irmik tatlısı


Gecen gün farkettim ki , hayatima giren arkadaslar konusun da o kadar sansliyim ki ...Annem biz kücükken  Allah  kötü insanlarla karsilastirmasin diye dua ederdi .Sanirim dualari  ,kabul oldu .Bu güne kadar hayatima giren ,dostum olan insanlar hep iyi niyetli ,dürüst kisilerdi .Tehlikeli ,basimi derde sokacak arkadaslarim hic olmadi .

Genclik yillarimda da ,cocuklarimi büyütürken de tanistigim tüm arkadaslarim bana Dogru yol konusun da yardim ettiler ,Verdikleri ögütlerle ,gösterdikleri yollarla  ,yanlis yapmami engellediler ."Üzüm üzüme baka baka kararir "atasözü ne kadar dogru .Hayatimiz da karsilastigimiz arkadaslarimiz bizi ister istemez yönlendiriyorlar ,karsilikli etki altinda kaliyoruz .Sigara icen bir kisinin arkadasi da sigara iciyor .Gezmeyi seven insan da genel de kendi gibi arkadas buluyor .

Benim kadar cocuklarim da sansli olur umarim ,onlar da hep iyi insanlarla karsilasir .Dogru arkadasliklar kurarlar .
Bugün  ise cok sevdigim bir arkadasima yaptigim ,irmik tatlısı var.Herkesin bildigi basit bir tarif aslinda ama yine de blogum da bulunmasini istedim .

Malzemeleri,
-1 Kilo süt
-9 kasik irmik
-9 kasik Seker
-1 paket vanilya
-1 yemek kasigi tereyagi
-üzeri  icin tarcin

Tencerenin icerisine süt ,irmik ve Seker alinarak  orta ateste kaynayana kadar karistirilir .Kaynamaya basladiktan sonra bes dakika daha  karistirmaya devam edilir .Altini kapatmadan önce vanilya ve tereyag eklenir .Ilk sicagi ciktiktan sonra su ile islatilan borcama irmik tatlisi dökülür .Soguduktan sonra üzeri tarcin ile süslenir.
Herkese afiyet olsun.

Yorumlar

  1. hakikaten annenin duaları kabul olmuş, iyi arkadaş iyiye yöneltir, kötü arkadaş kötüye inanırım bu söze...irmik tatlısı çok severim eline sağlık canım, sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Bayılırım irmik helvasına,harika görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. tarçınla irmik tatlısının uyumunu çok seviyorum canım.ellerine sağlık.afiyet bal olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Afiyetle canim cocuklugumdan beri sevdigim sikca aklima duserek yaptigim bir tatli irmik tatlisi ellerine saglik olsun

    YanıtlaSil

Yorum Gönder