MANDALINALI PASTA

Esimin dogumgunu oldu mu beni bir stres aliyor.Ne yapsam etsem de güzel bir dogumgünü gecirse diye düsünüp duruyorum .Düsünüyorum ,düsünüyorum ve artik degisik hic birsey bulamiyorum .Beraber gecirdigimiz 16 dogumgünü icerisin de farkli süprizler ,ilginc hediyeler ,partiler hazirladim .Sonra da geriye baska birsey kalmadi ,ne yaparsam yapayim son iki yildir farkli bir hediye ,süpriz bulamiyorum .

Bir seferin de dogumgünü icin arkadaslarimiza gizlice haber verip ,yer kiralayip ,sanatci ayarlayarak keman dinletisi hazirlamistim .Sagolsunlar farkli sehirlerden bile sevdiklerimiz gelmisti de ,tam süpriz olmustu kocama.Hersene  aldigimiz hediyeler ise gömlek ,kravat ,icki ,eeee bir daha gömlek ,kravat.Erkeklere hediye olanaklari daha kisitli.

Bu Kadar düsündükten sonra hicbirsey bulamadim ,beraber discoya gitme fikri  de cazip gelmedi .Disari cikmak ,muzik dinlemek belli yastan sonra yorucu oluyor .Insan rahat ,huzurlu muzikler dinlemek istiyor .En sonunda ev de kalip sevdigimiz bir arkadaslarimizi cagirdim .Yakin bir sehir de oturan kardesimin de  gelmesiyle sadece bol sohbet ,kahkaha ,aperatifler olan güzel bir masa hazirladim bahceye .Arkadasimizin yaptigi ciger tava da dogumgünü kutlamasin da basköse de yer aldi.

Degisik bir Pasta yapmak icin internette dolasirken ,"Tatli yiyelim Tatli konusalim"sayfasin da asagi da yazacagim tarifi gördüm ve ölcüler de bazi degisiklikler yaptim .Malzemeleri alip denedim .cok begendim ,tadi aromasi tam yerindeydi.malzemeler ise,
 kek icin ,
-4 yumurta
-1 su bardagi Seker
-2 yemek kasigi  margarin
-1 su bardagi ilik süt(125 ml)
-300 gr un
-1 paket kabartma tozu

krema icin ,
-2 paket sivi krema
-2 paket krema sertlestirici
-2 paket Schmand
Türkiye de bulunmadigi icin labne peyniri de kullanbilirsiniz.
-8 yemek kasigi Seker
-1 paket Hazir toz vanilyali puding

üzerinin jölesi icin,
-2 adet renksiz Pasta jölesi
-2 tane mandalina konservesi
-konservelerin suyu

ilk olarak ilik sütün icerisine  margarin ,yumurta ve Seker konularak mikserle iyice cirpilir.
Diger malzemeler de eklenerek kek hamuru elde edilir .Tepsinin altina yagli kagit serdikten sonra ,önceden isitilmis firina verilir.
180 derece de kek pisirilir .
Ayri bir karistirma kabin da sivi krema ,sertlestirici ile cirpilarak ,krem santi elde edilir .Icerisine Schmand ,toz puding ve Seker eklenir .Mikserle güzelce cirpilir.

Pisen kek firindan cikarilir ve soguduktan sonra üzerine krema sürülür.

Jöle üzerinde yazili olan sekilde hazirlanir .Ancak pisirmek icin su degil mandalina konservesinin suyu kullanilir.Mandalina konservesi suzgece alinir ve iyice suyunun cikmasi saglanir .

Kekin üzerine dökülen krema iyice sertlestikten sonra takriben 3 Saat sonra mandalinalar  üzerine dizilir ve ilik hale gelen jöle üzerine dökülür .ortasindan baslayarak ,tepsi de bos yer kalmayana Kadar jöle yaydirilir.
Bu güzel ve lezzetli pastayi yaptim ama o telasla fotograflarini cekmemisim .En son mumlari üflemeden bir poz yakalayabildim .Umarim siz de bu pastayi denersiniz ve benim kadar begenirsiniz.



 

Yorumlar

  1. hayırlı yaşlar olsun canım harika pastan içinde eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. pasta harika canım.eşine nice sağlıklı mutlu yıllar.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. nice güzel yaşları olsun kutlarım tatlı da değişik hafif olmuş afiyetle ..

    YanıtlaSil
  4. Esine birlikte gecireceginiz nice 16 seneler diliyorum..
    Pastasi nefis gozukuyor ..cokta beyendiginize gore denenmesi gerekenlerden..afiyetler olsun nice senelerde..sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar, yemek sitenizi ilgililere duyurmalı. :)
    Kafa Dergi'ye beklerim. Bir de yeni hikaye serimi hem okumak hem izlemek için Ters Düz'e. Sevgiler! :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder