Pankek


Pazar sabahlari olmazsa olmazimiz ,kahvalti da degisik birseyler yemek .Eger olur da sofra da klasik bir pazar kahvaltisi olursa ev ahalisinin surati asilir .Ben de görevlerini eksiksiz yerine getirmeye calisan bir anne olarak farkli yemekler hazirlarim .Bundan nefret etsem de!!!!

Ben aslinda pazarlardan nefret ederim .Ezelden beridir ,bize dayatilmaya calisilan pazar günün ki mutlu aile tablosu beni deli eder.Cocukken pazartesi okula gidecek olmanin ,pazar aksami banyolarininin ,dallasi bir türlü izleyememenin derdi alirdi beni .Ise girince ise , pazar aksamlari agirlik cöker pzt.kabusunu düsünmeye baslardim .Simdi ise sevmiyorum iste pazarlari ,zorla mi canim....

Uzun kahvaltilar ,masanin üzerinde ki daginikliklar ,kirli tabaklar da nefret ederim .Hepsi bir araya gelince  bana iskence yapilmis gibi olur .Pazar günleri" Allahim sana geliyorum "diye ciglik atmak isterim .Huysuz sirin gibi ,herseyden nefret ederim pazar günleri ,sirf bu psikolojimi düzeltmek icin kokulu mumlar yaktim ,terapi müzikleri evde dinledim ,hicbiri fayda etmedi .En iyi ilac yatip uyumak .

Pazar günlerini sicak yatakta uyuma günü ilan etmek istiyorum basbakan olursam .Öglene Kadar tüm halkimiz uyuduktan sonra ,hazirlayacagim ikinci kararname ile ögleden sonra da kanepe de miskin miskin yatmak gerekecek .Yemekler aperatif seklinde hazirlanacak ,TVkarsisin da bolca patlamis misir tüketilecek .Sonra pazar aksamlari film izlenirken kanepe de uyku ya dalinacak .

Iste budur ,pazar mutlulugunun formülü.

Ben böyle fantezi dünyasin da yasarken evdekiler pazar günü uyanmis ,mutfakta ac kedi gibi dolasmaya baslamis oluyor .Kizkardesimden aldigim pankek tarifi .Kac kere yaptiysam hepsinde de harika sonuclar aldim .Denemenizi israrla tavsiye ederim .Ama bence olmazsa olmazi bir kutu Nutella.Yok onu istemem derseniz ,bal dökün ,sekere bulayin ,peynire sarin ama pankeklerinizi afiyetle sicak sicak yiyin .

Malzeme listesi ,
-2 yumurta
-1 yemek kasigi Seker
-1,5  veya 2 su bardagi un
-1 paket kabartma tozu
-1 paket vanilya
-1 yemek kasigi oda sicakligin da tereyag
-1 su bardagi süt

Ilk olarak ,Seker ve yumurta catalla güzelce cirpilir .Diger malzemeler ilave edilir .Topak olmayacak sekil de tüm malzemelerin güzelce karismasi saglanir .Teflon tava isitilarak ,üzerine birkac damla aycicek yagi konur ,her tarafina güzelce yag yayilir ,Yagin fazlasini ,kagit havluyla alabilirsiniz.
Kepcenin yarisina Kadar gelecek sekil de  sivi hamur  alinir ve sicak tavaya dökülür .Koydugunuz hamuru mümkünse yuvarlak olacak sekilde dökmeye calisin .Kabarip bir tarafi hafif kizarmaya basladigin da diger tarafini cevirebilirsiniz.Hepsi bu Kadar sonra ,yaradana siginip basliyorsunuz yemeye .Ölcüler yaklasik 4 kisiliktir .Herkese simdiden afiyet olsun.
 

Yorumlar

  1. Uff acaip güzel olmuş ellerine sağlık Özgür tatlar..

    YanıtlaSil
  2. İsteksiz yaptiginiza inanmadim yoksa boyle guzel olmazlardi;)

    YanıtlaSil
  3. Pankek vazegicilmezimiz:)) elinize saglik..ahh o pazar gunu sendromlari eskidendi bende..simdi artik yok kalmadi:))

    YanıtlaSil
  4. PUFPUF ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYORLAR CANIM.ELLERİNE SAĞLIK.SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  5. hah haaa. yazık sana amaaaa. pazar gününü serbest bıraksınlar senin tamam yaaa.
    :)

    pankek pek severim ve bu tarife bakıp yapıcem hafta sonu.
    :)

    YanıtlaSil
  6. senin bu fotoları yemek lazım.
    salata ve pankek sona da aşure.
    :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder