Ukrayna Mutfagindan Secmeler


Ara sira  fotoğraf albümlerini karıştırmak gerekiyor .Icerlerin de ne kadar unuttuğumuz  anılar oluyor .Tamamen aklımızdan silinen olaylar fotoğraflarla bir´anda zihnimiz de beliriyor .Eskiden fotoğraf albümleri özenle düzenlenir ,Tarih sırasına göre yerleştirilir ,arkasına gerekli açıklamalar yazılırdı .Oysa dijital kameralar ,son model cep telefonları çıkınca albümler de dolaplar da ,çekmeceler de unutuldu.

Çoğunlukla çektiğimiz yüzlerce fotoğraf, kameralar da  kalıyor .Çoğunu beğenmiyoruz ,daha sonra fotoğrafçıya gidersek cikti aliriz diyoruz.Aradan gecen Zaman da birikiyor birikiyor binlerce değişik poz bizi bekliyor .Elimiz de ise bir tane bile cüzdanımız da taşıyacağımız fotoğraf olmuyor .Çok isteyince yine cep telefonlarımızı acip bakıyoruz fotoğraflarımıza ,sevdiklerimize .

Teknolojiye  hepimiz ayak uyduruyoruz .Babaanneler ,anneanneler bile torunlarının resmini cep telefonlarıyla çektiriyor .Altın  günlerine gittiklerin de yine cep telefonlarını acip sevgili torunlarının resmini gösteriyorlar.

Bizler de blog yazarı olarak mümkün olan her yer de yemek fotoğraflarını çekiyoruz .Ben de kuralı bozmadım ukraynalı arkadaşımın bizi noel yemegi davetin de bir sürü fotoğraf cektim ve unuttum .Noelin üzerinden 6 ay geçti ama ben fotoğraf makinemin hafızasın da unuttum bu degerli hatıraları .

Arkadaşım bir kaç aileyi noel kutlamasına çağırdığın da çok güzel hazırlanmıştı .Ancak biz domuz yemediğimiz ve diger arkadaşlarımız sadece helal gıda yedigi için çok dikkat etmiş -Menüsünü sadece  balık ve tavuk ürünleriyle hazırlamıştı.Ellerine saglik Annacigim ....Ve iste bize özel hazirlanmis yemeklerin fotograflari.

Mantar salatasi .Yesilliklerle süslenmis  ve limon sosun da bekletilmis.


Lahana sarmasi .Bizim bildigimizden ,yaptigimizdan cok farkli .Lahanalar cok az haslandiktan sonra sebzeli karisima sariliyor.


Haslanmis balik ve yumurta  jöle kivamina geldikten sonra kasik kasik yeniliyor .Ukrayna gibi bir ülkede havalarin ne Kadar soguk oldugunu unutmayalim.

 Patates salatasi .Üc katli üc renkli .
 Firin da tavuk eti.Patatesler mantar seklin de kesilmis .Güzel bir servis yöntemi .
 
Arkadasimin esi hobi olarak mantarlarla ilgileniyor .Hertür mantari taniyor,biliyor ve topluyor .Topladigi mantarlarin da daha sonra tursusunu yapiyormus .Yukari da gördügünüz de Almanya da topladigi mantarlarla yapmis oldugu tursu .
 
 
 

Yorumlar

  1. Çok ilginç lezzetler paylaşımınız için teşekkürler...Bloğunuzun takipçisiyim. Bana da beklerim. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  2. Bende değişik lezzetleri severim paylaşım için teşekkürler.Banada beklerim..
    ÇEKİLİŞİM VAR HERKESİ BEKLERİM.

    http://semadanlezzetler.blogspot.com/2013/06/semadan-lezzetlerden-buyuk-cekilis_16.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişik lezzetleri deneyenlerin buluşma sayfaları desene.hepimiz deneyip ,yazıyoruz .

      Sil
  3. Mantarlara bakkk :D ımmm :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi elleriyle toplamışlar.aslında biraz korktuk zehırlenırmıyız diye ama çok tecrubeleri.olmedık,saglıklıyız .merak etmeyin....

      Sil
    2. Sağlıklıysanız problem yok demektir. :D Buraya gelip gittikçe mantar fotoğraflarında takılı kalıyorum ben :D

      Sil
  4. Teknoloji hem iyi hem kotu..bende resimleri albumlerde severdim..mektup yazmayi almayi ama simdi nerdeee..ama bizleri dunyanin bir ucuna goturdugu aninda bilgi alindigi sevdiklerimizle yuzyuze gorusup konustugumuz icinde seviyorum..bizler icin dostluklar ne kadar degerli yabanci ulkelerde sansliyiz guzel arkadasliklarimiz oldugu icin. Nefis bir menu hazirlanmis sizlere ozellikle haslanmis balik ve yumurta- jello gibi dedigin cok ilginc. Tadi nasildiki merak ettim
    arkadasinin ellerine saglik gecte olsa:) ama kabahat senin:) sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzaklarda yaşayanlar için teknoloji büyük bir nimet.anında sevdiklerimize ulasiyoruz.

      Sil
  5. ukrayna mutfağı hiç bilmiyodum.
    ama bunlar güzel gözüküyor.
    bana nedense uzakdoğu mutfağını anımsattı.
    bi ilgileneyim.
    yeni bişiler öğreneyim.
    :)

    YanıtlaSil
  6. Uzakdoğu mutfağı ayrı bir ekol.dün o malzemelerisk satan bir dükkana gittik.inanılmazdı.paketlere ki kuru balıklar yüzlerce sos cesidi.ilginçti.

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel tarifler elinize sağlıkk:)

    YanıtlaSil
  8. Arkadaşınızın ellerine sağlık canım.
    Başka bir kültür olunca tabi insan ister istemez biraz tedirgin oluyor , kuru fasulye pilav yanınada bir kafa soğan birazda ayran ohh hiç bir şeye değişmem:)))

    YanıtlaSil
  9. Hepsi çok güzel ve lezzetli görünüyor, mor mor patates salatasına bayıldım, zaten çok severim patates salatası, herhalde mor lahana kullanmışlar, yalnız aman mantara dikkat, sakın kendin toplama, köylülerin topladığından da kork, annemin hastalığında hastanede onu beklerken başka hasta yakınlarıyla tanışıp, sohbet ediyor insan, bir çocuğun annesi mantardan zehirlenmişti, işin ilginci ailede aynı yemeği yiyenlerden başkalarına bir şey olmamıştı, kadın fenalaştı, bir türlü iyileşmedi, karaciğer nakli yapıldı oğlundan buna rağmen kurtulamamıştı, ölüm haberi gelince nasıl perişan oldu aile, biz de günlerdir onlarla aynı koridorlarda bekleşe, otura, konuşa çok sarsılmıştık, gözlerimiz dolmuştu, ogün bugün eve mantar sokmuyorum ben....haberin olsun herkese de söyle canım mantara güvenme...o çocuğa doktor demiş ki, kültür mantarı bile çok bekletilirise zehirli olabilirmiş hiç unutmuyorum.
    sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder