Kıymalı Pide



Bursa da yedigim pidelerin tadi damağım da .Ögrenci harcliklarimizla aldığımız meshur görele pideleri aklima geldikce yutkunurum hala.Hele cocukken Tokatta yaptirdigimiz pideler.Kiymali ,cokelikli icler evde hazirlanir ,pide firinlarindan bir Saat sonra sicak sicak yenirdi.
Kokular burnuma gelmeye baslayinca karnim da zil calmaya baslamis oluyor .Sirf bu yüzden ,kendim icin mutfagin yolunu tuttum .Elimden geldigince ilk pidemi hazirladim .Tadi cok guzeldi ama seklini tam tutturdugum söylenemez.Eeee ne diyelim ,Adim Hidir ,elimden gelen budur .Yanina da bol köpüklü ayranla ,kac tane yedigimi hatirlamiyorum bile.
En kisa süre de birkere daha deneyecegim pide tarifim,
Malzemeler,
- 1 su bardağı ilik su
-yarim paket Guark (1 su bardağı  yagsiz yogurt)
-1 su bardagi siviyagi
-4 yemek kasigi Seker
-1 Tatli kasigi tuz
-1 paket Yas maya
-2 yumurta (sarisi üzerine beyazi icine)
-Aldigi Kadar un

Ic malzemesi

-400 gr kiyma
-1 adet sivri biber
-1 kasik salca
-siviyag
-tuz
-karabiber
Üzerine sürmek icin tereyag

Ilk olarak hamur mayalanir .Ilik  su icerisine ,Seker ,tuz  Maya eklenerek ilik bir ortam da mayalanmaya birakilir.Üzeri köpük ,köpük olunca yogurt veya Quark ,yumurta beyazi icine eklenir .Azar azar un  ilave edilir .Hamur Kulak memesi kivamina gelince bir süre dinlendirilir.

Ici icin ,biber dogranir ve siviyag da kavrulur .Icerisine kiyma ile salca eklenir .Cok az pisirilir .Kiymanin tam pismesi gerekmiyor .Tuz ve karabiber ilavesi yapilir .

Dinlenen hamurdan yumurtadan daha buyuk parcalar koparilir .El ile pide sekli verilir.Altina yagli kagit serilmis firin tepsisine konur .Kiymali icten bir kasik alinir ve pidenin icine konur .Onceden isitilmis firin da  üzeri kizarana Kadar pisirilir , Ben bir  tepsiye  3  adet sigdirabildim ,Firindan cikardigim da hemen üzerine tereyagi sürdüm .Sicak sicak hepsini tükettik .Size de simdiden afiyet olsun .
 

Yorumlar

  1. Bin aydan daha mübarek bu gece de bütün dualarınızın kabul olması dileğiyle...

    Hayırlı Kandiller :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder