Pofuduk Pohaca


Yaz tatili planlarimizi coktan yaptik ,Ucak biletlerimizi  aldik .Eminim  bu satirlari okuyan bircok kisi´´Bu ne acele´´ diyordur .Almanya da yasamanin bize ögrettigi  kural bu .Planli olmak ,herseyi önceden planlayip ,hazirliklari yapmak .Bizim gibi genlerin de Türk kani tasiyan ,Akdeniz  havasin da yasayanlarin pek aliskin olmadigi bir durum .Hersey son dakika ,sipsak olmali .Yumurta kapiya dayandigin da hazirliklar baslamali .

Ilkbaslar da garipsedigim, yaninda not defteri tasiyip ,herseyi 6 ay önceden ajandalarina not eden  Almanlari ,simdi o Kadar iyi anliyorum ki .Bu  sayede  düzenliler ,planlilar ,hata ihtimallerini en aza indiriyorlar  ve daha az stresli yasiyorlar .Bence Almanlari  teknoloji de üretim de basarili yapan nokta da bu .Biz ise yolun cok basindayiz .Her ne Kadar Türk pratikligimizle övünsekte ,son dakika isleri yetistirmek bizi daha cok geriyor ve strese sokuyor.

Planlari önceden yaparken stresimi yine hamur yogurarak atiyorum .Kar gibi unla oynarken ,kalorileri de bolca topluyorum .Iste yumusacik baska bir pogaca tarifi .


-1 paket krema
-1 cay bardagi ilik süt
-1 paket yasmaya
-1 su bardagi siviyag
-1 yumurta (sarisi üzerine ,beyazi icine)
-1 Tatli kasigi Seker
-1 Tatli kasigi tuz
-Aldigi Kadar un
icerisine peynir

Ilk olarak ilik sütun icerisine Maya ve Seker eklenerek 10 dakika Kadar mayalanmasi beklenir .Üzerin de kabarciklar olusup ,mayalanma tamamlandigi Zaman diger malzemeler ilave edilir .Yumusak kivam da bir hamur elde edelir .

Cevizden biraz irice parcalar koparilir elde yuvarlanir ve icerisine peynir konularak .Kapatilir .Birlesme yeri alta gelecek sekil de  yagli kagit serilmis  tepsiye kapatilir .Üzerine yumurta sarisi sürülür ve önceden isitilmis firina verilir .Yumusacik ,pofuduk bir pogaca oluyor .Ayni tarifi gecen gün yaptigim Pizzada da denedim .Cok guzel oldu ,tavsiye ederim .

Yorumlar

  1. Rahmetli babam da planlı, programlıydı ben de ona çektim, demişsin ya not defterleri filan babam da aynen öyle yapardı, ben de sokağa çıkarken bile alışveriş listesi yapmadan çıkmıyorum yoksa mutlaka bir, iki şeyi unutuyorum:)))her konuda program yapmak iyidir iki ayağın bir pabuca girmesindense...
    pohaçalar pofuduk hakikaten oh eline sağlık afiyet bal olsun:)

    YanıtlaSil
  2. Canım,
    ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor poğaçaların. Sıcacık bir çayın yanında nefis olurdu.
    Planlı programlı olmak bence de çok doğru bir şey.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  3. puf puf çok güzel görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Offff offf offf misss ellerine sağlık...

    Sevgiler
    Evren

    YanıtlaSil
  5. Ooo kutlarım tatil planında nereler var, inşallah keyifli bir tatil geçirirsiniz. Poğaçalar hakikaten puf puf çayla ne hoş olur. Ellerine sağlık sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. Çevremdeki herkes planlı olma alışkanlığım yüzünden biraz sıkıntılılar aslında. :)
    Gerçekten de beni çok daha rahat hissettiriyor planlı olmak. Tek sıkıntım, planlarım alt-üst olduğunda biraz rahatsızlık veriyor olması :))
    Bu arada poğaça muhteşem görünüyor. Yanında da sıcacık taze demli çay oldu mu tamamdır :)
    Sevgiler gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  7. Pogcalar nefis olmus eline saglik..planli yasamak..galiba yurtdisi yasayanlar hep oyleyiz bizde planlari cok onceden yapiyor nerdeyse yemek ve uyku vaktini bile belli bir programda tutuyoruz..ama seviyorum bu yasantiyi duzeni plani:) sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Yemek tarifleriniz ve iclerinde verdiginiz pratik bilgler cok hosuma gitti.hemencecik takibe aldim. Bende beklerim.

    YanıtlaSil
  9. Elinize saglik olsun canim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder