilginç şeyler döndüğü kesin, anlamakta zorluk çekenlerden biri de benim.
    kek'e gelirsek enfes görünüyor ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz bir de okuyan ,gündemi takip eden insanlarız .yine de cozemıyoruz ne olduğunu.Gidişin normal olmadığı kesin ama .

      Sil
  2. Ben de anlamıyorum neler oluyor, nereye gidiliyor...!
    Canım ellerine sağlık nefis bir görüntüsü var. Bloğunu severek takip ediyorum bana da beklerim. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin içini sıkıntı basiyor haberleri ızledıkce .sonumuz hayırlı olur inşallah.

      Sil
  3. ellerine sağlık..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. iyi fikir canım eline sağlık

    YanıtlaSil
  5. Baharla birlikte hepimizde bir rahatlama bir mutlluk var galiba havalarin isinmasi icimizide isitti diyecem ama Turkiyede olanlar yazilanlar inanin icini usutuyor resmen:( ..
    Kek top lar cok guzel olmus goruntusude sevimli..sevdim cok..
    Mutlu keyifli bir hafta sonun olsun sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar uzaklar da yasamakta gönlümüz ülkemizde.Kalbimiz orasi için atıyor .orayı dusunuyor .

      Sil
  6. Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  7. Ağzına sağlık,inşallah ülkemizde herşey düzelecek,ben inanıyorum..İnsanın yüreği sızlaması lazım,bu bizim ülkemiz,ötesi var mı!Tarifin çok hoşuma gitti,özellikle içine krema girmesi beni bitirdi:)Kakao görüntüsü itibarılya çok hoş duruyor ama acı diyorsan herhalde h.cevizi de güzel olur,sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar için renkli sekerler daha cazip geliyor.Kakaolu onlara biraz acı geldi.çoğunu ben yedim zevkle .

      Sil
  8. evet umarım bu karamsar günler aydınlığa ulaşır en kısa sürede,çok anlamlı bir şekilde dile getirmişsin,keke gelirsek süper görünüyor ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karanlık gunlerı nasıl atlatılırız bilmiyorum.Bu konu da çok olumlu değilim ben.ama kek için yorumlarina teşekkür ederim.

      Sil
  9. eline sağlık canım süperrr...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol.ben de senin lezzetli lazanyayı deneyeceğim en kısa sürede.

      Sil

Yorum Gönder