Ev de susi yapımı

Bize cok yabanci bir yemek cesidi Susi .Ben de ilk defa duydugum da sasirmistim ve hayatta yiyemem ben bunu diyordum.Sonunda esimin israrlari ile bir defalik denedim .O günden beri de lezzetli ve taze susiyi hic kacirmam.Gittigimiz kimi cin lokantalarinda da yerim ama bazisi o Kadar kötü ve basit oluyor ki ,japon lokantalarinda veya sadece Susi yapan Kücük kafelerde ise tadina doyum olmuyor .

Ev de  Susi yapmayi hic  denemedim ,ama uzakdogu mutfagina merakli kardesim Halil ,Berlin  de üniversite yurdun da kaldigi zamanlar da japon arkadaslarindan Susi yapimini ögrenmis.Paskalya tatili icin  geldigi zaman  bize  de yapti ve afiyetle yedik ,cok da lezzetli olmustu .O yaparken ben de sizin icin fotograflarini cektim.

Türkiye de Susi malzemelerini bulmak eminim cok kolay degil,ama Almanya da  uzakdogu süpermarketleri bile mevcut .Iclerin de envai cesit soslar ,farkli ürünler var .

Susi icin önemli olan malzemeleri bulmak ,gerisi basit.Hele de kalem gibi yaprak sarmasi yapan ,carsaf böregi acan Türk bayanlar icin cocuk oyuncagi .

Gelelim malzemelere
-Susi pirinci (lapa bir pilav yapmaya müsait  pirinc olacak)
-Susi sirkesi
-Kurutulmus yosun yapraklari
-cig veya tütsülenmis somon füme
-soyasosu
-Wasabi
-sarmak icin  bambu plaka(Bambu amerikan servisi gibi)
-avakodo
-salatalik
-zencefil tursusu (benim icin korkunc bir tat)
-ton baligi

ilk olarak pirinc yagsiz tuzsuz lafa kivaminda pisirilir ,sicakken sirkesi dökülür ,
Yosun yapraklari bambunun üzerine konulur ,üzerine lapa pilav serilir ,arzu edilen malzeme avakodo veya salatalik ince ince kesilir,El cabuklugu ile cok sikistirip ,dagitmadan sarilir ,Hepsi bitince rulo seklin de buzdolabin da dinlendirilir .Yarim Saat sonra iki parmak kalinligin da dilimlenir ,soya sosu veya Wasabi sosuna batirilarak taze taze yenilir .

 

Yorumlar

  1. Sushi ye bayiliriz evdede sIklikla yaparim..sadece cig balik kullanmayi pek sevmedigimden genelde california usulu-sebzeli yapiyorum..aslinda sos la falan harika bir tat sizinde ellerinize saglik afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  2. zor işi çok güzel becerip yapmıssın cnaım.hemde harikaa.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Bende senin gibi ayyyyy bunu nasıl yiyorlar hemde içinde yosun ve çiğ balık var diyordum ama 1 ay önce çok güzel bir mekanda datma imkanım oldu iönce asla beğenmem diye sadece tatma amaçlı 1 tane aldım ve 5' taneye kadar yedim okadar hoşıma gitti yani ama 5'ten sonrasıda baydı tadında bırakmak lazım bunu anladım.
    Sende çok ama çok güzel yapmışsın çokta güzel anlatmışsın ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Canım,
    ben de uzak duranlar danım. Üstelik hiç denemeden. Paylaşım için teşekkürler.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  5. Kardeşinin ellerine sağlık harika olmuş sunum da nefis evde mutlaka tarifi deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  6. suşi. hiç yiyemiyom yaa. bu tarifi akrabalara sölüyüm de bi de böle yiyim bakıyim. onnar yapsın barik :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder