Maydonozlu Poğaça

Uzun zamandır bloguma yazı ekleyemıyorum.Yaptıklarımın fotograflarını cekmeyı bıle unutuyorum.Sureklı bır kosturma ve yenı hobıler bulma derdındeyım.Benımkı de bır acayıp durum ıste.Hemen herseyden sıkılıyorum.Cocuk gıbı yenı oyuncaklar arıyorum.Ama blogumu ıhmal etsem de unutmaya hıc nıyeyım  yok.Cunku yemek pısırmek benım en buyuk hobım.Gecen gunler de arkadasım arayıp gelmek ıstedıgını soyleyınce cabucak yaptıgım pogacam var bugun tarıf olarak.Evde kı malzemelerden kolayca hazırlana bılecek bır tarıf .
Malzemelerı,
-yarım paket yaşmaya
-1 su bardağı süt
-2 tatlı kaşığı şeker
-1 tatlı kaşığı tuz
-yarım bardak sıvıyağı
-çay kaşığının ucuyla karbonat
-üzeri için birkaç damla sirke
-Aldığı kadar un
 içi için  yaklaşık 300 gr beyaz peynir veya lor peyniri
yarım demet maydonoz
İlk olarak ılık sütün  içerisine şeker ve tuzu ilave edelim .Mayayı elimizle ezerek ılık bir ortam da mayalanması için bekletelim .Sıvıyağı ekleyerek azar azar unu karıştıralım bir taraftan yoğuralım  karbonat ı ekleyerek üzerine sirkeyi koyalım ve birkaç dakika bu şekilde bırakalım .Sonra tekrar karbonatın da mevcut hamurla karışması için iyice yoğuralım .Yaklaşık bir saat kadar üzerine  nemli bir bez örterek dinlendirelim .
Peyniri elimizle ufalayalım ,maydanozları ince keserek peynirle karıstıralım .Cevizden büyük parçalar kapararak hamuru elimizde bastırarak tezgahta açalım .İçten bir miktar koyarak kapatalım .Önceden ısıtılmış fırında Poğaçaları pişirelim . Arkadas sohbetıyle ıyı gıden bır tarıf.Sevgıler.....

Yorumlar


  1. Ellerinize sağlık nefis bir poğaça olmuş Bloğunuzu bugün gördüm ve takibe aldım bana da beklerim. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. oluyo öyle zaman zaman kopuşlar, ama bloklarımızın yeri ayrı galiba kolay kolay bırakamıyoruz.Poğaçalar nefis eline sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Onemnli olan arada sirada da olsa tarif lerini bizlerle paylasman:) hepimizin yogun donemleri oluyor ihmal donemleri ama naksat hic unutmamak:)) ellerine saglik diyorum pogcanin her cesidine bayilirim..buda nefis olmus..sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik canim cay saatlerine eslik edecek harika bir pogaca afiyetle tuket.. sevgiler

    YanıtlaSil
  5. arada hepimize oluyor,aynı şeylerle uğraşmak sıkıcı gelebiliyor,ama seninde dediğin gibi hiç bir hobi yemek sevdamızın önüne geçemiyor işte :)eline sağlık,hayırlı kandiller...

    YanıtlaSil
  6. ELİNİZE SAĞLIK ÇOK LEZZETLİ OLMUŞTUR HELEDE ÇAY İLE ÇOK GÜZEL OLUYOR POĞAÇA

    YanıtlaSil
  7. çayla ne güzel olur çok severim çay poğaça ikilisini
    ellerine sağlık çok güzel olmuşlar

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel yakışıyor maydanoz poğacalara canımmm ellerine sağlık sunumda şahane olmuş,sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık canım,sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Epeydir poğaça yapmıyorum aslında çok severim, dediğin gibi maydanoz peynir ve arkadaş sohbeti çok yakışıyor, eline sağlık canım, afiyet bal olsun. Sevgilerimle... (blogunu ihmal etmemene sevindim)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder