Jöleli Muzlu Pasta


Havalar soguyor Almanya da .Sonbahar artik kendini iyiden iyiye hissettirmeye basladi.Türkiyedekiler herne Kadar kis hazirliklari yapsalar,tursulari kurup ,recelleri káynatsalar da bugünler benim icin günese doyma günleri .Artik gökyüzünün Almanya da gercek rengine dönme günleri geliyor .Basimizi kaldirip baktigimiz da sadece gri rengi görecegiz .Yagmuru ,sogugu ,kar yagmasi ise sadece gri dünyaya bakmaktan daha ilginc.Yagmurun sesini dinleyebilirsiniz , deli gibi islanip ,semsiyenin altina siginabilirsiniz ,kar yagdigin da ilk kar tanesini yakalamaya calisip ,sonra ki günler de kartopu firlatmanin zevkine de varabilirsiniz .

Ama gri bir dünyaya bakmak Kadar ic bayici baska birsey var midir?Bunalima girer en mutlu insan bile .Hayatimizi gökyüzü gibi grilestirmeden ,gezme tozma ,Parlak günes isiklarindan yararlanma vakti .
Havadurumuna bakarak ertesi gün havanin günesli olacagini ögrenmemle  telefona sarildim .Uzun zamandir bahce de oturmaya cagirmak istedigim arkadaslarimi arayarak ,bize davet ettim .Yaptigim Pasta cok kolay ve pratikti.Elinizin altinda malzemeleriniz oldugun da 20 dakika da hazirlayabilirsiniz .Ancak ben pastanin iyice dinlenmesi icin birgün önce yaptim ve buzdolabina koydum .Muzlari icine yerlestirmeden limonla ovmama ragmen ,kestigim de icinde ki muzlarin renginin degistigini gördüm .Bu konu da ne yapilabilir bilmiyorum .Muzlu pastalari cok seviyorum ama neyaparsam yapayim 2.güne pastada ki muzlarin renginin kararmasina cözüm bulamiyorum.Bilgisi olanlar beni aydinlatirsa sevinirim.
Gelelim pastamiza,
malzemeler
-3  katli sade Pasta tabani
-2 adet muz(limonla ovuldu ama cok ise yaramadi)
-1 adet tart jölesi
-pastayi islatmak icin süt
kremasi icin
-1 paket sivi krema
-1 paket krema sertlestirici
-1paket Schmand (Labne peyniri de kullanilabilir.)
-4 yemek kasigi Seker
-1 paket vanilyali Hazir toz puding

ilk olarak krema hazirlanir .tüm malzemeler mikserle karistirilir,buzdolabin da sogutulur .Krema sertlestiricinin ne oldugunu da sanirim aciklamam gerek .Almanya da ilk defa gördüm ve kullandim .kutu kremanin icerisine katip karistirdiginiz da krem santi elde ediyorsunuz .Siz de direk krem santinin icerisine diger malzemeleri ekleyerek pastanin kremasini yapabilirsiniz .

Pastanin alt kati süt ile hafifce islatilir ve  üzerine krema konur ,ince muzdilimleri yerlestirilir .Diger kat icinde ayni islem yapilir .En üstüne de krema sürülür .Dolapta bu sekilde dinlendirilir .Daha sonra tart jölesi üzerindeki Tarife göre hazirlanir:Muz dilimleri pastanin üzerine yerlestirildikten sonra jöle dökülür ve soguyup sertlesmesi beklenir .Iste bu Kadar ,Yas pastamiz hazir ,Herkese afiyet olsun.





 

Yorumlar

  1. Gri gökyüzü hakikaten insanın içini sıkıyor:(( muzlu pasta harika görünüyor afiyet olsun, eline sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. pratik ve nefis bir pasta olmuş ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. pastan bir harika canım bir dilim bize düşer mi acaba

    YanıtlaSil
  4. meyve salatasında jöleyi denemişliğim vardır ama pasta da denemedim. güzel bir tarif, ellerine sağlık:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. meyve salatasında jöleyi denemişliğim vardır ama pasta da denemedim. güzel bir tarif, ellerine sağlık:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. ay o kadar mı gri ya.
    :)
    muz ve çikolata delisi olarak, muzlu jöleli, bayılırıım.
    hep hazır yerim.
    not aldım.
    bi deneyim.
    :)

    YanıtlaSil
  7. Malesef havalarimiz yavastan soguyor ben dun gece somineyi bile actim:)) usutuyor artik geceler..Kis basladimi bitmek bilmiyor:(.Pasta nefis gozukuyor..ben muz kullanacaksam pasta suslemede genelde ikramdan once kesip susluyorum..ama tabiki jole kullanmiyorum ozaman..muzun kararmasini bende sevmiyorum..arkadaslarinizla guzel bir gecirdiginizden eminim..gunesli gunler diliyorum:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder