Aglayan Pasta

Yazima baslarken güzel bir yemek tarifi verebilir ,ne kadar lezzetli pasta yaptigimdan ,harika görünümlü bir kurabiyeden bahsedebilirdim .Maalesef yemek blogu yazmama ragmen ,profosyonel asci degilim .Herseyi 50 kere deneyerek ,yeni lezzetler kesfetme durumunda da degilim .O kadar bol malzemem  ve o kadar bol zamanim da yok .Kendi  halinde ,kendi mutfagin da yemekler pisiren sonra da tecrubelerini kaleme alan mütevazi bir ev hanimiyim .

Ev hanimligima bakip ,durumu düsünmeden haddimi astigim anlar da oluyor tabii .Efendime söyleyeyim ,cok bilmislik yaptigim ,herseye atladigim durumlar yasanmiyor degil .

Arkadasimin arayip ta esi icin evlerin de dogumgünü partisi  düzenleyecegini söyledigin de pastasini ben yaparim  diyerek söz verdim .Önce aglayan keki hazirladim ,dolapta dinlenmeye aldim .Sonra da bircok kere yaptigim Cilekli sarlot Pastayi yapmak istedim .Görüntüsü güzel ,tadi guzel ,pek de havali olur bu pasta .

Olur da bu sefer olmadi iste ,ölcü olarak herzaman yaptigim kadar un koymadim ,iki kasik az koyayim ;gecen sefer cok kati olmustu diye düsündüm ,herzaman ki ölcü bardagimi da  kullanmadim .Pastanin rulo kekini pisirdim ,dikkatlice kestim .Buzdolabin da donmus cileklerden güzelce cilek sosunu hazirladim .Cukur tabaga strec serdim ,kekleri yerlestirdim ,üstüne Pasta kremasini döktüm .Hersey tamam .prosedürler tamam .Ertesi gün krema güzelce ceker diye düsündüm .

Sabah hazirlanip süslendikten sonra ,süslü pastalarimi da aldim ,gogumgünü kutlamaya gittik .Arkadasim cok güzel bir brunch hazirlamis ,Cesit cesit kahvaltiliklar ,kizartmalar ,salatalar ne ararsan vardi .

Kahvaltimizi yaptiktan sonra ,sira tatli yemeye geldi .Ben mutfaga gectim ve pastayi bir tabaga ters cevirdim .
Ilk birkac saniye  görüntü cok güzeldi ,sonra pastanin kremasi icinden akmaya ,pasta tabaga yapismaya basladi .Krema akti ,ben aktim ,Pasta yamuldu ,ben yamuldum .

Kirmizi suratli  mütevazi ev hanimi olarak pastayi güzelce cöpe attim .Mümkün olsa o anda tüm blogu cöpe atacaktim .Off dedim  offf.

Iyi ki aglayan pastayi yapmisim .En azindan onu yiyebildik .Gelelim beni kurtaran aglayan pastaya.

Malzemeler,

-3 yumurta
-3 kahve fincani un
-3 kahve fincani tozseker
-2 kahve fincani süt
-1 kahve fincani siviyagi
-3 kasik  Kakao
-1 paket kabartma tozu
-1 paket vanilya

islatmak icin 2 su bardagi soguk süt

üstü  icin cirpilmis krem santi

En üst kat icin  cikolata sosu

Kek icin seker ve yumurta cirpilir .Diger malzemeler eklenir .Büyük borcamin tabanina siviyag sürülür .Hamur bosaltilir ,180 dereceye isilitimis firin da  kek pisirilir .

Firindan cikinca üzerine soguk süt dökülür.Soguyunca hazirlanmis krem santi üzerine konur .Birkac Saat sonra ,krem santinin üzerine cikolata sos gezdirilir  ve hindistan cevizi ile süslenir .Mutfak marecalarimiz bazen rezillikle sonuclansa da yilmamak ,ugrasmak gerek .En kisa süre de cilekli sarlot pastayi birkere daha deneyecegim .Azmin elinden birsey kurtulmaz degil mi?

 

Yorumlar

  1. Elinize sağlık, ağlayan pastayı denemek isterim, kızım kakaolu tatlıları seviyor, kahve fincanı dediğiniz Türk kahvesi fincanı mı? Bir de mütevazi davranmayın, babama sitenizi söylemiştim ekşili köfteye bakacaktı, hem ona bakmış hem sitenizi gezmiş, bana beğendiğini söyledi bugün ki babam benim sitemi bile öyle çok beğenmez :) Cevabınızı bekliyorum ona göre bir cesaret deneyeceğim pastayı, sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayfanizi ziyaret ettim not bıraktım. Cok tesekkur ederim.babaniza da çok selamlar. Bahsettigim turk kahvesi fincanı.

      Sil
  2. çok seviyorum ben de sıksık yapıyorum bu pastayı, bana da yıllar önce patronumun hanımı yapmış bir dilim ikram etmişti, pastaneden alınmış sandım çok beğendim çünkü çok hafif ve bir o kadar lezzetliydi 'kendim yaptım' deyince tarifini istemiştim, alış o alış...güzel pasta...
    eline sağlık afiyet bal olsun
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mujdecigim hoşgeldin sayfama.ben de sevgilerimi gönderiyorum sana.

      Sil
  3. bu tarif çok yapılır ve sevilir yemesi de hafif olur eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok pratik oldugu icin çabucak yapılıyor gerçekten. Eeeee tadı da güzel.

      Sil
  4. Bence kendine haksızlık etme, inan ev hanımlarının mutfak tecrübeleri çok fazla, birde insan özenerek yapınca bir şeyi daha çok aksilik çıkıyor, bloğuna sahip çık:) Pastan çok güzel görünüyor, eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cesaret verdiğin sözler icin çok teşekkür ederim. Blogum gözümün nuru.

      Sil
  5. ama noluur son yazıma baksan yaaa.
    :)

    YanıtlaSil
  6. Çok lezzetli bir pasta oluyor. Elinize sağlık. Sevgileirimle :)

    YanıtlaSil
  7. gerçekten çok hoş görünüyor.ellerinize sağlık.sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık, çok leziz görünüyor.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder