çikolata Pudingli Kek

Kek yapmanin cok kolay oldugunu düşünüyorum .Basit malzemelerle harika kekler yapilabilir ama tabii püf noktalarini kacirmamak gerek .Mesela Bayat yumurta ile kekiniz kabarmaz veya yumurtalari dolaptan ciktigi gibi kullanirsaniz ,kabarma ihtimali cok dusuk olur kekinizin.Bir de herkesin klasik bir kek tarifi vardir .Karistir ,cirp ,hooop yarim saatte Hazir kek .Benim de sürekli kullandigim bir kek tarifim var .Ama arada sirada degisiklik iyidir .Diger arkadaslarimin yaptiklarini  denemeyi ,interneti karistirmayi seviyorum .Can sıkıntısından patlarken ,kendime uğraşacak birseyler ararken cahidejibek.com sitesin de sade kek tarifini buldum .

Hazir kendimi gaza getirmisken de hemen pisirmek istedim .O da ne ev de Kakao kalmamis .Kizim da israrla cikolatali birseyler isteyince mutfakta  buldugum toz cikolatali pudingle keki karıştırmaya karar verdim .Tarif  Cahide sultandan  ama degisiklikler benden .

Gelelim Tarife ,
-3 yumurta
-1 ,5 su bardagi Seker
-2 su bardagi süt
-yarim su bardagi siviyag
-3 su bardagi un
-1 paket kabartma tozu
-yarim cay kasigi kabartma tozu
-1 paket vanilya
-1 paket toz çikolatalı puding


Yapimi ise klasik .Ilk olarak yumurta ve sekeri cirpalim .Icine un haric diger malzemeleri ekleyelim ve mikserle cirpalim .Unu yavasca ilave ederek karistiralim .
Ben kücük boy tepsi firininin altina yagli kagit koyarak ,kek karisimini üzerine döktüm .Önceden isitilmis firin da 180 derece de yaklasik 20 dakika pisirdim .Bize görek sekeri biraz az di, bu yüzden servis esnasin da üzerine pudra sekeri ve cirpilmis krema döktüm .Tarifi denemek isteyenler ,tatliyi seviyorlarsa Seker miktarini artirabilirler .

Kek gercekten de sünger gibiydi .Kivaminin cok iyi oldugunu   ve yumusacik oldugunu söyleyebilirim .Bence pandispanya olarak Pasta yapimin da gönül rahatligiyla kullanilabilir .En kisa süre de bu tarifle Yas Pasta da hazirlamak istiyorum .Sevgilerimle...
 

Yorumlar

  1. Canım,
    ellerine sağlık. nefis dokulu bir kek olmuş. Missler gibi de kabarmış MaaşAllah.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  2. Guzel ve kolay bir tarife benziyor, mutlaka deneyecegim..goruntude hos..ellerinize saglik..sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ohohh...super benim icinde bir dilim ye lutfen harika gorunuyor.. ellerine saglik..:-)

    YanıtlaSil
  4. kek çok güzel ve lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. çikolata ve kek ha uffff yaaaa şu mayonezli ve bu keki yapmalı pazar için.
    :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder