Meyveli Dogumgünü Pastası


Gelsin pastalar ,gitsin börekler .Bu ev de baska birsey pismez mi diyenler ,simdiden söyleyeyim ,piser de burada yayinlanmaz .
-Üfff bu da yazilir mi bunu da herkes biliyordur dedigim o Kadar cesit oldu ki.
Veya fotografini cekmeyi unuttugum  neler var neler .Yemekler ,tatlilar midemiz de ki yerini aldiktan sonra benim aklima fotograflarini cekmedigim geliyor bazen .

Aslinda hamurisleriyle uğraşmayı seviyorum  ama ayni seyleri yapmak bana göre degil .Hayatim da böyle degil mi ,ayni yerlere tatile iki kere gitmem ,ayni pastayi iki kere yapmam ,ayni  insanla iki gün bulusmaktan hoslanmam .Hep degisik olmali ,hep yeni olmali .Iste o yüzden bu blog var oldu .Yenileri yapayim ,yeni kurbanlara deneteyim diye .Zavalli arkadaslarim ve ailem .Deney yapiyorum üzerlerin de .

Arkadasimin dogumgünü icin süpriz bir Pasta var bugün .Dogumgünü icin ona özel birseyler yapmak istedik ,havalar da güzel oldugu icin ,baska bir arkadasin bahcesin de toplandik .Mangalimizi yaptik ,pastamizi  yedik .Ama Almanyanin havasina güven olmadigini unutmusuz bir anda bastiran yagmurla ,kacacak delik aradik .

Gelelim süslü pastaya ,kullanilan malzemeler,
-1 adet sade 3 katli pastatabani
-1 adet kuvertür Beyaz cikolata
-200 ml bir kutu krema
-1 adet  meyve konservesi (Kücük kesilmis karisik meyveler kullanilabilir)
-Seker hamuru
-keki islatmak icin meyve suyu(Konserve süzülerek ,Pasta islatilabilir)

ilk olarak Beyaz cikolata kuvertürü sos tenceresine birkac parcaya bölünerek alinir .Sürekli karistirarak ,orta isidaki firin da erimesi saglanir.
Eridikten sonra icine ,krema eklenir .Kabuk tutmamasi icin sürekli karistirilir.
Kekin herbir Kati meyve suyu ile hafifce islatilir.soguyan Beyaz cikolatanin bir kismi üzerine dökülür .Karisik meyveler bir sira dizilir .
Diger kat icin de ayni islem yapilir.En üste ise meyve koymadan sadece Beyaz cikolata eklenir .Buzdolabina konarak en az 5 -6 Saat beklemesi saglanir .
Daha sonra ise üzeri Seker hamuru ile süslenir .Benim minik ciceklerime kizim da yardim etti ,hatta birara elimi kestigim icin esimden bile yardim istedim .Ama sonuc güzel ,tat nefis oldu .Yiyenlerden güzel iltifatlar aldi ,süslü dogumgünü pastasi.
 

Yorumlar

  1. Beyaz ve mavi ne kadar değişik ve güzel olmuş, eline sağlık, bu arada ben senin tam tersinim:))aynı pastayı yüzlerce kez yapıyorum, aynı poğaçayı da:))zaten fazla tatlı, pasta vs. bilmem birkaç tane bildiğim var onları yapıp yapıp duruyorum:)))
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Güzel görünüyor ellerinize sağlık mavi ve beyazın uyumunada bayıldım.

    YanıtlaSil
  3. maviyide çok severim canım.mavi beyaz uyumuna bayıldım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. mavi renk hem deniz hemde gökyüzü rengi o yüzden iç açıçı bir pasta olmuş eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. mavi amvi masmavi bu pastayı çok sevdim
    ben de doğumgünüme istiyorum ama :)))
    ellerine sağlık ve de geçmiş olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Maviş maviş ne şık olmuş
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar canımm:)
    İnternet problemi nedeniyle gecikmeli ziyaretlerimle güne başlıyorum bugün.
    Pastaya gelince, renkleri ve güzelliğiyle harika ötesi görünüyorsa,lezzetinin de süper ötesi olduğuna eminim:) Ellerine sağlık canım çokk güzel olmuş.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar canımm:)
    İnternet problemi nedeniyle gecikmeli ziyaretlerimle güne başlıyorum bugün.
    Pastaya gelince, renkleri ve güzelliğiyle harika ötesi görünüyorsa,lezzetinin de süper ötesi olduğuna eminim:) Ellerine sağlık canım çokk güzel olmuş.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. Elinize sağlık lezzetli ve pratik olmuş :) ne tesadüftür ki bugün bende hazır pandispanya ile pasta yaptım ;) Süslemesi eğlenceli oluyor, fazla uğraşmadan... gerçi benim ki biraz fazla sade oldu :D Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder