Patates Sufle

Çok eskilerden bir Tarif ,ilk yemek yapmayı öğrendiğim ,ilk mutfakla basa çıkmaya çalıştığım zamanlardan .Üstümden ter akardı  yemek yaparken ,ya beceremezsem ,ya tutturamazsam diye telasa düserdim .Beceremeyip ,tutturamadığım da o Kadar Zaman  olurdu ki.

Ama bu Tarif öyle degil ,becerememek gibi bir sans yok ,karistir malzemeleri  ver fırına .Böreğin yerine ,pilav ve makarnaların yanına iyi bir alternatif .Her et yemeginin yanına pilav yapmaktan biktim ,bizler de makarna,pilav  yemeden doymuyoruz .Patates sufle ise havali adıyla misafirlerinizin ve ev ahalisinin hem gözüne hem midesine hitap edecek .

Kullanacağımız malzemeler,
-3 adet büyük Boy patates
-2 su bardağı un
-1 su bardağı yoğurt
-1 su bardağı siviyag
-1 yumurta
-1 paket kabartma tozu
-tuz,karabiber
-200 gr rendelenmiş peynir veya cökelik
-taze nane (bulamazsanız kuru naneyi de arzu ettiğiniz miktar da kullanabilirsiniz.)

Patatesler rendenin kalin tarafıyla rendelenir.
Buyuk bir çukur tabaga alınarak tüm malzemeler ilave edilir.
Yuvarlak borcama bir miktar sivi yag sürülür ve karıştırılan tüm malzemeler eşit olarak dökülür.
Önce den ısıtılmış fırında 190 derece de pişirilir .Ben yaklaşık 40 dakika üzeri kızarana Kadar pişirdim ama pisme süresini kendi fırınınıza göre ayarlamanızı tavsiye ederim .
Herkese sıcak ve güneşli günler....

Yorumlar

  1. Enfes bir lezzet ,kızlarım bayılacak aldım tarifi gidiyorum,sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. harika bir şey olmuş arada bir değişiklik şart işte buda uygun aldım tarifi canım eline sağlık

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık çok severim sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. lezzeti görüntüsünde...ellerinize sağlık, denemem lazım, çok hoşuma gitti...

    YanıtlaSil
  5. eski tarifler şaşmaz yarı yolda bırakmaz :) eline sağlık

    YanıtlaSil
  6. Hımm harika görünüyor çok düzgün bir dilim çıkmış hemde :)

    YanıtlaSil
  7. Ben de çok beğendim, patatesin salatasını çok severim, bu da enfes..eline sağlık, ben de deneyeyim..sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Nefis görünüyor, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  9. İmrenerek okudum yazınızı. Benim de beceremediğim bir şeydir sufle. Acaba bu tarifi yapabilir miyim? Deneyeceğim mutlaka ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. İmrenerek okudum yazınızı. Benim de beceremediğim bir şeydir sufle. Acaba bu tarifi yapabilir miyim? Deneyeceğim mutlaka ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Nefis gozukuyor elinize saglik...sufle hic denemedim tesebbuste etmedim:)) ama bunu deneyebilirim kolaya benziyor ..afiyetler olsun..sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Nefis görünüyor. Yarın hemen yapmak istiyorum.
    Çok özendirdiniz :)

    Not:Patatesler çiğken rendeleniyor sanırım. Çok emin olamadım....

    YanıtlaSil
  13. Selam canim paylasim icin tesekkürler patatesin her türlüsünü severek yerim bu da nefis görünüyor ellerine saglik canim sevgilerimi biraktim bana da beklerim canim sevgiler♥

    YanıtlaSil
  14. Patetes olur da sevilmez mi? Hele bir de fırında ve bu malzemelerle. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Patetes olur da sevilmez mi? Hele bir de fırında ve bu malzemelerle. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder